Murphyjevi zakoni, dobili su ime po kapetanu Edwardu Murphyju, koji je krajem četrdesetih godina prošlog stoljeća radio kao inženjer u američkoj vojsci. U jednom trenutku došao je do zaključka da "ako nešto može poći naopako, poći će naopako". S vremenom je iz ovoga osnovnog "zakona" nastalo mnogo korolara (nadopuna). Isti su, naravno sasvim primjenjvivi i na fotografiju...
Glavni Murphyjev zakon:
Ako nešto može poći naopako, poći će naopako.
Korolari (nadopune):
** Ništa nije tako lako snimiti kao što izgleda.
** Svaka priprema za snimanje zahtjeva više vremena od samog snimanja.
** Ako uočiš četiri stvari koje ti mogu upropastiti fotografiju i izbjegneš ih, pojavit će se peta.
** Uvijek postoji lakši način da se nešto snimi. Ako gledaš u taj lakši način dovoljno dugo, nećeš ga vidjeti.
** Ako fotografski zadatak izgleda lako, težak je. Ako izgleda teško, onda je vraški nemoguć.
** Fotografska oprema će prilikom pada biti oštećena upravno proporcionalno svojoj vrijednosti.
** Fotoaparat će uvijek pasti tako da prouzroči najveću moguću štetu.
** Pokušaj hvatanja padajućeg komada opreme izazvati će na njoj veću štetu, nego da si ju samo pustio da padne.
** Čist i suh fotoaparat najviše na sebe privlači vlagu i prašinu.
** Kada kiši, onda pljušti, i namoči svu opremu.
** Poklopac objektiva će uvijek pasti u blato na onu stranu koja ide prema objektivu.
** Na fotografskom natječaju će pobjediti totalna neznalica koja je pukom srećom baš tada napravila dobru fotografiju.
** Prijavu fotografije na natječaj preduhitrit će prijava slične fotografije na natječaj od strane drugog fotografa.
** Na natječajima negativna očekivanja daju negativne rezultate. Pozitivna očekivanja daju negativne rezultate.
** Fotografije će drugi uvijek vidjeti i doživjeti drugačije nego što ih vidi i doživljava fotograf.
** Najgore fotografsko smeće nastoji sa foto-portala istisnuti obično fotografsko smeće.
** Niti jedna fotografija nije toliko dobra da nakon obrade ne može biti upropaštena.
** Niti jedna fotografija nije toliko loša da nakon obrade ne može biti još gora.
** Kvaliteta fotografije obrnuto je proporcionalna njenoj važnosti.
** Svaka fotografija smanjena na potrebnu veličinu biti će premalena.
** Svaka fotografija povećana na potrebnu veličinu biti će nedovoljno kvalitetna.
** Greška na fotografiji će biti uočena tek nakon što ova bude poslana naručiocu ili na natječaj.
** Odličnu fotografiju snimiti ćeš dan nakon što si na natječaj već posalo prosječnu.
** Posuđivanjem se fotografske knjige i časopisi ne gube, osim onih koje baš želiš zadržati.
** Ako ti nedostaje jedan broj fotografskog časopisa, to će biti baš onaj broj u kojem je članak koji si najviše želio pročitati. Svi tvoji prijatelji ili ga nisu ni imali, ili su ga izgubili, ili bacili.
** Čuvaš li neki komad foto opreme dovoljno dugo, možeš ga baciti. Baciš li ga, zatrebat će ti čim ti više ne bude pri ruci.
** Ma koliko dugo i naporno tražio neki komad opreme, nakon što ga kupiš, pojavit će se isti jeftinije na nekoj rasprodaji.
** Uočena korisnost komada foto opreme obrnuto je proporcionalna njegovoj stvarnoj upotreblivosti nakon što ga se kupi i plati.
