Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/brigita3

Marketing

Stavi slušalice!


Nemojte brinuti ako ovaj post čitate u uredu … to ne znači da ste loš radnik! Naravno, ako želite da ostanete koncentrirani do posljednje rečenice, odvratičete pozornost od posla na nekoliko minuta, vaša će produktivnost nešto opasti ali dugoročno se ovo isplati... kako za vašeg šefa, vašu firmu i cijelu svijetsku ekonomiju. Prije svega za samog sebe. Čitajući blog za vrijeme radnog vremena, vi investirate upravo u vašu karijeru.

Naime, mnoge studije pokazuju da čitanje unaprijeđuje koncentraciju.
Iskreno rečeno ako se radi samo o koncentraciji, onda lektiru možete slobodno odmah prekinuti. Jednako možete gledati i u prozor na kojemu stoje lonci sa žednim fikusom i palmama. I kada vas netko pita, što radite, pozovite se na britanski Univerzitet Exteree koji je došao do zaključaka da posmatranje uredskih biljaka na prozorima poboljšava koncentraciju.

Znanstveno je, osim toga, dokazano da je sport dobar za koncentraciju, uostalom kao i seks prije sporta. Do ovih rezultata došla su dva prekooceanska univerziteta. Na isti način djeluje i razgledanje fotki slatkih, malih mačiča ili djece nekih drugih životinja... ili ako gledate nešto crveno. Navodno isti efekat imaju i osjećaji... zavist povečava koncentraciju (opet neki Univerzitet preko bare).

Ako svi ovi znanstvenici svijeta imaju pravo, ne ostaje puno toga viška, što bi nas moglo odvući od rada. Trenutno mi je samo pao napamet jedan moj kolega iz, inače velike kancelarije, koji je redovno slušao teški metal. Ne postoje nikakvi znanstveni podaci kako se ekonomska snaga jedne firme ponaša pri ovakvom glazbenom ukusu jednog njenog dijelatnika.

Bilo bi također naivno misliti, da bi se nekoliko uposlenika iz te kancelarije mogli bolje koncentrirati ako bi jedan od njih bio obožavalac Mozarta.
Ima jedna studija iz devedesetih godina koja iznosi podatak da sonate velikog maestra povećavaju inteligenciju i ovim podacima vjeruje danas još 80% Amerikanaca. I kod nas u Europi još uvijek se rado daju savjeti budućim mamama da već nakon petog mjeseca trudnoće stave na svoje trbuhe slušalice iz kojih će se emitirati klasična glazba. U međuvremenu je Harvardsko Sveučiliste došlo do dokazanih podatakaa da tzv „Mozart-effekat“ ne postoji i da najbistrije misli imamo kada je tišina (možda da razmisle oni koji na svom blogu imaju propratnu glazbu).

Ako se to prihvati, to može glazbenoj sceni donijeti velike gubitke, Glazbene kuće ( naprimjer Spotify) financirale su ogromne ankete i studije (tzv Sheffield-studije), koje iznose podatak da 36% zaposlenih u USA i Velikoj Britaniji smatraju da se mogu bolje koncentrirati uz glazbu. Slabost ovih ispitivanja je u tome da je ostalo još 64% koji to vide drugačije.

Prednost Sheffield- studije je da je istovremeno napravila playlistu najboljih uredskih songova. Na prvom mjestu je „Someone like you“ od Adele. Ko je nema u glavi ona počinje sa:

I heard that you're settled down (Čula sam da si se sredio
That you found a girl and you're married now. Nasao djevojku i oženio se.
I heard that your dreams came true. Čula sam da su se tvoji snovi ispunili
Guess she gave you things Vidim da imaš ono
I didn't give to you. što ti ja nisam mogla pružiti)

On je, dakle našao novu, što je stvarno šteta. U refrenu je to onda:

“Never mind I’ll find someone like you (Nema veze što neću nikada više
I`ll find someone like you naći nekoga poput tebe.
I wish nothing but the best for you two.” Želim ti sve najbolje)

Ovdje je totalno jasno da netko pokušava da potisne svoju zavist. I upravo taj osjećaj, prema najnovijim studijama, u uredu podstiče koncentraciju. No, ja savjetujem: što dalje od Adele! Možete zapasti u depresiju.

Ipak, ako uz fotke slatkih malih životinja, biljaka na prozorima ureda, crvene boje kao i čitanja blogova i online-izdanja novina na mreži, trebamo još i pjesmice da bismo se fokusirali na posao, tada se najbolje odlučiti za glazbu (tekst i ne mora još dodatno utjecati na koncentraciju).

Uzmite naprimjer nešto što ima temu u stilu: „Moralne dileme vlasnika BMW-a“ od Hladnog piva, „Ima li nade za nas?“ od Anđele i Dražena ili pak „Sijede kose“ Halida Bešlića: ...“vidi ove sijede, svaku sam pošteno platio.“.
..
I jos nešto da ne zaboravim. Stavite obavezno slušalice. One su u trendu, posebno za one mlađe od pedeset (opet je to pokazala jedna studija). Jer, kako je gore rečeno: vi glazbom pospješujete koncentraciju a bez slušalica ne potičete samo svoju nego i vaših kolega.

Jeste li sigurni da to želite?

Post je objavljen 20.05.2014. u 14:10 sati.