http://www.muzika.hr/clanak/43389/najave/velike-rock-eksplozija-6-predstavlja-svemir-cock-porn-cudnorede-proleter-the-pulse.aspx
Pitanja: Siniša Bizović
Odgovori: Ognjen Bašić
1. Koja je po vama misija rock glazbenika?
Biti rock glazbenik ovdje i sada znači oponašati druge rock glazbenike. A nije jasno ni što znači biti rock glazbenik, jer danas rock može biti sve što ima električnu gitaru, a i ne mora. Dakle, misija rock glazbenika današnjice je reprodukcija magle. Najgore je što u toj magli neki umišljaju da je upravo njihova verzija rocka prava i izvorna. Misija takvih 'pravovjernih' rockera je drkanje na same sebe. Ne znam za vas, ali ja sam oduvijek mislio da je misija nešto što ima veze s opamećivanjem društva. Ako je rock ikada imao misiju širenja horizonata, ona je odavno ispunjena. Ili je propala. Neki su se opametili, neki ostali glupi. A to bi se dogodilo i bez rocka. Sve je to magla, kako god okreneš. Na kraju je bitno što muzika u sebi nosi, a ne kako se zove.
2. Sjećate li se svoje prve pjesme koju ste izveli uživo?
Bila je to pjesma "Ološ" koju sam loše odsvirao s lošim wannabe-punk bendom Nered na satu glazbenog odgoja u osnovnoj školi. Sam sebi se divim koliko mi nije bilo neugodno. Ali, još uvijek živim u svijetu nereda koje izaziva ološ. I to ološ koji je nerijetko čak i pristojno glazbeno odgojen. Preko njihovog primjera sam shvatio da mi nije ni trebalo biti neugodno.
3. Koliko su za mlade bendove bitna događanja poput Velike rock eksplozije i zašto?
Velika rock eksplozija je buknula '60-ih i nastavila širiti plamen do kraja '80-ih. '90-ih se počela gasiti, da bi početkom 21. stoljeća nastala velika rock implozija. Zato mi nije jasno kako se festival i dalje zove po nečemu što se ugasilo prije tridesetak godina. Ali, kao što me nije briga što je rock, tako me zaboli i kako se priredba zove. 'Velika rock eksplozija' je nama prilika za svirku, kao i berba grožđa u Cacan Glišićima. Ne treba nijednu priredbu podcjenjivati, svaka ima svoje čari. Mladi bendovi trebaju svirati gdje god imaju želju i priliku. Još da mi je samo naći autora kovanice 'mladi bendovi' i pitati jel' se mladost benda određuje prema prosjeku godina njegovih članova ili duljini postojanja. Još bih više volio znati zašto se npr. glazbeni uradak Čudnoređa od 12 pjesama mora zvati demo-snimkom, a s istom kvalitetom snimke bi se na takozvanom major labelu zvao albumom? A albumi fotografija, kućni ili korporativni, uvijek su albumi.
4. Koji glazbenici su bitni za vaš glazbeni razvoj?
Od dobrih naučim što valja, od loših što ne valja. Ili od loših što valja, a od dobrih što ne valja, pošto je jednima dobro što je meni loše i obrnuto. Neki misle da je Saša Lošić-Loša loš, a drugi bi ga prekrstili u Dobrić-Dobra. Neću izdvajati nijednog glazbenika posebno. Neka ljudi poslušaju i snađu se. Zvuk govori više od tisuću nabrojanih 'uzora'. Osim toga, držim da su za glazbeni razvoj važniji neglazbeni utjecaji. Ono što sam proživio je važnije za glazbeni razvoj od onoga što sam poslušao. Tko se u stvaranju glazbe vodi samo onime što je slušao, taj pjeva i svira o onome što su drugi proživjeli, a da to niti razumije, niti osjeća. Tako nastaju imitacije i plagijati. Citati i parafraze su nešto sasvim drugo. Jedno je kad Divlje jagode uzmu melodiju od Uriah Heep, misleći da nitko neće ni primjetiti, a drugo kada Biciklić pjevaju "Betmen, u usta ti ga metnem!" trudeći se da svi prepoznaju temu iz Batmana u instrumentalnoj pratnji.
Post je objavljen 14.01.2014. u 18:57 sati.