Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/responsibility

Marketing

Jing i Jang društveno odgovornog vođenja

Mora li netko biti dobra osoba da bi bio dobar vođa?
Jesu li osobne karakteristike neke osobe presudne za njegovo vođenje poduzeća?
Odgovore na pitanja potražite u nastavku!

Izvršni direktor poduzeća Unilever Paul Polman je oženjen i ima troje djece, uz to uživa u trčanju, klasičnom utrkivanju automobilima i planinarenju. Više o njemu govori i to da je predsjednik zaklade Kilimanjaro Blindtrust koja se fokusira na slijepu djecu u Africi i predsjednik nadzornog odbora Perkins Internationala.
Paul Polman i sam smatra kako netko da bi bio dobar vođa mora prvenstveno biti dobra osoba i osjećati se dobro u svojoj koži. On plače kada mu se plače i smatra da nema ništa loše u pokazivanju emocija jer ukoliko pokažete da vam je stalo i drugima će sigurno biti stalo do vas. U jedno možemo biti sigurni, njemu je stalo, a to govori i činjenica i da je želio postati doktor kao i da se jedno vrijeme školovao za svećenika.



Paul iskreno smatra kako je njegov posao učiniti druge zadovoljnima i što je on više uspješan sve češće vidi kako stvara prosperitet. Vođenje za njega nije dati ljudima energiju već osloboditi energiju u svakom od svojih zaposlenika, a to je moguće jedino stvaranjem osjećaja da ono što svi zajedno rade u organizaciji ima smisla.

Najzanimljivija razmišljanja Paul ima o budućnosti i ženama. Smatra da će u budućnosti poslovanju trebati više „ženskih“ osobina poput brige i suosjećanja, a već sada većina Unileverova rasta, oko 80%, dolazi iz zemalja u razvoju. To je razlog zašto imaju centar za poslovnu edukaciju u Singapuru te zašto žene prevladavaju na pozicijama srednjeg menadžmenta u državama u razvoju.

Unilever je pod Paulovim vodstvom u svom planu održivog poslovanja na najvažnije mjesto stavio društvenu odgovornost pa tako obraća veliku pozornost na probleme kao što su dostupnost hrane, sanacija i krčenje šuma jer smatra kako oni imaju najveći ujecaj na njihovo poslovanje. Zbog toga je strategija svakog brenda određena prema problemu koji se njime želi smanjili ili riješiti. Higijena je osnovni smisao sapuna za ruke Lifebuoy, a Dove se bavi samopoštovanjem kod žena i tako svaki brend postaje socijalni pokret.

Time Paul Polman svoje zaposlenik zaista vodi dajući onome što rade smisao. Činjenica da je Unilever peti najtraženiji poslodavac na LinkedInu nakon Googla, Applea, Microsofta i Facebooka zaključak je kojem ne treba dodati ništa.




Jedan od najpoznatijih primjera lošeg upravljanja kompanijom je primjer tvrtke Enron.
Problem kod Enrona je bio taj što je top menadžment smatrao kompaniju neranjivim gigantom. U njihovom riječniku nije postojala riječ „ne“. Sve je moralo biti izvedivo bez obzira na to kako. Tvrtka je također imala problema sa malverzacijama o kojima su dokaze od očiju javnosti uspješno skrivali korporacijski cenzori sve do same propasti kompanije. Ovaj slučaj spada među top 10 korporacijskih skandala ikad zabilježenih.



Utemeljitelj Enrona Kenneth Lay, i CEO Jeffrey Skilling kompaniju su uspješno vodili sve do 2001. godine.
Enron je dotad smatran jednom od najvećih, najpropulzivnijih i najutjecajnijih američkih korporacija čiji je nezaustavljivi rast bogatstva i resursa u mnogome bio jedan od oličenja ekonomskog buma za vrijeme Clintonovog predsjednikovanja.
U studenom 2001. godine taj se div srušio kao kula od karata, kada se otkrilo da su cijene dionica bile umjetno održavane lažnim poslovnim izvješćima, kao i raznim „kreativnim“ metodama računovodstvenog pretakanja šupljeg u prazno.
Federalna istraga otkrila je da korupcija i cijeli niz nečasnih radnji idu dalje od samog Enrona, odnosno da su u skandal upetljane dotada ugledne računovodstvene tvrtke poput Arthura Andersena. Propast Enrona bila je teška milijarde dolara, a tisuće zaposlenika – od strane uprave ohrabrivanih da kupuju dionice vlastite tvrtke ostale su bez ičega uključujući i mirovine. Jedna od loših odluka Enronovog rukovodstva je također i gomilanje talenata. Naime, tvrtka je godišnje zapošljavala 250 najboljih postdiplomanata poslovne komunikacije, tzv. Master of Business Administration. Nagrađivanje talenta prije iskustva također je doprinjelo propasti kompanije.
Zbog svega toga Lay i Skilling postali su jedne od najomraženijih ličnosti u američkoj javnosti potkraj dvadesetog stoljeća.


Post je objavljen 22.01.2014. u 23:59 sati.