Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Kako pobijediti na foto-natječaju?

Ne postoji univerzalni recept kako pobijediti na fotografskom natječaju, no da bi si čovjek barem malo povećao šanse, postoje neke vodilje kojih se dobro pridržavati prilikom prijavljivanja na fotografske natječaje:

1. DETALJNO PROUČITI PRAVILA NATJECANJA

Svaki fotografski natječaj ima određena pravila sudjelovanja, na koje svatko automatski pristaje onda kada se prijavi na natječaj. Osim što na fotografskim natječajima prijavljene fotografije moraju biti originalni rad njihovog autora (a ne slike ukradene negdje s interneta), uobičajeno pravilo na natječajima je i to da fotografija nije prije toga objavljena (to uključuje i Facebook!). Tu su naravno i detalji vezani za broj fotografija, način njihovog slanja na natječaj...

2. DRŽATI SE TEME NATJEČAJA

Većina fotografskih natječaja je na neku temu, pa je normalno da fotografija koja se prijavljuje na natječaj ne smije odstupati od teme. Ona naravno može/mora predstavljati autorovu interpretaciju te teme, ali ne smije objektivno značajno odstupati od zadanog.

3. IZBJEGAVATI IMITIRANJE I IZLIZANE KLIŠEJE

Imitiranje drugih fotografa i snimanje sličnih fotografija već postojećim (tzv. plagiranje), kao i korištenje uobičajenih klišeja je zapravo najbolji recept da fotografija izgubi svaku šansu za pobjedu. Naravno, osim ako to nije tema natječaja.

4. VODITI RAČUNA O KADRU I TEHNIČKOJ IZVEDBI

Kadar, po pitanju kompozicije mora biti vrhunski, i u kadru ne smije biti elemenata koji odvlače pozornost sa subjekta. Isto tako i tehnička izvedba fotografije (fokus, oštrina...) moraju biti na visokoj razini, osim ako se baš radi o nekakvim apstrakcijama, gdje mutne, loše kadrirane, pogrešno fokusirane i slične fotografije mogu imati prođu.

5. TRAŽITI DRUGO MIŠLJENJE

Prije slanja fotografije ili fotografija na natječaj, nije na odmet tražiti mišljenje o fotografiji od nekoga tko ima više iskustva u fotografiji. Naime, nekim fotografima je vrlo teško biti objektivan po pitanju ocijenjivanja kvalitete vlastitih fotografija, jer smatraju da svaka mora biti dobra, pogotovo ako su se poprilično namučili da je snime.


** FOTOGRAFSKI NATJEČAJI KOJE TREBA IZBJEGAVATI:

1. Natječaji gdje o pobjedniku odlučuje publika: Na natječajima u kojima o pobjedniku ne odlučuje nepristrani žiri sasatvljen od fotografa, slikara, povjesničara umjetnosti i ljudi sličnih kompetentnih profesija, već publika ili posjetitelji web-stranice na kojoj se održava natječaj, uglavnom neće pobjediti objektivno najkvalitetnija fotografija već gotovo sigurno fototografija onog autora koji uspije mobilizirati najviše prijatelja i rodbine da glasaju baš za njegov rad (a koji u krajnjoj mjeri može biti totalna bezvezarija)...

2. Natječaji s nebuloznim pravilima: Tako je npr. bilo natječaja koji su u uvjetima navodili to da autor u potpunosti prepušta pravo na korištenje fotografija organizatoru i izvan okvira samog natječaja (što je zapravo pokušaj da si organizator osigura besplatnu zalihu odgovarajućih fotografija). Isto tako bilo je natječaja na temu ulične fotografije gdje se zahtjevalo od autora potpisan "model release" od svake osobe koja je na slici (što je naravno nemoguće; valjda su organizatori očekivali da svaki fotograf nakon okinute fotografije trči za svima koji su mu se našli u kadru, ili da npr. pronađe specifičnu osobu u gradu od nekoliko milijuna ljudi jer baš tu fotografiju želi poslati na natječaj.) To su samo neki od bisera...

3. "One-man-show": Na natječajima gdje fotografije ocjenjuje samo jedna osoba, vrlo je velika mogućnost da će pobjediti onaj autor koji (slučajno ili "slučajno") pogodi ono što subjektivno odgovara ocjenjivaču, a ne onaj tko napravi objektivno najbolju fotografiju. Isto tako, može se dogoditi da "pobjednik" bude neki rođak ili prijatelj...

4. Natječaji s (pre)visokom kotizacijom: Pogotovo ako natječaj nema sponozora, a nagrada za pobjednika natječaja je novčana (ili se radi o nekom skupom komadu opreme). Naime, kod takvih se natječaja gotovo uvijek fond nagrada podmiruje upravo novcem od kotizacija, s time da višak ide u džep organizatora, ili za pokrivanje organizacijskih troškova. Za sve učesnike, osim za pobjednika, takvi natječaji su efikasno bacanje novca...

Post je objavljen 15.03.2014. u 06:37 sati.