Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gamba

Rio de Janeiro biciklom - II dio

Nakon kraćeg popodnevnog odmora krećemo dalje. Ovoga puta na poznate plaže Ria.

GPS karta vožnje

Za početak prolazimo kroz zloglasni tunel između Botafoga i Copacabane uz shopping Rio Sul. Nakon par minuta vožnje dolazimo do najpoznatije plaže Rio de Janeira.
Shoping Rio Sul, ulazak u tunel za Copacabanu

Copacabana je bila krcata. Subota popodne, svi su ovdje. Stanovnici su se konačno probudili i izišli na plažu. Biciklističkom stazom je teško proći od biciklista i trkača. Na nogostupu ništa bolje. Jedino na pijesku nema gužve. Svi tereni za odbojku, nogomet i sve ostale sportove na pijesku su puni. Vozimo se bez stajanja do kraja plaže, pratimo biciklističku stazu i nakon par blokova zgrada dolazimo do Ipaneme koja slovi kao najbolja plaža u Riu.
Copacabana

Odmah vidimo da se nešto dešava, rotirke, barikade na cesti i kamioni puni policije. Sredina avenije koja prolazi uz plažu zagrađena sa hrpom WC-a. Carneval da Rua. Shit, zaboravih da ovdje i toga ima. Da se razumijemo onaj karneval koji se spominje po svim medijima je kazalište, organizira se na zatvorenom Sambadromu Sapucai u centru Ria. Tu se vrti velika lova. Postoji prva liga, druga liga i specijalna grupa koju čini nekih desetak grupa koje svaka predstavljaju svoju favelu. No, osim tog karnevala postoji i karneval koji je možda malo sličniji našim karnevalima u Rijeci i Samoboru. Kako se ekipe ovdje slažu ne znam ali sigurno je manje profesionalno nego na Sapucaiu.
Carneval da Rua

Bježimo dalje prema Leblonu, zadnjoj plaži prije Vidigala i Rocinhe. I Ipanema je puno. Mislili smo malo stati i okrijepiti se sa kokosovom vodom ali su birtije bile toliko pune da nismo imali šanse.
Kokos

Na kraju Leblona skrećemo među zgrade. Nakon više od petnaest kilometara prvi puta se vozimo između auta. Naime, od centra Ria pa preko Flamenga, Botafoga, Urce, Copacabane, Ipaneme do Leblona postoji biciklistička staza i to odvojena od automobilskog prometa. Promet po Leblonu nije jak pa nema problema. Nakon desetak minuta dolazimo do Botaničkog vrta u kojem ima hrpa stvari koje vrijedi vidjeti a meni je od svega najbolja središnja staza palmi sa nekih stotinjak palmi možda i najviših što sam ih vidio do sada. To i nije tako čudno jer su vjerojatno posađene ubrzo nakon otvorenja vrta 1808. godine. U cijelom vrtu ima devetsto vrsta palmi. Imaju čak i parkiralište za bicikle na ulazu ali mi nije baš uljevalo povjerenje dovoljno da ostavim bicikl i bez brige uđem u vrt.
 Botanicki vrt
Botanički vrt

Nakon što smo prošli pored Botaničkog vrta skrećemo desno prema jezeru i cilj nam je napraviti krug. Sve je išlo po planu dok nismo uletili u karnevalsku povorku i to doslovno. Nas dvojica s biciklima među hrpetinu ljudi. Onda smo ih pola sata pokušavali zaobići ali bez uspjeha. Tu smo odustali od obilaska jezera i vratili se u Ipanemu, provozali se središtem Ipaneme pa natrag na Copacabanu.
Lagoa

Htio sam odvesti Carlosa na kavu u Copacabana Palace da proslavimo prvi dan u Riu. Nisam siguran da bi nas baš znojne nakon 50 km vožnje bicikla po ugodnih 30-ak stupnjeva pustili u jedan od najekskluzivnijih hotela Ria, a nisam baš ni siguran da ispred imaju parkiralište za bicikle, ali kako god Carlao me odbio pa smo stali u birtiju nasuprot hotela na limunadu. Gledamo ekipu koja ulazi u hotel... mmmm... nama je ipak mjesto tu preko ceste.
Osvjezenje pred Copacabana Palace
Osvježenje pred Copacabana Palace

I gotovo za prvi dan, bilo je genijalno. Usprkos upozorenjima nitko nas nije zaskočio. Dapače nitko nas nije ni pogledao. Vračamo se doma, ja se spajam na internet a Carlao na telefon. Pravi program tek slijedi ali i problemi. Naime, originalni cilj u Riu je uspon na Corcovado i posjeti Isusu. Kako cesta koja ide prema gore vodi kroz favelu iza muzeja naivne umjetnosti odlučili smo uzeti profesionalnog vodiča koji bi nas proveo do gore. Na našu nesreću tip nas je otkantao a drugi biciklistički vodič koga smo zvali je rekao da nije u formi da se popne na Corcovado!?! Tako da smo ustvari izvisili. Ali kako je prvi dan protekao u redu odlučili smo da idemo sami pa kud puklo da puklo...

Post je objavljen 08.03.2014. u 00:45 sati.