Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tim19uz

Marketing

Životni ciklus upravljanja znanjem

Infrastrukturu upravljanja znanjem čine organizacijska kultura, organizacijska struktura, informacijska tehnologija te fizičko okruženje.
Mehanizmi upravljanja znanjem su organizacijska i strukturalna sredstva koja se koriste za razvoj i provedbu koncepta upravljanja znanjem (metode, tehnike,…)
Proces upravljanja znanjem – kontinuirano upravljanje svim vrstama znanja da bi se zadovoljile aktualne i buduće poslovne potrebe, identificiralo, koristilo i razvijalo znanje te stvarale nove mogućnosti.

4 su temeljna procesa upravljanja znanjem:
1. Otkrivanje znanja – stvaranje novog znanja iz već postojećeg. 2 podprocesa: kombinacija i socijalizacija
2. Preuzimanje/pohranjivanje znanja – postojeće znanje preuzima se unutar organizacije ili iz okruženja. 2 podprocesa: eksternalizacija i internalizacija.
3. Dijeljenje/širenje znanja – omogućuje pristup znanju. 2 podprocesa: socijalizacija i razmjena
4. Primjena znanja – stavljanje znanja u kontekst. 2 podprocesa: usmjeravanje i rutine



Oblici transformacije znanja:
• Kombinacija
• Socijalizacija
• Eksternalizacija
• Internalizacija
Integracija IT-a i mehanizama koji daju potporu procesima upravljanja znanjem = sustavi upravljanja znanjem.

Postoje 4 skupine sustava za upravljanje znanjem:
• Sustavi za otkrivanje znanje
• Sustavi za prikupljanje i pohranjivanje znanja
• Sustavi za dijeljenje i širenje znanja
• Sustavi za primjenu znanja

Pregledom KM procesa, sustava i pripadajućih mehanizama i tehnologija ŕ Što možemo zaključiti? U svakom od procesa/podprocesa upravljanja znanjem koriste se raznovrsni mehanizmi i brojna informacijska tehnologija.


Model integriranog životnog ciklusa KM-a



Post je objavljen 03.05.2014. u 17:23 sati.