** Količina fotografske opreme ima tendenciju povećavanja, sve dok ne popuni sav raspoloživi prostor za njen smještaj.
** Jedan fotoaparat nije dovoljan. Dva su previše.
** Nikad nema vremena da se od prve snimi kako treba, ali uvijek ima vremena za ponavljanje ili popravljanje u photoshopu.
** Film sa najboljim i najvažnijim fotografijama ima najveću šansu da bude osvijetljen ili upropašten prilikom razvijanja.
** Memorijska kartica sa najboljim i najvažnijim fotografijama ima najveću šansu da bude slučajno izbrisana ili izgubljena.
** Prilikom snimanja serije fotografija, trenutak koji si želio snimiti dogoditi će se između dva okidanja.
** U seriji snimljenih fotografija, ona fotografija koja je po sadržaju najbolja biti će najgore tehnički izvedena.
** Uvijek će ti trebati baš onaj komad opreme kojeg si ostavio kod kuće, zbog pretpostavke da ti neće trebati.
** Poneseš li sa sobom gomilu foto opreme zbog pretpostave da će ti trebati, većinu opreme nećeš uopće koristiti.
** Onaj dio opreme koji tražiš uvijek ćeš naći na zadnjem mjestu na kojem si tražio.
** Onaj dio opreme koji nikako ne možeš pronaći, pronaći ćeš tek nakon što kupiš novi.
** U trgovini foto opremom nikada nema baš one stvari koja ti hitno i neodgodivo treba. Svi prijatelji ili je nemaju, ili je i sami u tom trenutku koriste.
** Nakon dugog putovanja do mjesta snimanja, otkriti ćeš da si zaboravio upravo onaj dio opreme bez kojeg je snimanje nemoguće.
** Prilika za dobru fotografiju se uvijek pojavljuje u najnepovoljnijem mogućem trenutku.
** Dobri kadrovi se pojavljuju samo onda kada fotoaparat nije pri ruci, kad nema filma ili su baterije prazne, a nestanu čim je fotoaparat spreman za snimanje.
** Najljepše panorame u sebi sadrže najviše žica od dalekovoda.
** Najljepše panorame i zalazci sunca događaju se kada se voziš u vlaku ili autobusu.
** Ako se tokom više mjeseci dogode tri događaja vrijedna fotografiranja, svi će se dogoditi istog dana u isto vrijeme.
** Nezapamćeni niz lijepih dana bit će prekinut kišom baš na onaj dan kad planiraš snimati na otvorenom.
** Na mjestima ili događajima koji su najbolji za fotografiranje, fotografiranje će biti zabranjeno od strane uprave ili organizatora.
** Vjerojatnost da netko ili nešto uleti u kadar u obrnutoj je proporcionalnosti sa poželjnošću istog.
** Fotografska oprema se uvijek pokvari dan prije važnog snimanja ili dan nakon isteka garancije.
** Oprema koja je kod kuće na probi savršeno funkcionirala, na mjestu snimanja neće raditi, ili je uopće neće biti moguće sastaviti.
** Ako slučajno istovremeno pritisneš dvije tipke na fotoaparatu da bi aktivirao neku funkciju, aktivirati će se ona funkcija koju nisi htio aktivirati.
** Svaki komad fotografske opreme se raspadne prije ili kasnije.
** Neispravni komad foto opreme proraditi će sam od sebe u trenutku kada ga doneseš u servis.
** Vrijeme se uvijek drastično pogorša kada dođeš na lokaciju snimanja.
** Fotoaparat koji je napravljen da ga budala može koristiti će samo budala i htjeti koristiti.
** Što se više funkcija traži od nekog fotoaparata, to će ih on lošje obavljati.
** Ako neki komad foto-opreme nitko ne koristi, za to postoji razlog.
** Autofokus uvijek prvo fokusira na ono što ne treba biti u fokusu.
** Svaka uputa koju daš ljudima oko sebe koja se može pogrešno shvatiti, pogrešno će se shvatiti.
** Svi imaju vremena i volje davati savjete koje nisi tražio. Nitko nema vremena i volje dati savjete onda kada ih sam zatražiš.
