Dokazati biblijskoga/kuranskoga Boga jednako je dokazivanju lika i djela nevidljivog ružičastog jednoroga.
"A sada, de' promotri Behemota! Travom se hrani poput govečeta, u bedrima je, gle, snaga njegova, a krepkost mu u mišićju trbušnom. Poput cedra rep podignut ukruti, sva su mu stegna ispreplele žile. Mjedene cijevi kosti su njegove, zglobovi mu od željeza kvrge. Prvenac on je Božjega stvaranja; mačem ga je naoružao tvorac. Gore mu danak u hrani donose i sve zvijerje što po njima se igra. Pod lotosom on zavaljen počiva, guštik močvarni i glib kriju ga. Sjenu mu pravi lotosovo lišće, pod vrbama on hladuje potočnim. Nabuja li rijeka, on ne strahuje: nimalo njega ne bi zabrinulo da mu u žvale i sav Jordan jurne. Tko bi za oči uhvatio njega i tko bi mu nos sulicom probio? "
Jednorog se u engleskim prijevodima javlja mnogo puta u Bibliji (9x), ali hrvatski prevoditelj je izbacio tu riječ i upisao mladi bivoli ili nešto slično. Nije mu se svidjelo da se u Svetom Pismu spominje i takvo što bajkovito. Isto se postupa i sa zmajevima i satirima. Međutim, demoni, zombiji i anđeli ostaju i dalje u igri.....
Tako u trenutnoj inačici hrvatske Biblije (Izaija 34,7) piše "bivoli s bikovima":
S njima će biti poklani bivoli i junad s bikovima. Zemlja će se njihovom napojiti krvlju, i prašina njihova omastit' pretilinom.
Ali u Vulgati unicornes = jedno-rozi i bikovi:
et descendent unicornes cum eis et tauri cum potentibus inebriabitur terra eorum sanguine et humus eorum adipe pinguium
Jedan slavan rog jednoroga dugo je držan u katedrali Svetog Denisa u Francuskoj, a promatran je sa strahopoštovanjem, jer je imao 'nevjerojatne iscjeliteljske moći'. Talijan koji je posjetio Englesku za vladavine Henrika VIII, piše o bogatstvima religijskih zdanja i samostana: "A rekli su mi da, među mnogim drugim stvarima, velik broj samostana ima rogove jednoroga nevjerojatne veličine." Stoljećima su Vatikan, kraljica Elizabeta I, Kralj Charles I, pa čak i King James I (njegovo izdanje biblije) imali na svojim popisima inventara te čudesne rogove. Ovaj kralj je čak pio napitke od praha toga roga ne bi li se izliječio (nije pomoglo). Danas znamo da se radi o kljovama narvala, pa ih više ni Vatikan ne spominje. Publika više nije baš toliko naivna po tom pitanju, pa stoljećima prodavan trik više ne pali. Sad su u modi plakajući i krvareći kipovi blaženih Djevica Marija.
Pokušaj tumačenja da se radi o nosorogu nije uvjerljiv, jer afrički nosorozi imaju dva roga i ne na vrhu glave, pa se ne može raditi o mitskom jednorogu.
Veliki kitovi imaju mala grla
U još jednoj blesavoj priči iz Biblije, prorok Jona i njegove avanture:
" Jahve zapovjedi velikoj ribi da proguta Jonu. Tri dana i tri noći ostade Jona u ribljoj utrobi. "
Ezekiel 4,9-12
Nema te ribe u koju stane čovjek i može preživjeti 3 dana. Isus kaže da je ta riba u stvari "veliki kit" (zapravo sisavac). Kitovi imaju tako maleno grlo da nema šanse da progutaju čovjeka. 3 dana takav čovjek ne bi imao vode, zraka, okružen otrovnim kiselinama. Ali kako ne povjerovati u tu besmislicu, kada sam Isus Krist vjeruje u nju?
U nastavku se priča da je riba ispljunula Jonu pred gradom Ninivom. U tom slučaju se radi o letećoj ribetini. Niniva je bila 400 milja udaljena od (Sredozemnog) mora ! Ili je oplivala Afriku i uplivala u rijeku Tigris i doplivala do Ninive (danas Mosul) riječnim putem - preko cijelog današnjeg Iraka za tri dana. Birajte koju priču ćete progutati.
Biblijski pisac nas uvjerava da je grad Niniva dug 3 dana hoda, dakle oko 20x3 milja = 60 milja - tj. veći od Los Angelesa ! Međutim, arheolozi su ga iskopali cijelog, blizu Mosula u sjevernom Iraku, i nije veći od 3 milje.
Ćaknuti Isus je vjerovao da je nekakvoga Jonu stvarno progutala neka riba:
"Doista, kao što Jona bijaše u utrobi kitovoj tri dana i tri noći, tako će i Sin Čovječji biti u srcu zemlje tri dana i tri noći. Ninivljani će ustati na Sudu zajedno s ovim naraštajem i osuditi ga jer se oni na propovijed Joninu obratiše, a evo, ovdje je i više od Jone!
(Mt 12, 38-41)
"Naraštaj ovaj naraštaj je opak. Znak traži, ali mu se znak neće dati doli znak Jonin. Doista, kao što je Jona bio znak Ninivljanima, tako će biti i Sin Čovječji ovomu naraštaju.
Ninivljani će ustati na Sudu s ovim naraštajem i osuditi ga jer se obratiše na propovijed Joninu, a evo ovdje i više od Jone!"
