Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mojauto

Marketing

Malo o voznom parku na našim prometnicama

Moja današnja tema je o autima na našim cestama.Raspisati ću se o svojo županiji što nije mjerodavno sa ostatkom lijepe Naše.Pretežno se radije o starijem voznom parku o autima koji su uvezeni ili su kupljeni u „zlatno“ doba dok su krediti bili povoljni i cijene osnovnih životnih potreba nisu divljale kao u današnje vrijeme.
Pogledam na vozni park u svom kvartu prosjek starosti vozila je 10-tak godina,u mom radnom okruženju isto tako.Dosta ima BMW-a,Audija i sa značkom Volkswagen ali i to su pretežno vozila minimum starosti 5 do 10 godina.Razlog tomu je loša financijska situacija u zemlji,poveće cijene mjesečnih troškova života.Jedna prosjećna mjesečna plača dostatna je za režije i mjesečnu košaricu, a gdje su ostale potrebe.Djeca,odjeća i obuća sitne naše radosti.O godišnjem odmoru provedenom na drugom mjestu možemo samosanjati ili si ga priuštiti na rate ili minuse na karticu.Na kraju ništa ni ne ostane da bi možda razmišljali o kupovini novog vozila.
U mom kvartu ima parnovijih vozila ostalo je sve starije od 10 godina,koji su kupljeni kao novi pa ih vlasnici voze još i danas ili su kupljeni kao mlađa rabljena vozila. Ja vozim Ford Focusa starog dvije godine dok supruga Mazdu koja je napunila 12 godinu.I ja sam Focusa kupio kao godišnjaka sa 12 000 km,jer me je u konaćnici došao jeftinije 20-tak tisuća kuna.Što nije mala svota s obzirom da moram raditi otprilike 3-4 mjeseca.O novom vozilu nisam ni razmišljao jer su cijene prevelike za današnje uvjete,krediti su nepovoljni za veće svote i „uteg oko vrata“ na 7 godina .Najviše se nasmijem kad u emisijama o autima ili časopisima čujem ilim pročitam da auto kojeg testiraju košta povoljnih 150 tisuća kuna ili više.Pomislim da nam novac raste na drvetu i mi ga samo uzimmo kad nam zatreba.Alo Vi koji pišete i snimate emisije pogledajte koliko je prosječna plaća u nas,koliko su nam porasli troškovi života ,a plaće nisu rasle već dapače ostaju iste ili su smanjene. I onda tolike polemike o tome kako Hrvati voze auta starija od 10 godina.Kako se na se na našim prometnicama voze tehnički neispravna vozila.Pa pogledajmo samo koliko košta godišnji servis u ovlaštenim servisima.Ja sam platio zamjenu ulja,filtera ulja,brtvu kartera,zamjenu filtera klime i pregled vozila oko 1000 kuna što morate priznati s obzirom na troškove života i naše plaće nije malo.Jer auto ipak ima garanciju 5 godina jedino ako ga servisirate u ovlaštenom servisu.Sva sreća da sam za sada zadovoljan sa svojim ovlaštenim servisom.Pa zato vlasnici vozila kad im istekne garancija idu kod automehaničara koji nisu ovlaštni jer cijena njihovog rada su daleko povoljnije od cijene rada ovlaštenih servisa.Stavljamo zamjenske dijelove jer su povoljnija od originala premda su možda i proizvedena u istoj tvornici.Slažem se sa tim da ovlašteni servisi svoje djelatnike šalju na edukaciju,ali to nije razlog da mi moramo plačati njihovo školovanje.Jer sa tim školovanjem oni ulažu u svoje djelatnike,a to što njihovi djelatnici su potplačeni tojest nisu adekvatno plačeni za svoj posao pa ih ukoliko im se ukaže prilika otvore svoj obrt ili odu na bolje plaćen posao.Jer ipak im mi dajemo svoje vozilo u njihove ruke da nam ga servisiraju.I mi se poslje vozimo u njima,jer ukoliko je nešto neispravno na vozilu dovodimo u pitanje život svoj,svoje obitelji i živote drugih sudionika u prometu.Moga bi do sutra nabrajati uzroke zašto je na našim prometnicama starost vozila veći od 10 godina i recimo tehničkih neispravnih.Umjesto da naša Vlada nešto napravi po tom pitanju oni samo izmišljaju kako da napune ionako praznu državnu blagajnu.Novi porezi,više papira to je njihova svakodnevica.
A onda tu su i trgovci vozila.Oni su mi najbolji kad otkupljuju vozilo od Vas smišljaju razne izgovore za smiješne procjene naših vozila.Od toga da oni moraju garantirati za vaše vozilo,plaćaju prijepis,moraju ga pregledati i napraviti servis itd.Evo primjer jednog mog prijatelja koji prodaje vozilo realan cijena njegovog vozila je oko 30-tak tisuća kuna, a oni mu nude od 20 do 23 tisuće kuna.Ukoliko mijenja svoje rabljeno za njiihovo rabljeni vozilo mlađe par godina od njegovog cijana za tog kojeg kupuje je fiksna.Nema cijenkanja.A kod nas u Istarskoj županiji su malo veće cijene na ostatak Hrvatska.Kao kod nas ne pada snijeg i takvog tipa.Zna kad sam prije godinu dana kupovao vozilo razlike su bile i veće od 20% po vozilu
Ionako kad kupujete rabljeno vozilo radi svoje sigurnosti napravit ćete makar osnovni servis.Tako da njihova garncija mi je smiješna.
A s druge strane i mi sami kupci vozila uvijek bi voljeli voziti auto sa puno opreme,po mogućnosti da je to BMW,Mercedes,Audi ili Golf.Jer to su ipak njemačka vozila i po tome su najbolja.Pa što bi nam susjed rekao da vozimo Kiu,Hyundaija ili neku drugu marku vozila.Općeniti mene baš nije puno briga što moj susjed kaže.Ja prvenstveno kupujem auto radi sebe i svoje potrebe.Dali dati 10-tisuća eurića za značku ili za taj isti iznos kupiti par godina mlađe vozilo sa manje kilometara druge marke.Meni je ljepše vidjeti Volva,Subaru,Mazdu i druge marke nego recimo aute marke svetog njemačkog trojstva.Malo su precijenjena,a ne nude ništa više od drugih marki.Ali o tome o nekoj drugoj temi.
Tako da će sa na našim prometnicama i dalje voziti auti stara oko 10-tak godina dok se napokon u našoj Vladi ne nađu sposobni ljudi koji će misliti na interese nas običnih malih ljudi,a ne na svoja vlastita.Kako zbrinuti sebe i svoje obitelji za nerednih deset naraštaja.Ali ni o politici neću pisati.







Post je objavljen 13.07.2014. u 15:53 sati.