Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vedranmarijic

Marketing

Venecija, grad kanala i mostova

Mnogo sam puta prateći ponude za putovanja naletio na povoljne aranžmane za Veneciju, grad romantike, prelijepih kanala i mostova. Nekako sam je sve do sada uvijek preskakao, međutim super ponuda za putovanje iz Zagreba i toliko puta nahvaljeni karneval bio je dovoljno dobar razlog za posjetu ovom posebnom gradu.
Autobusom smo preko Slovenije došli do Lido de Jesola poznatog talijanskog ljetovališta gdje su nas dočekale hrpe autobusa iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Češke Republike itd. čiji su turisti također krenuli u Veneciju na karneval. U Lidu smo se ukrcali na brod koji nas je za 30 minuta vožnje prevezao do Venecije, na dok pored samog ulaza na trg Sv. Marka.



Dan je bio oblačan, ali to nije spriječilo more turista da uživaju u ljepotama ovoga grada. Mi smo svoj obilazak započeli naravno na trgu Sv. Marka koji je bio prepun ljudi, naročito onih pod poznatim venecijanskim maskama. Uz morske dokove se na sve strane prodaju suveniri među kojima su i već spomenute maske. Naša preporuka je da ne trčite odmah sa kupovinom suvenira baš tu oko trga, pošto su nešto dalje od trga cijene znatno povoljnije. Maske pored trga koštaju između 15 i 30 eura, a magneti od 3 do 4 eura.

TRG SV. MARKA

DETALJI SA KARNEVALA

Na ulazu u trg nas je naravno dočekala predivna Duždeva palača u kojoj su živjeli izabrani venecijanski vladari, koji su nakon izbora morali napustiti svoj dom kako bi prešli u palaču. Na trg smo ušli između dva visoka stupa na čijem se vrhu desno nalazi simbol Venecije, lav sa krilima, te lijevo kip Sv. Teodora, prvog zaštitnika Venecije.

DUŽDEVA PALAČA

Dakako na samom trgu se najviše ističe zvonik bazilike Sv. Marka koji je visok preko 98 metara. Izgradnja zvonika je započeta još u 9. stoljeću, a kroz vrijeme je doživljavao mnoge promjene i rekonstrukcije. Najveću je tragediju zvonik bazilike Sv. Marka doživio 1902. godine kada se potpuno urušio. 1912 je rekonstruiran i to na tisućitu obljetnicu izgradnje prve crkve sv. Marka u Veneciji.

TRG SV.MARKA

Na našu veliku žalost bazilika Sv. Marka koja je možda i jedan od najljepših sakralnih objekata koje sam vidio bila je zamotana u platno zbog rekonstrukcije jednog dijela kupole. Ipak i ono što smo uspjeli vidjeti je lijepo, posebno freske na ulazu u baziliku. Bazilika je izgrađena u bizantskom stilu, a posebno je zanimljiva priča o grčkim konjima koji se nalaze na bazilici. Naime priča kaže kako konji Sv. Marka potječu još iz antičkog doba, a u Veneciju su dospjeli 1204 godine kada je tadašnji dužd prilikom osvajanja Konstantinopola zaplijenio konje i donio ih u Veneciju. No priča oko grčkih konja tu ne staje, jer ih nakon svoga pohoda na Veneciju Napoleon odnio u Pariz. Konji su 1815. ponovno vraćeni u Veneciju, restaurirani te sačuvani unutar bazilike Sv. Marka. Grčki konji koji se danas nalaze na bazilici su zapravo brončane replike originalnih grčkih konja.

BAZILIKA SV.MARKA

FRESKE NA ULAZU U BAZILIKU

Nakon šetnje trgom smo se odlučili u razgledavanje kanala i mostove sa obje strane kanala Grande. Venecija preko svoga najvećeg kanala ima svega četiri most koji su jedan od drugog poprilično udaljeni što uz dosta hoda pruža mogućnost za pobliže upoznavanje šarolikih malih ulica sa uskim kanalima i lijepim mostovima. Prvi most (inače drveni) preko kojega smo prešli preko kanala Grande je bio Ponte dell'Academia sa kojeg se pruža veličanstven pogled na crkvu Santa Maria della Salute. Crkva koju venecijanci zovu skraćeno Salute 1630 godine je posvećena Blaženoj djevici Mariji kojoj su se venecijanci molili u vrijeme epidemije kuge koja se ubrzo u potpunosti povukla.

POGLED PREMA CRKVI SALUTE

POGLED NA LIJEVU OBALU KANALA GRANDE SA CRKVOM SALUTE

Lijevom obalom kanala Grande smo od bazilike Salute preko malih kamenih mostova koji spajaju venecijanske ulice preko uskih kanala krenuli prema jednoj od najznačajnijih znamenitosti u Veneciji, mostu Rialto. Usput smo naišli na mnogo malih lijepih trgova i crkava poput gotičke bazilike Santa Maria Gloriosa dei Frari čiji je zvonik drugi po visini u Veneciji iza onog na crkvi Sv.Marka.

