Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/stellamehkek

Marketing

Koliko i kako političke metafore utječu na percepciju nas običnih laika?

Tema istraživanja Sanje Berberović i Nihade Delibegović u ''Izboru metafora'' jest upotreba i značaj metafora korištenih u politici u Americi, odnosno u tamošnjim predizbornim kampanjama.

U istome nalazimo argumente da se metafore politike kao sporta i politike kao rata mogu potkrijepiti određenim citatima. Poistovjećivanje politike, odnosno predsjedničkih izbora ratom može se objasniti na način da su predsjednički kandidati vođe vojski u sukobu, a važne političke teme ili politički stavovi teritoriji su koje valja napasti i osvojiti. Nadalje se potvrđuje kako su predsjednički izbori prikazani u ekstremnom okviru terorizma gdje politički aktivisti i volonteri predstavljaju članove terorističke mreže koja se koristi nekonvencionalnim načinima ratovanja da postigne svoje ciljeve (političke). Sport je, pak, iskorišten kao sinonim za politiku iz razloga što su kandidati predsjedničkih izbora kao boksači, a predsjednički izbori boksački meč.

Tema Nikoline Borčić jest uporaba konceptualnih metafora u političkim intervjuima u hrvatskim dnevnim novinama i tjednicima gdje osobe u svojim intervjuima iznose vlastiti pogled na stanje stvari. Autorica nas argumentirano uči kako je konceptualna metafora kao “krovna institucija” metaforičkog izražavanja utkana u mišljenje govornika nekog jezika te se sastoji od izvorne i ciljne domene predstavljajući kognitivnu sposobnost povezivanja značenja tih dviju domena. Istraživanjem intervjua političara tvrdi kako je učestala izvorna domena rata/konflikta/sukoba jer je politika “mjesto” gdje se bori, brani, gubi ili zalaže za pobjedu.
Dok su u istraživanju ''Izbora metafora'' postavljene hipoteze da će na temelju primjera biti lako odrediti izvorišnu domenu, da sličnost domena dovodi do preklapanja rata i sporta te da se preklapanje rata i sporta može objasniti pomoću istraživanja primjera, u ''Konceptualnim metaforama u političkim intervjuima'' također imamo hipoteze koje prognoziraju objašnjenja osnovnih termina vezanih uz jezik politike, tekstnu vrstu političkih intervjua te metafore.

Istraživačko pitanje ''Izbora metafora'' postavlja za cilj istražiti konceptualne metafore koje su mediji koristili u predstavljanju američkih predsjedničkih izbora 2004., a istraživačko pitanje usporednog teksta jest upotreba konceptualnih metafora u političkom diskursu iz tekstnolingvističke, pragmalingvističke te kognitivnolingvističke perspektive kojima pronalazimo metafore koje političare, njihova stajališta i stranku prikazuju u pozitivnom svjetlu, a stranački je protivnik najčešće neprijatelj protiv kojeg se valja boriti ako građani žele da njihova zemlja ide dobrim putem u bolju budućnost.

Naposlijetku možemo opravdano zaključiti kako je upotreba konceptualnih metafora svakodnevno prisutna jednako koliko u privatnom žargonskom izričaju te u političkom. Korištenje konceptualnih metafora je moćna tehnika u persuazivnosti političara. Također su sastavni dio kulture koji je krucijalan za doživljaj i razumijevanje svijeta oko nas.


Što reći nego dobro promislite prije no što nesvjesno počnete upijati dat vam sadržaj!


Post je objavljen 25.04.2014. u 17:10 sati.