Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sempercontra

Marketing

Ugašen subjekt

Dok jedem volim čitati. U pomanjkanju novina čitam tekstove s ambalaže proizvoda kojeg trenutačno konzumiram. Tako sam neko jutro jeo četveroslojni sendvič (toaletni papir je za sada najviše troslojni sretan) – kruh, margarin, premijum šunka i na njoj sir čiju ambalažu prikazuje donja slika.


Na pažljivije čitanje svega što na ambalaži piše – a meni to nije teško unatoč malim slovima; samo skinem naočale – ponukao me ovalni znak…


…umjesto uobičajenog sličnog kakav se nalazi na većini ambalaže proizvoda koji se proizvode u Hrvatskoj.

Iako piše „Toast sa sirom Emmentaler“, sitnim slovima je dodano „Pripravak topljenog sira sa okusom sira Ementalera“. E, sad kakav je to sir Emmentaler koji ima samo okus po ementaleru?

Iznad imena tzv sira Emmentalera stoji logotip tvornice sira iz Bjelovara – „Sirela“, subjekta koji je ugašen 2007. godine, kako to lijepo piše na internetskim stranicama. A ugašen je tako da ga je 'pojeo' „Dukat“, koji je postao „Lura“, pa onda opet „Dukat“ kojeg je onda pojeo bjelosvjetski proizvođač sireva „Lactalis grupa“, da bi na kraju pročitao da pod 'brendom' „Sirela“ sir proizvodi i pakira SOCIETE DE FROMAGERE Lons LE SAUNIER koji je aktivan već (sic!) 19 godina. Naravno u okviru spomenute grupe.

Možebitno da je učinjeno tako jer „Sirela“ vuče svoje korijene još iz 1901. godine kad su na području Bjelovarsko-križevačke županije osnovane tri mljekarske udruge, dok je spomenuta grupa „Lectalis“ kao obiteljska kompanija osnovana tek 1933. godine. A moguće je da se želi samo zavarati hrvatski puk da se radi o hrvatskom proizvodu iako on s Hrvatskom nema nikakve veze.

I nije „Sirela“ jedini „trade mark“, „brend“ koji je samo ime, samo ljuštura onog što je taj znak nekad nešto značio. Ima toga kod nas koliko vam srce želi; „Sljeme“ ('domaće je domaće') i MTČ da spomenem samo dva slučaja čiji nazivi i logotipovi služe samo zato da bi privukli kupce koji su kupovali te marke znajući da su njihovi proizvodi vrhunski. A ne kao što je danas „Toast sa sirom Emmentalerom“ koji se prodaje pod markom „Sirela“ tek „Pripravak topljenog sira sa okusom sira Emmentalera“.

Tako će, možebitno u nekoj dalekoj budućnosti, ako bude sreće i božja volja, naziv "Hrvatska" i "Jadransko more" figurirati kao turistički „brend“ u sklopu (ili čak u vlasništvu) neke multinacionalne turističke kompanije samo zato da, recimo, privuče potomke onih koji su nekada davno dolazili u Hrvatsku kad je ona još bila geografski i politički subjekt, a još nije bio politički i gospodarski ugašen subjekt.


Post je objavljen 19.05.2014. u 23:06 sati.