Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Filmske pogreške u filmu "Tko pjeva, zlo ne misli"

[Jedan mali odmak od fotografskih tema, ali još uvijek donekle u sferi umjetnosti]

Film "Tko pjeva, zlo ne misli" mnogi smatraju najboljim hrvatskim filmom svih vremena. Međutim, kao i u većini svih drugih snimljenih filmova, i u njemu postoje tzv. "filmske pogreške" - na prvi pogled gledatelju možda čak i neprimjetne stvari, koje, kada ih se uoči, mogu biti vrlo iritantne, do mjere da ubiju čar gledanja filma.

Filmske se pogreške se mogu ugrubo svesti na greške kontiniuteta (kada netko ili nešto nije na mjestu na kojem bi trebao biti), rupe u priči (kada je nešto u filmskoj priči nelogično i/ili nepovezano), anakronizme (kada se u filmu smještenom u neko određeno razdoblje pojavljuju predmeti ili spominju stvari koje tada još nisu postojale), činjenične greške (kada se u filmu navode stvari koje ne odgovaraju stvarnim činjenicama), vidljivu filmsku opremu (odsjaji kamera i reflektora, vidljiv mikrofon ili netko od tehničkog osoblja i slično), audio greške (npr. kada zvuk nije ispravno sinkroniziran)...itd.

Evo nekih do sada uočenih grešaka u filmu "Tko pjeva zlo ne misli" (nasumičnim redosljedom):
[PAŽNJA! Neke od grešaka otkrivaju i detalje o radnji filma!]

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.


1. Na savskom kupalištu, velika većina ljudi nosi moderne kupaće kostime kakvih nije bilo 30-tih godina prošlog stoljeća.

2. Gospon Fulir na savskom kupalištu nosi moderne plastične sunčane naočale (za pretpostaviti je da su u to vrijeme naočale imale metalne okvire.)

3. Na savskom kupalištu se, u pozadini, iza ljudi, mogu na trenutak vidjeti plavi autobus ZET-a kako ide preko sasvskog mosta, te jedan žuti kamion u prolazu (koji definitivno nije iz vremenskog razdoblja u koje je smješten film).

4. Na Zrinjevcu se kroz grmlje i drveće, u pozadini, mogu uočiti parkirani automobili, te mnogobrojni automobili koji voze "zelenim valom". Ako se pažljivo gleda, jasno se vidi da to nisu automobili iz tog vremenskog razdoblja.

5. U Maksimiru, Franjo u jednom trenutku Fulira oslovi sa "Egon" umjesto (ispravno) "Ernest". (ovo doduše može proći kao lapsus linguae filmskog lika).

6. U završnoj sceni na Gornjem gradu u pozadini se na trenutak mogu uočiti moderni prometni znakovi.

7. U nekoliko kadrova se u odsjaju Franjinih naočala jasno vide reflektori.

8. U jednoj sceni koja se događa "Kod Žnidrašića", Franjo i Fulir iznenada zamjene mjesta.

9. Na izletu u Samobor, Gospon Fulir na prepad fotografira samo Anu i Minu, no kasnije, kada im donosi razvijene fotografije, pokazuje mnogo više fotografija, na kojima se nalazi i Perica.

10. sceni gdje gospodična Marijana vješa čarape na uže za sušenje, pored čarapa, vise gaće i nekakva haljinica. U jednom kadru su gaće tik do haljinice, dok su u slijedećem kadru odmaknute za cca pola metra. I čini se da su drugačije nijanse. (slika)

(nastavit će se ako bude otkriveno još grešaka...)

Post je objavljen 26.10.2013. u 19:27 sati.