** Odradiš li predobro neki fotografski posao, očekivati će se od tebe da radiš samo tu vrstu fotografskog posla.
** Količina fotografija koje treba obraditi je obrnuto proporcionalna vremenskom roku u kojemu ih treba obraditi.
** Uspjeh se događa kad nitko ne gleda, a kad je klijent prisutan ništa ne ide od ruke.
** Kod fotografiranja grupe, naći će se barem jedna osoba u grupi koja je protiv toga.
** Kod fotografiranja grupe, uvijek će barem jedna osoba trepnuti prilikom okidanja.
** Kreativnost fotografa je obrnuto proporcionalna broju ljudi koji su uključeni u foto-projekt.
** Najvažniji detalj plana snimanja ima najveće šanse da bude zaboravljen ili zanemaren.
** Ako fotografski projekt koji kasni pojačaš dodatnim fotografima, kasniti će još više.
** Ako je za fotografski projekt potrebno "n" fotografija, biti će ih snimljeno ili dostupno "n-1"
** Nesreće na snimanjima se događaju kad dva fotografa nastoje biti previše kreativni u isto vrijeme.
** Što više bezveznih fotografskih poslova podnosiš, to ćeš više bezveznih fotografskih poslova dobivati.
** Najuporniji i najdosadniji klijenti su oni sa najmanje važnim i najmanje kvalitetnim fotografijama.
** Hitnost nekog fotografskog posla je obrnuto proporcionalna njegovoj važnosti.
** Telefon nikad ne zvoni kad nemaš fotoaparat u rukama.
** Koga želiš snimiti, tvrditi će da se ne voli snimati. Koga ne želiš snimati, gurati će se pred fotoaparat.
** U fotografiranje se uvijek bolje razumije osoba koja je ispred fotoaparata.
** Onaj tko o fotografiji zna najmanje, to zna najglasnije.
** Najgori fotografi najčešće zauzmu najbolja mjesta za fotografiranje.
** Fotografiranje koja zahtijeva veliku koncentraciju uvijek se događa u kaotičnom i bučnom ambijentu.
** Svaki put kad ti na pamet padne izvrsna ideja za fotografiju, otkriješ da je to već netko snimio.
** Moraš li nešto snimiti i to odgađaš dovoljno dugo, ima nade da će to snimiti netko drugi umjesto tebe.
** Veću popularnost kod ljudi ima fotograf sa boljim imidžem, a ne fotograf sa boljim fotografijama.
** Ako na fotografskom tečaju koji želiš pohađati ima mjesta za dvadeset ljudi, bit ćeš dvadeset prvi koji se prijavio.
** Što je foto-tečaj općenitiji, manje ćeš naučiti na njemu. Što je specijaliziraniji, manje ćeš ga moći kasnije iskoristiti.
** Fotografije koje su zanimljive fotografu, dosadne su publici.
** Sve vrste fotografija se mogu strpati pod razno.
** Bez obzira kakva bila fotografija, uvijek će se naći netko spreman da je pogrešno interpretira, imitira, ili vjeruje da je nastala prema njegovoj vlastitoj ideji.
** Ljudi koji si najmanje mogu priuštiti kupnju nove fotografske opreme, kupuju novu fotografsku opremu. Ljudi koji si najviše mogu priuštiti kupnju nove opreme, kupuju rabljenu ili je posuđuju od drugih.
** Kada od skromne plaće napokon uštediš za fotoaparat, dobiti ćeš otkaz.
** Količina fotografske kvalitete na planeti je konstanta. Broj fotografa raste.
...
I na kraju famozni O'Tooleov komentar Murphyjevog zakona:
Murphy je bio optimist!
Post je objavljen 11.01.2014. u 00:01 sati.