Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dop2013

Marketing

POSLOVNA ETIKA? NE POSTOJI.



Bryan P. Marsal je bivši izvršni direktor investicijske banke Lehman Brothers. Inače, navedena banka je poznata po tome što je 2008. doživjela stečaj koji je proglašen najvećim u povijesti. Tijekom jedne prezentacije skupini poslovnih ljudi, Marsal je upitan što misli o etici u poslovanju. Njegov odgovor je bio kratak i vrlo jasan – ne postoji. Je li to zaista tako?
Primjeri koji potvrđuju njegovu izjavu su brojni, a navest ćemo samo jedan primjer nespretnog i nimalo etičnog analitičara s Wall Streeta.

NEETIČNO ALI LEGALNO

Primjer koji pomno prikazuje kako Wall Street djeluje je takoreći budalaština jednog analitičara Henry Blodgeta koji je radio za Merrill Lynch, investicijsku banku u vlasništvu Američke Narodne Banke. Naime, za vrijeme dotcom uspona, postao je ozloglašen zbog javnog preporučivanja dionica koje je smatrao „smećem“. Na temelju tih preporuka, brokeri Merrill Lyncha su prodali te dionice investitorima, koji su nakon što su te dionice propale pretrpjeli velike gubitke. Blodget je postao omražen jer je promovirao dionice koje nije preferirao, ali i zato što su tvrtke čije je dionice promovirao bili klijenti Merrill Lyncha, čime je stvoren sukob interesa. Kao rezultat toga, Blodget biva izbačen iz industrije i plaća 4 milijuna dolara penala. Zahvaljujući Blodget fijasku, povjerenje investitora u analitičare Wall Streeta značajno je opalo i nikada neće biti u potpunosti ponovno zadobiveno.

Blodget se zasigurno ne bi volio zateći u situaciji kakvu je priuštio investitorima jer se svi zalažemo za pridržavanje zlatnog pravila kada smo mi i naši interesi u pitanju. A zlatno pravilo kaže - svaki pojedinac trebao bi djelovati na način na koji bi želio da i drugi djeluju prema njemu. Međutim, to često nije tako i svakodnevno padamo na testovima etičnosti i morala. Naravno, samo ako u sebi nemamo duboko usađene vrijednosti i principe na osnovu kojih vršimo odabire i kreiramo svoje ponašanje.
Stoga je važno da vjerujemo samom sebi, da imamo čvrst karakter te da smo sposobni oduprijeti se svim izazovima. Čovjek se uvijek treba predstavljati kao osoba koja jest, a ne kao osoba koju bi drugi htjeli ili zahtijevali od njega da bude. Trebamo se voditi vlastitim uvjerenjima jer, dugoročno, samo na takav način ćemo doživjeti osobni i poslovni uspjeh.

U sljedećem članku možemo vidjeti u kojoj mjeri hrvatska poduzeća primjenjuju etička načela.
Etika u HR prihvatljiv luksuz

Isplati li se biti društveno odgovorno poduzeće ako potrošači kupnjama ne podupiru takvo ponašanje?
Hrvati ne žele trošiti na proizvode odgovornih tvrtki

Potrošači u Hrvatskoj ne kažnjavaju društveno neodgovorno ponašanje.
Isplati li se biti moralno poduzeće?

Business Ethics: Corporate Social Responsibility





Post je objavljen 02.12.2013. u 21:54 sati.