Luka 11,29-32
Lilit
" Ondje će se sretat divlje mačke s hijenama, satiri /prepravljeno je u jarci/ će dozivati jedan drugoga; ondje će se odmarati Lilit (!?) našav počivalište. "
Izaija 34,14
Po pisanjima židovskog Talmuda, Lilit je prva Adamova žena koja ga je napustila (po nekim drugim starijim spisima, Lilit je demon u ženskom obliku). Bog je stvorio Lilit na isti način kao i Adama - od praha zemaljskog i udahnuo joj je dušu (Evi u Bibliji nije udahnuta duša). Tako ravnopravna, nije se htjela podrediti Adamu kao ropkinja, pa su se posvađali i Lilit je otišla nekud. Onda Bog načini Evu od Adamova rebra - podložnu i pokornu.
Loch Ness
" Ti zapovijedaš bučnome moru, obuzdavaš silu valova njegovih; (11) ti sasječe Rahaba i zgazi, snažnom mišicom rasu dušmane svoje. "
"Svojom je snagom on ukrotio more i neman Rahaba smrvio mudrošću. (13) Nebesa je svojim razbistrio dahom, a ruka mu je brzu zmiju probola. "Nisi li ti rasjekla Rahaba i probola Zmaja? "
SATIRI - polu-ljudi, polu-jarci
Na mnogo mjesta su biblijski prevoditelji "malo dotjerali" sramotne i praznovjerne dijelove Svetog pisma, ne bi li ih malko "približili" zdravom razumu. Primjer: (Levitski 17,7; 2 Ljetopisi 11,15)
" Počivat će ondje zvijeri pustinjske (treba stajati ZMAJEVI), sove će im napuniti kuće, nojevi će ondje stanovati, satiri plesati."
Umjesto SATIRA, nepostojećih mitoloških bića, prevoditelj je ubacio čudnu konstrukciju: "jarci će ondje plesati."
Opet:
" Ondje će se sretat divlje mačke s hijenama, jarci (treba stajati SATIRI) će dozivati jedan drugoga; ondje će se odmarati Lilit našav počivalište."
"... tako da ubuduće ne prinose svojih žrtava klanica jarcima (treba stajati SATIRIMA - jarci se kolju za žrtvu; nisu valjda klali jarce jarcima !), s kojima se odaju bludu." itd.
BAZILISK
" I gle, puštam na vas otrovnice protiv kojih nema čarolija; (treba BAZILISKE, zmije koje svojim pogledom ubijaju)."
Drugi Biblijski monstrumi
" Ovako u viđenju vidjeh konje i njihove jahače: imahu oklope ognjene, plavetne i sumporne boje; glave im kao u lavova, iz usta im sukljao oganj, dim i sumpor. "
" vidjeh: iz mora Zvijer izlazi sa deset rogova i sedam glava; "
Jahvu, Boga svoga, koji te izveo iz zemlje egipatske, (15) koji te proveo kroz onu veliku i strašnu pustinju, kroz zemlju plamenih zmija i štipavaca
I vidjeh i začuh orla: letio posred neba i vikao iza glasa: "Jao! Jao! Jao pozemljarima od novih glasova trubalja preostale trojice anđela koji će sad-na zatrubiti!"
" Skakavci bijahu izgledom nalik na konje za boj spremne. Na glavama im kao neki zlatni vijenci, lica im kao u ljudi, (8) kose kao u žena, a zubi kao u lavova. Imahu oklope kao od željeza, a šum krila njihovih kao štropot bojnih kola s mnogo konja što u boj jure. Repovi im kao u štipavaca, sa žalcima, a u repovima im moć da ude ljudima pet mjeseci. "
U sredini prijestolja, oko prijestolja, četiri bića, sprijeda i straga puna očiju: prvo biće slično lavu, drugo biće slično juncu, treće biće s licem kao čovječjim, četvrto biće slično letećem orlu. (8) Ta su četiri bića - u svakoga po šest krila - sve naokolo i iznutra puna očiju. Bez predaha dan i noć govore: "Svet! Svet! Svet Gospodin, Bog Svevladar, Onaj koji bijaše i koji jest i koji dolazi!"
MITOLOGIJA
Mitološka priča je simbol, odnosno, skup simboličnih slika proizašlih iz ljudske psihe. Predstavljena je kroz simbole, jer drugačije nije ni moguće, zato što prenosi istinsku poruku koju se riječima ne može objasniti. Mitologija je točka susreta poznatog i nepoznatog, odnosno, ljudske svijesti i podsvijesti. Ona je ljudima nekada služila kao vodič kroz životna iskušenja i životne izazove. Uz ritual i umjetnost, mitologija je činila religijsku cjelinu i ova tri elementa, ako su odvojena, gube na moći svoje poruke. Dio mitova bavi se tematikom sazrijevanja pojedinaca - prijelaz iz djetinjstva i adolescencije (psihološke ovisnosti) u samoodgovornu i neovisnu odraslu osobu. Mitologija je nekoć, kroz svoju univerzalnu poruku, dovodila ljude u sklad sa svijetom u kojem žive.
http://hr.wikipedia.org/wiki/Mitologija
Najgadnije biblijsko čudovište u moderno doba
"Problem sa svijetom je što su budale i fanatici toliko sigurni u sebe, dok su mudri ljudi puni sumnji."
[Bertrand Russell]
(Prisjetite se ove mudre izreke svaki puta kad čujete kakvoga žustroga propovjednika, vjerskog apologetu, kreacionista/ID, teoretičara zavjera, anti-vakcinatora, piramidologa, 9/11 konspiratora, UFO-loga, ravnozemljaša, negatora leta na Mjesec, šupljozemljaša ili crkvenjaka svake religije i ostalih budalaša)
Post je objavljen 15.01.2014. u 14:48 sati.