Kako bismo definirali društveno odgovorno poslovanje? Što sve ono obuhvaća?
Društveno odgovorno poslovanje bismo definirali kao način poslovanja gdje poduzeće prvenstveno svojim djelovanjem prema zaposlenicima, a zatim i prema cijeloj lokalnoj zajednici postiže rezultate koji su u službi ostvarenja moralnih načela i općeprihvaćenih društvenih vrijednosti. Poduzeće bi trebalo ulagati svoja sredstva na način da time potakne društveno djelovanje i svijest o određenom problemu u zajednici, a ne isključivo iz razloga da privuče pozornost na sebe.
Kada se govori o društvenoj odgovornosti poduzeća ljudi obično pomisle na razne dobrotvorne donacije koje poduzeća koriste kao marketinški alat za privlačenje klijenata. Društvena odgovornost poduzeća je ipak nešto više od toga, ona se temelji na sustavnoj promjeni poslovanja odnosno u svom fokusu ima društvene ciljeve, a ne isključivo profit.
Društveno odgovorno poslovanje obuhvaća prije svega ponašanje prema zaposlenicima.
Zadovoljstvo i produktivnost zaposlenika se ostvaruje putem različitih sustava nagrađivanja i kroz različite oblike edukacija i usavršavanja. Time se podiže svijest i znanje cjelokupnog poduzeća te su zaposlenici spremniji za djelovanje u skladu sa društveno odgovornim poslovanjem.
Fokus djelovanja zaposlenika poduzeće bi trebalo proširiti van granica osnovne djelatnosti poduzeća. Ulaganjem u društvenu zajednicu poduzeće stvara pozitivnu sliku o poslovanju u javnosti ali i pridonosi općem dobru.
Postoje različiti načini ulaganja kojima ostvarujemo navedene ciljeve kao što je pokretanje, financiranje ili sudjelovanje u raznim humanitarnim akcijama, ulaganje u obrazovni sustav, kulturu i umjetnost, sudjelovanje u projektima poput izgradnje obrazovnih ustanova, kupovine medicinskih aparata, razne donacije i slično.
Ulaganjem i poticanjem raznih projekata poduzeće pokazuje da ozbiljno shvaća svoju poziciju u društvu ali i na taj način gradi samu zajednicu. Brojna poduzeća se orijentiraju na zaštitu okoliša kao svoje društveno odgovorno poslovanje.
Neupitno je da je to važna sastavnica društvene odgovornosti pogotovo u današnje vrijeme velikih klimatskih promjena. Korištenjem metoda proizvodnje i tehnologije koje su u skladu sa zaštitom okoliša, zbrinjavanjem otpada te brojnim drugim „zelenim akcijama“ poduzeće pokazuje društvu koliko je bitna svijest o zaštiti okoliša.
Društveno odgovornim poslovanjem poduzeće stvara pozitivan imidž bez kojeg nema uspjeha, ali i ostvaruje održivi rast i razvoj društva u cjelini, a to u konačnici znači zadovoljstvo za poduzeće i potrošače.
Nešto više o temi društveno odgovornog poslovanja može se pronaći u ovom kratkom videu.