Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sempercontra

Marketing

Birokracija i pamet

Bilo je to negdje sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Živio sam tada u Doboju. Moj susjed s istog stubišta nije boravio u stanu više od mjesec dana, a kako se struja plaćala prema stvarno utrošenoj energiji, dobio je na kućnu adresu za taj mjesec uplatnicu u kojoj je stajalo da treba uplatiti 0,00 dinara. Naravno da nije uplatio.
Ali ne lezi vraže: nakon mjesec dana stiže opomena s novom uplatnicom na iznos 10 dinara. U opomeni obrazloženje kako nije platio 0,00 dinara i da je sada dužan uplatiti 0,00 dinara plus 10,00 dinara na ime troška opomene (sic!). Odlaskom na 'lice mjesta' susjed je riješio „dug“, nije ništa platio, a obrazloženje je bilo: greška se desila zbog prelaska na elektronski obračun i automatsko ispisivanje uplatnica i opomena u slučaju da kompjutor nije dobio povratnu informaciju da je iznos s uplatnice uplaćen.

Godine idu, ali glupost administracije/birokracije se ne mijenja. Sve u skladu s opće poznatom Einsteinovom izrekom, da je sad ne citiram.

Prije nekih desetak dana supruga je bila u Samoboru i na vratima našeg stana našla pričvršćenu, rukom pisanu obavijest neka ne plaćamo posljednji račun za grijanje jer su odaslani pogrešni iznosi za plaćanje nastali greškom u izračunu. Nakon nekoliko telefonskih razgovora s 'nadležnim ustanovama' koje su zadužene za 'taj slučaj' došao sam do zaključka da se mene ta obavijest ne tiče obzirom da ne grijemo dotični stan. Ako je i obračun bio pogrešan na mom se računu to neće promijeniti pa meni novi račun neće slati. Shodno tome sam uplatio iznos koji mi je na računu bio naznačen. Time je za mene stvar bila riješena.

Ali ne lezi vraže.

Danas primih dopis od 'nadležne ustanove' HEP-TOPLINARSTVO s dva računa i obrazloženjem kojeg dio citiram:

„Poštovani,
(…)
Naime, prilikom pokretanja obračuna troškova za isporučenu toplinsku energiju za razdoblje 12/2013. nije izvršena preraspodjela troškova za isporučenu toplinsku energiju sukladno modelu 3EG, odnosno prema udjelu broja impulsa razdjelnika u samostalnoj uporabnoj cjelini u ukupnom broju impulsa u svim samostalnim uporabnim cjelinama priključenim na zajedničkom mjerilu toplinske energije već prema modelu 2EG, odnosno prema udjelu grijane površine samostalne uporabne cjeline (m2) u ukupnoj grijanoj površini svih samostalnih uporabnih cjelina priključenih na zajedničko mjerilo toplinske energije.
(…)“


Kristalno jasno!?
Da kojim slučajem nisam obavio one telefonske razgovore s 'nadležnim ustanovama' prilikom kojeg sam uspio shvatiti komplicirani sustav obračuna utroška toplinske energije u stanovima koji imaju digitalno očitanje potrošnje energije na svakom radijatoru u stanu, vjerujte ne bih shvatio ni slovca od ovog što je napisano u obrazloženju.

Ali to nije sve!

Kao što rekoh dobio sam i dva računa. Jedan s oznakom STORNO, i drugi po kojem trebam namiriti troškove grijanja stana kojeg ne grijem (zašto troškovi a nema grijanja jednom drugom zgodom).

Evo prvog STORNO



…a evo i NOVI račun po kojem trebam platiti iznos.



Molim, obratite pažnju na identičnost svih brojki na oba računa (osim datuma dospijeća računa), kao i iznosa kojeg trebam uplatiti: 221,35 kn. Kao što rekoh, ja sam već uplatio naznačeni iznos smatrajući da do promjene u mojem slučaju ne može biti ako sam dobro shvatio obrazloženje koje sam dobio u telefonskim razgovorima. Time bi i ovaj put za mene slučaj bio okončan.
Unatoč i usprkos svemu, nešto me ipak kopka. Što ako kompjutor koji šalje uplatnice ne prepozna da sam platio navedeni iznos uplatnicom koja je sad STORNO pa mi pošalje OPOMENU da nisam platio NOVI račun, naravno uz troškove opomene. Ne preostaje mi ništa drugo nego – čekati.

I onda neka netko kaže da Einstein nije bio u pravu.



Post je objavljen 21.01.2014. u 16:41 sati.