Odisej se je kući vraćao nekih desetak godina. S obzirom na prevaljeni put i sve prepreke, da je putovao s HŽ-om vjerojatno bi još bio na putu. A možda ne bi niti došlo do rata da su se Grci ukrcali na vlakove HŽ-a pa krenuli tako na frontu.
U prometu se dešavaju nesreće i nepredviđene okolnosti. No, onda kada se dogode, bitno je kako se na njih reagira.Jutarnje putovanje s HŽ-om na današnji dan započinje u 8 sati na zagrebačkom glavnom kolodvoru. Do pola devet je vlak već u Sesvetama. I onda si vlak malo odahne, ispuhne se, kao u crtiću.
Oko devet sati se obznani da je u Dugom Selu došlo do kvara naponske mreže. U neko doba ujutro. Na liniji Dugo Selo - Sesvete počinju prometovati autobusi, ali za nastavak linije od Dugog Sela prema Križevcima i Ivanić Gradu nitko ništa ne zna. Uglavnom, od desetak ljudi na kolodvoru u Sesvetama nitko ništa ne zna, a najpreciznija informacija o tome kada se može očekivati uspostava redovnog prometa je - neće tako skoro.
U 9 i 30 se upućuje i putnike s linije za Koprivnicu da idu na autobuse za Dugo Selo. Poslije 10 sati autobus stiže u Dugo Selo, bez odlaska na stajalište u Sesvetskom Kraljevcu. Putnike s tog stajališta valjda teleportira velečasni Sudac.
U Dugom Selu valjda tisuću ljudi, svi se vrte uokolo, vuku za rukave svakog koga primijete u željezničarskoj odori, oni samo sliježu ramenima i govore da ne znaju ništa. Na pitanja zašto nisu organizirali povratke vlakovima iz Dugog Sela prema Koprivnici i Ivanić Gradu odgovaraju da oni na kolodvoru ne smiju ništa bez naloga "odozgo". A tko je taj "odozgo"? E to isto ne zna nitko.
A vlakova na kolodvoru u Dugom Selu kao da Rusi opet sele svoju industriju pred Nijemcima na Ural. I sve stoji. Onda oko 10 i 20 polazi vlak za Križevce i Bjelovar. Motorni vlak kojemu ne treba naponska mreža da bi prometovao, trebaju mu samo tračnice. No, niti on nije vozio između Sesveta i Dugog Sela. A putnici koji su u njemu i koji trebaju dalje za Koprivnicu se obavještavaju da dalje od Križevaca neće tako skoro.
Od Zagreba do Vrbovca, 37 kilometara, cirka 150 minuta.
Kao što rekoh, nesreće i kvarovi se događaju jer je mreža neodržavana i stara, no žalosno je to kako se i kada reagira na vanredne situacije. Koji je smisao cijelog sustava ako se bez odobrenja nekog iz vrha uprave HŽ-a, ili tko zna odakle "odozgo", ne može pomaknuti niti skretnica ako nije po ustaljenom rasporedu?
Iz ovog malog iskustva mislim da bi slogan koji najrealnije oslikava stanje u putničkom prometu HŽ-a mogao biti "Snađi se, putniče!"
Ali kartu plati u svakom slučaju!
Post je objavljen 25.04.2014. u 13:52 sati.