Baš kada je Novi List donio obavijest o novom načinu plovidbe trajekta na liniji Žigljen-Prizna zbog izvođenja radova na rekonstrukciji trajektnog pristaništa u luci Prizna. Do tada će se promet odvijati na zamjenskoj trajektnoj vezi Stara Novalja-Stinica.
Trajektna veza Prizna-Žigljen važna je spona otoka s kopnom, međutim, nadasve je ovisna o lokalnim vremenskim uvjetima, posebno mislim za vrijeme bure, čimbenik s kojim uvijek treba računati.
O sudbinskom značenju bure za život otočana dobro govori stara uzrečica kako je bura Pažanima "dana od Boga i vraga", što ukazuje na pozitivne i negativne učinke tog vjetra. Na Pagu kada puše vjetar jačine ispod 80 km/h, to se ne smatra vjetrom. Bura je ono kada zapuše 100 ili 200 km/h, kada se stvaraju vrtlozi zasoljene morske površine. Kada tako puše i fijuče, u Pagu se kaže – bura puše k'o da nema dušu. Niti bi Pažani mogli bez nje, niti bi ona mogla bez njih. Ako je netko naviknut na sve ćudi bure i mora, tada su to sigurno Pažani, jer nema toga što nisu doživjeli sa burom.
Danas svi mediji izvještvaju kako bura na paškom mostu dosiže do 170 km/h, i most je zatvoren za sav promet.
Ova izvješća ukazuju nam na to da je danas otok Pag izoliran otok, i da se na njega ne može ni sa kopna ni sa mora.
Ono što je danas bura uradila u Rijeci i u njenom zaleđu, podsjetilo me na moje paške bure. Kada si bez struje, kada promet ne prometuje, kada su grane polomljene, kada se čak i zidovi ruše.
Danas su riječani osjetili što znači prava bura, a meteorolozi su zabilježili da je na udare puhala i do 230 km/h.
Pa da završim ovaj tekst sa Tinovom "Bura na Braču":
U prozore i vratnice
lupa bura tmurnih ura;
dršću male dokatnice
Bura. Bura. Bura. Bura (...)
Uz obalu stabla gura.
Vjetar gruva, grmi: hura! (...)
Ti si jecaj tog konopca,
a nad morskim bijelim paklom
gordi polet divljeg kopca,
oblik lađareva ropca...
Post je objavljen 11.11.2013. u 22:44 sati.