Ovih dana Zadarski list objavio je članak pod naslovom „Za modernizaciju prometnice osam milijuna kuna“ u kojem se navodi da su na lokalnoj cesti 63056 Visočani – Duševića mlin u Zadarskoj županiji započeli građevinski radovi na njenoj „modernizaciji“ - građenju. Prometnica je ukupne dužine je 4,7 kilometara i širine kolnika od 8 metra a u nadležnosti je Županijske uprave za ceste Zadarske županije (ŽUC).
Investitor i nositelj ovog projekta za grad Nin i susjedne općine je ŽUC Zadarske županije jer se radi o njegovoj cesti. Prema izjavi ravnatelja ŽUC-a u Zadarskom listu vrijednost radova ceste je 8.052.521 kuna, a poslove su putem „javnog natječaja“ dobile tvrtke COLOS iz Varaždina i TIM iz Nadina.
Ravnatelj ŽUC-a je naglasio da će radovi na navedenoj prometnici trajati oko 90 dana i da će se njenom izgradnjom „riješit će se sadašnje problematično prometovanje teških kamiona i ostalih cestovnih vozila preopterećenom prometnicom Murvica-Briševo-Mazija kuće-Žerava-Ninski Stanovi-Nin i dalje put Privlake i Vira i to poglavito u vrijeme ljetnih mjeseci i da će ova prometnica bit najkraća cestovna veza između Nina, Privlake, Vira, Vrsi, Ražanca i Paga sa Centrom za zbrinjavanje otpada koji će se graditi u Biljanima Donjim“.
A, ono što je uočljivo za navedenu prometnicu je:
- Da nisu postavljeni nikakvi znakovi i table – ploče niti od strane Visočana niti od strane Duševića mlina, na kojima bi moralo pisati: INVESTITOR, PROJEKTANT, IZVODAČ, NADZOR i GRAĐEVINSKA DOZVOLA, koji ukazuju da se na toj cesti nešto radi. Zašto je sve to izostalo nije poznato, a po Zakonu je poznato kada se neki objekt gradi i rekonstruira mora imati ploče sa navedenim natpisima. Samo ŽUC-u to nije jasno? Pitamo da li ova prometnica zaista ima građevinsku dozvolu?
- Da li su radovi na lokalnoj cesti 63056 Visočani – Duševića mlin precjenjeni, pošto su za skoro 3 puta veći od nedavno izvedenih radova na lokalnoj cesti 63204 Smilčić – Korlat, o kojoj smo izvjestili hrvatsku javnost.
- Da navedena prometnica ne rasterećuje cestovni pravac Murvica – Briševo - Nin i dalje Privlaku i Vir, poglavito u vrijeme ljetnih mjeseci. Posebno kada se to odnosi na teretni promet, koji nema nikave mogućnosti prometovati od Duševića mlina, prema Vrsima, Grbama i dalje sve do Nina. Čemu služe VRATA u Grbama? Možda su na njih zaboravili u ŽUC-u.
- Da li je izgradnja „modernizacija“ ove prometnice još jedan prometni i gospodarski promašaj izgradnje neke županijske ili lokalne ceste u zadarskoj županiji. Što na sve to kaže Župan Zadarske županije ili možda i nezna da se gradi još jedna lokalna cesta u županiji?
- Kakve prometne veze ima navedena prometnica s Centrom za zbrinjavanje otpada koji će se navodno graditi u Biljanima Donjim?
- Da li je ŽUC za tkz. „modernizaciju“ lokalne ceste 63056 Visočani – Duševića mlin podigao KREDIT, ako jest onda je to čisti promašaj?
Prema građevinskim stručnjacima vrijednost radova na lokalnoj cesti 63056 Visočani – Duševića mlin mogla je iznositi oko 4 milijuna kuna. Nije na nama što će biti sa razlikom do 8 miljuna kuna to bi morali utvrditi oni čiji je to posao i koji od poreznih obveznika primaju novac?!
POSLANO:
1. Vladi Republike Hrvatske
2. Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture RH
3. Nezavisni cestarski sindikat
4. USKOK-u