SANTA MARIA GLORIOSA DEI FRARI

Na ovoj relaciji prije mosta Rialto smo naišli na poprilično jeftine suvenire (maske po 10 eura, magnetiće po 1 euro) koje su postupno rasle što smo bili bliži mostu. Predivni most Rialto smo prvo sišli pogledati i uslikati sa obale kanala Grande ispod kojeg su neprekidno prolazili privatni brodovi, gondole i Vaporetto linije javnog prijevoza. Most Rialto je uz trg Sv. Marka najljepša građevina u Veneciji. Kameni most koji se u obliku luka nadvija nad kanalom Gradne izgrađen je 1591. godine. Na njegovom mjestu je još prije stajao most pontonski, pa drveni most koji se u više navrata urušavao. Rialto je uvijek prepun ljudi koji uživaju u pogledima na kanal Grande, te obilaze mnoge dućane koji se nalaze na i oko mosta.

RIALTO MOST

Naša ideja obilaska Venecije je bila prehodati put od Trga Sv. Marka, preko mosta Rialto do mosta Ponte degli Scalzi. Inače most Ponte degli Scalzi je dobio ime po crkvi bosonogih fratara koja se nalazi u njegovoj blizini, a upravo ispod toga mosta krenula je I vožnja brodom kroz kanal Grande natrag do trga Sv.Marka.

PONTE DEGLI SCALZI

Cijeli vrijeme namjerno nisam spominjao gondole koje su sigurno ono što mami mnoge turiste u Veneciji. Naime kada sam u pripremi za putavanje čitao o Veneciji naišao sam na pomalo šokantne podatke da vožnje tim romantičnim brodovima košta paprenih 50 do 80 eura. Mi smo odabrali deset puta povoljniju ponudu, te kupili karte za Vaporetto. 7 Eura je cijena jedne vožnje u maksimalnom trajanju od 90 minuta što je veoma prihvatljivo. Na brodu bude poprilična gužva, ali smo se uspjeli pozicionirati uz rub odakle smo uživali u pogledu na ljepote kanala i raskošne venecijanske palače.

PONUDE ZA VOŽNJU GONDOLAMA SU NA SVE STRANE

POGLED NA PALAČE UZ KANAL SA VAPORETTA

Po povratku na dok pored trga Sv.Marka smo produžili do mosta Uzdaha koji spaja duždevu palaču sa starim venecijanskim zatvorom. Most Uzdaha je postao poznat po priči engleskog romantičara Lorda Byrona koji je tvrdio kako su upravo preko ovoga mosta zatvorenici posljednji puta vidjeli slobodu i stvarni svijet prije pogubljenja nakon čega bi uzdahnuli i krenuli put pogubljenja. Jedna od legendi opisuje kako je iz inače strogo čuvanog zatvora do kojeg se dolazi mosto pobjegao i poznati venecijanski ljubavnik Casanova.

MOST UZDAHA

Nedaleko od most Uzdaha smo posjetili i zanimljivi komplekt Arsenal koji je sinonim za brodogradilište, oružarnicu i skladište koje je upotrebljavala Mletačka Republika. Arenal je izgrađen od opeka koji građevini daje lijepu rozu boju, dok građevinu na dva dijela od kojih svaki ima svoj toranj dijeli mali kanal.

ARSENAL

Na lijevoj strani kanala su i vrata ispred koje stoje veliki kipovi mletačkog lava simbola Venecije. Pošto se već polako spuštao mrak prije odlaska smo se još jedanput vratili na trg Sv.Marka kako bi doživjeli večernju atmosferu. Ostao sam malo razočaran činjenicom da zvonik Sv. Marka uopće nije okružen noćnim svjetlom.

TRG SV: MARKA NOĆU

Iako u Veneciji nismo proveli puno vremena mislim da smo uspjeli obići i što je najvažnije prehodati gotovo sve značajne lokacije, te u isto vrijeme doživjeti onda manje poznati dio sporednih venecijanskih ulica. Grad stvarno krasi jedinstvena arhitektura, ali i činjenica da je Venecija grad koji je u potpunosti na vodi koja joj kako vrijeme odmiče opasno prijeti. Doslovno na svakom koraku u Veneciji imate što vidjeti i ostati impresionirani. Cijene i nisu toliko velike koliko se priča, pošto dalje od trg možete naći povoljnije cijene hrane i suvenira. O restoranima i kafićima ne mogu suditi jer iste nismo koristili. Kao najveće razočarenje moram istaknuti visoke cijene upotrebe javnih toaleta koje koštaju 1,50 euro, no u suštini to je ipak Venecija koja će unatoč svim svojim koje kao turistički grad ima svima pružiti puno više lijepog i nezaboravnog.

VENECIJA OBILUJE RASKOŠNIM ŠARENIM ZGRADAMA I PALAČAMA

MALE ULIČICE KRASE USKI KANALI I MOSTOVI KOJIH U VENECIJI IMA OKO 400


22.02.2014
With Marina M.


Post je objavljen 10.03.2014. u 00:38 sati.