Zadarski kadrovi su dosta utjecajni u Hrvatskim cestama. Dugogodišnji šef zadarske ispostave Hrvatskih cesta je bio Zdravko Jerak, koji je od 1977. do 1991. godine bio tajnik SIZ-a za lokalne ceste, a zatim šef zadarske ispostave HC-a do 2010. godine kada je i umirovljen. Supruga mu je rodbinski povezana s Božidarom Kalmetom. Iste godine (2010.g.) na mjesto šef zadarske ispostave HC-a imenovan je v.d. Ante Šarić voditelj grupe za održavanje cesta i objekata. Šarić ima višu, a ne visoku stručnu spremu zbog čega su Hrvatske ceste raspisale natječaj na svojim stranicama za radno mjesto šefa ispostave Zadar, Sektor održavanja, dana 8. kolovoza 2012. godine. Pošto se za navedeno radno mjesto javilo dosta kvalitetnih kandidata diplomiranih inžinjera, magistara i dr., Hrvatske ceste pod utjecajem zadarskih kadrova poništavaju natječaj i zadržavaju postojeće stanje sa navedenim kadrovima, a sve iz razloga da ne dođe za šefa ispostave Zadar kvalitetna osoba koja njima ne odgovara, a koja bi mogla «raščistiti» i prijaviti kriminalne radnje u Hrvatskim cestama. Toga se najviše boji i Božidar Kalmeta da netko ne progovori od zadarskih kadrova iz sektora održavanja HC te iz sektora naplate HAC čiji je jedan od voditelja službe naplate i Tonći Jerak sin Zdravka Jeraka, a pomoćnik direktora sektora za naplatu je bio veterinar Mladen Sjauš čovjek od osobitog povjerenja aktualnog predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka koji se slizao i s Božidarom Kalmetom.
Hrvatske ceste d.o.o. kao krovna organizacija javnih cesta i nositelji projekata, a naročito kod "modernizacije", odnosno građenja lokalnih cesta u Zadarskoj županiji u većini slučajeva nisu poštivali važeće Zakone i propise RH o čemu smo izvješćivali. Kako se onda tek ponašaju ŽUC-evi i tko njih nadzire?
Drago Tadić: Knežević Coop radio pod izravnim nadzorom Livakovića, a Vodoinstalacija je bila firma od Kalmete i Jurjevića
Iako je Vijadukt dobio radove na Kalmetini zbog Livakovićeve intervencije, ta se tvrtka, ustvrdio je Drago Tadić u svom iskazu istražiteljima, nije ni pojavila na gradilištu.
- U konačnici su te radove na Kalmetini izvodile firme koje smo mi zvali lički konobari. Radilo se o manjim firmama koje su na neki način bile povezane s odgovornim osobama iz HAC-a i to konkretno s Mikulićem i Livakovićem. Na tom su poslu radili Dinarik, Knežević Coop koji je radio pod izravnim nadzorom Livakovića, KDiklo Kop kao firma od kuma od Gotovine, Gortan kojeg je gurao Livaković, Vodoinstalacija koja je bila firma od Kalmete i Jurjevića što se pričalo u građevinskim krugovima, ja konkretnih saznanja nemam, Palmir za koju tvrtku mi je poznato da je u pedeset postotnom vlasništvu Milivoja Mikulića. Mogu reći da su ti “lički konobari” najvjerojatnije isplaćivali proviziju Božidaru Kalmeti i Zdravku Livakoviću, a da je isplata išla preko tvrtke Dinarik Milivoja Mikulića. To mi je poznato iz priča koje su kružile među građevinarima - istaknuo je Drago Tadić.
POSLANO:
1. Vladi Republike Hrvatske
2. Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture RH