Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/blogodneverina

Matajur

Sjeverno-istočni dio Italije, u regiji Frijuli, poznat i kao Slovenske Benetke , je savršeni spoj multikulturalnosti između furlanaca i slovenaca, sve pod zaštitom Italije.

Tko se bude našao u dolinama rijeke Nadiže (valli del Natisone) primjetit će slovenske toponime sa taljaniziranom verzijom na svojezičnim tablama.

I tako sam krenuo kod prijateljice Adryane, kolumbijske cimerice iz fakultetskih dana, vlakom iz Trsta.

Prva osoba na prvom satu fakulteta koju sam upoznao. Prijateljica s kojom sam prakticirao hedonizam u svim oblicima. Nagovara me da skupim lovu i da za ljeto sljedeće godine odemo vidjeti zemlju kojom se toliko ponosi (ljudi, prirodne ljepote, Ande) i srami istovremeno (pet frakcija koje drže Kolumbiju u građanskom ratu).

Ovo mi je nevjerovatno puno nedostajalo. Latte macchiato

Načini kave koju možete naručiti. Već je puno što na obali kod nas možeš dobiti razliku između kapučina i makijata. Doći s ovom listom na kontinent je već razlog zbog kojeg će te konobarica gledati kao da si subverzivni element.

Pandorina kutija u koju se nisam usudio proviriti pobliže.

Matajur (1642). Odmah mi je planina postala draga srcu kad sam shvatio da je Matajur zapravo Monte Maggiore, isto talijansko ime naše Učke.

Taman je bio neki napola oblačni dan, a mi u sredini fronte. U dolini foškija [izmaglica], pogled sve do mora (Monfalcone, Grado, Julijske Alpe). 45 minuta od samog vrha se nalazi oservatoriji i planinarski dom koji je nekim čudom bio zatvoren. Dakle ništa od maneštre. Srećom ponjeli smo dve porcije pašte, čaj i pronašli banane na samom vrhu. Hvala nepoznatom donatoru.

Iako je uspon predviđen za 45 minuta, nama je uz pit sop na polovici trebalo cca 2 ure, što u ležanju, što u probijanju kroz snijeg. Eksluzivno! Mediteranska medvjedica odmar nadomak vrha.

Vrh nad Peski . Na južnoj padini ima karakterističan plato (400 x 1000 m) koji olakšava orijentaciju.

Kipić Bogorodice je made in Međugorje. Na susjednoj kamenoj kutiji od žiga sam spazio naljepnicu PD Čakovec.

Još jedan kolaps prije spusta.

I za taj dan basta. Vraćamo se u toplinu kuće gdje nas čeka Zaza (tko je gledao crtić Lupina i Zenigate zna zašto se mačka tako zove).

Sljedeće postaje Soča, Kobarid i Tolmin

Post je objavljen 30.12.2013. u 13:55 sati.