Za vrijeme fakulteta na gimnazijskim temeljima izgrađuje se akademski građanin. Ovo je osobito osjetljivo razdoblje za studente bez obiteljskog backgrounda. koliko će prednosti koje im Akademija pruža oni iskoristiti, toliko će duboko, temeljito i brzo stasati u akademske građane, obrazovane intelektualce i elitu društva.
S intelektualnog stajališta, mogu biti na visini zadatka pohađali predavanja ili ne - kriterije ispita će zadovoljiti. No sa sociološkog aspekta sve ovisi o tome kako će se povezati s profesorima i njihovim asistentma, pa i kolegama. Od profesora moraju upijati uzor akademskog građanina kakkvog doma nemaju - ako žele i u sociološkom smislu postati akademnski građani. U intelektualnom smislu završen fakultet kao nužan uvjet predstavlja ulaznicu u društvo akademskih građana. No to nije dovoljno - da bi se visokoobrazovani intelektualac i socijalizrao s akademskom zajednicom treba poprimiti mentalni sklop intelektualca i povezati se s ostalim intelektualcima. To može tek da razvije taj mentalni sklop, a za one koji doma niti u široj obitelji nemaju akademsko okruženje najlakši je način visiti stalno na faksu, na predavanjima, sudjelovati u debatama, izvannastavnim aktivnostima - da bi se što prije i što lakše saživjeli s mentalnim sklopom akademske zajednce.
Ako se pak vrijeme koje mladi siromašni student iz radničke obitelji može provoditi na predavanjima zamijeni vremenom provedenim sa šljakerskom populacijom npr. iz kvarta ili ma otkud, usvaja se prezir prema akademskoj zajednici i akademskim vrijednostima, te se formiranje mentalnog sklopa intelektualca odgađa za dulji niz godina. Poprimaju se maniri mentaliteta služinčadi i radništva, dakle radi se o formaciji mediokriteta. Formacija mediokriteta primijenjena na talentiranog i vrijednog učenika neće od njega stvoriti intelektualca nego konfuznu nakaradnu komobinaciju visokoobrazovanog čovjeka šljakerskog mentaliteta. Takav se sociološki neće realizirati kao intelektualacn iti akademski građanin, a niti kao šljaker jer je za to prekvalificiran, pa postoji realna opasnost da ostane nigdje, u vakuumu.