Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tim19uz

Marketing

Mehanizmi za dijeljenje i širenje znanja

U današnje vrijeme gotovo je nemoguće dijeliti znanje bez potpore informacijske tehnologije.
Neke od metoda kojima se može dijeliti znanje su:
1. Zajednica poslovne prakse  zajednica ljudi koji imaju slične interese ili rade u sličnoj struci, oni uče međusobno i sposobni su srušiti strukturne, kulturne, stručne pa tako i geografske barijere.
To je promišljanje po kojemu je učenje društveno iskustvo. Kroz IT nalazimo zajednice kao što su internet i intranet.

Jedan od primjera zajednica poslovne prakse nalazimo u ERICSSON CANADA IND. 1999. godine u Ericssonu došlo je do povećanja broja zaposlenika. U samo četiri godine udvostručio se broj zaposlenika. Nakon toga kod zaposlenika se smanjio osjećaj zajedništva i pojavile su se neformalne grupe. U neformalnim grupama postojao je vođa zajednice te se diskutiralo o povezanim temama te zajedničkim problemima pa tako i problemima pojedinaca koji su činili grupu.

2. Analiza socijalnih mreža SNA  to je mapiranje, registriranje i mjerenje veza i tokova između ljudi, grupa, organizacija, računala, URL-a ili ostalih povezanih informacijskih entiteta.
SNA vizualno i matematički analizira veze i odnose na društvenim mrežama. Bitno je naći lokaciju korisnika kroz koju se može pronaći centralitet nodova (ljudi i grupa). Kroz centralitet možemo saznati uloge korisnika u mreži kao što su individue, vođe, veze, „mostovi“, gdje su klasteri te tko se nalazi u njima, tko je u centru itd.




3. Žute stranice  lokacija stručnjaka


Post je objavljen 08.05.2014. u 09:12 sati.