Prije deset godina manje osam dana napisao sam u svom „Dnevniku“:
„Osam dana prije Uskrsa je Cvjetnica ili Nedjelja muke Gospodnje. Njom započinje Veliki ili Sveti tjedan, kada u 8 dana slavimo najveće tajne kršćanstva: Isusovu muku, smrt, pokop i uskrsnuće. Cvjetnica je uvod u to slavlje. Sadržaj Cvjetnice otkriva svećenikov pozdrav kojim započinje vjernički susret u crkvi, a glasi: "Danas se skupljamo kako bi započeli slavlje vazmenog otajstva, to jest muke i uskrsnuća Kristova." Isus je zato i ušao u svoj grad Jeruzalem, spreman prihvatiti križ kako bi otkupio ljude od zla za slobodu sinova i kćeri Božjih.
Misa Cvjetnice ima i dva posebna obreda: prvi je povorka s blagoslovljenim palminim i drugim granama, koja spominje Isusov slavni ulazak u Jeruzalem, a drugi je izvještaj o Isusovoj muci. Ti obredi izražavaju dva glavna oblika vazmenog otajstva: Isusovo bolno umiranje i uskrsnu pobjedu. Običaj je nositi ove grančice u svoje domove da bi podsjećale kako je Isus svojom mukom, smrću i uskrsnućem stekao život s Bogom, život u milosti. Te graničice ostavljaju se u kući i nakon što su se osušile. Ovaj je običaj strogo kršćanski, a najvjerojatnije je stariji običaj kićenja cvijećem bunara na Cvjetnicu, posebno u dvorištima kuća gdje ima momak za ženidbu. Običaj je poznat u nekim dijelovima Slavonije, a označuje početak proljeća.“
Tako o Cvjetnici piše na Internet stranicama.
Na taj dan supruga i ja dolazimo u Varaždin u Pavlinsku crkvu (kraj parka), a sada Katedralu Varaždinske biskupije. Supruga kao vjernik, ja kao uzoran suprug, koji vodi računa o osjećajima svoje supruge. Naravno svatko od nas dvoje stvari gleda sa svog stajališta. (…)
Ceremonija je bila gotova za desetak minuta, a onda je uslijedila procesija do ulaza u crkvu (katedralu) uz prisutnost jednog jedinog fotoreportera. Na stolu, iza kojeg je stajao biskup, ostao je snop maslinovih grančica (kažu posvećenih). Vrli Hrvati su navalili na njih, iako su prije toga mogli uz dobrovoljni prilog, posvećene grančice dobiti i u katedrali. Ali ovo je bilo besplatno! (…)“
* * *