Najdraža stvar kod proučavanja mode mi je proučavanje detalja i zato ću vam danas ispričati nešto o motivu meandra koji se često pojavljuje na haljinama 1860.ih.
Povijesni utjecaji se nerijetko pojavljuju u modi devetnaestog stoljeća pa vas ne treba začuditi pojava ovog ornamenta. Motiv meandra dolazi iz grčkog slikarstva na vazama, točnije iz razdoblja geometrijskog stila u 9. stoljeću pr.n.e. Vaze se tada oslikavaju geometrijskim ornamentima od kojih su najčešći meandri, spirale, trokuti, krugovi i svastike. Grčka je umjetnost i kultura inspirirala Zapadni svijet u više navrata, u modi je najznačajnija Regency era u kojoj silueta i dekoracije haljine vjerno slijede antičke ideale. No, utjecaj antičkog svijeta javlja se i kasnije, makar samo u detaljima.
Motiv meandra je vrlo zanimljiv i zahvalan jer se sjajno ukomponirao u haljine. Ponekad je jedva zamjetan a opet na originalan i povijesan način uljepšava haljine. Motiv meandra je često dekorirao obrube haljina. Od kad sam prvi put zamijetila ovaj detalj, pohlepno sam krenula tražiti ga i na drugim haljinama, sve dok nisam utvrdila njegovu učestalost na haljinama ove dekade.
Motiv meandra je najčešće jednostavan i dolazi u vrlo jasnom obliku, ali ponekad je, posebno na večernjim haljinama, raskošnije izveden i umjesto jedne linije dolazi nabran te ukrašen volanima, perlama ili drugim ornametnima. Večernja haljina ispod je cijela u antičkom duhu; od bijele tkanine s crnim detaljima, oblika rukava, frizure pa do motiva meandra.
Uzorak meandra možete vidjeti i na stvarnim haljinama, a ne samo na modnim prikazima. Dok prvu haljinu krasi najjednostavniji oblik meandra, u drugoj je haljini meandar nešto složeniji no to je samo varijacija, a motiv meandra ih ima mnogo. Druga haljina mi je zapravo prilično lijepa sama po sebi; ta tkanina s točkicama i ružičasti i crni detalji...
Ovaj se uzorak čak pojavljuje i u Edvardijanskoj modi na haljinama za djevojčice; ružičasta haljina na modnom prikazu iznad. U ovom bi slučaju to nazvali utjecajem mode 1860.ih, (no, sada znamo da on temelj vuče u antici.)