Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/luonnotar

Amsterdam

Dok se skupljaju novčići za novo, ne bi bilo loše prisjetiti se nekih prijašnjih putovanja. Teško je odlučiti s kojim početi jer mi je svako novo mjesto zanimljivo na svoj način, no jedno ipak uvijek pada kao prva asocijacija kada razmišljam o mjestima koje sam posjetila. Amsterdam!
Sasvim slučajno, naletjela sam na iznimno povoljnu ponudu koja nije bila tipično organizirana kao u većini agencija. Ono što je bilo dogovoreno od strane drugih bio je put, smještaj i datum. Sve ostalo bilo je na nama: pomno planirati svaki detalj koji želimo posjetiti ili jednostavno doći i lutati novim gradom. Dogovor je brzo pao, a ponuda za prvomajski tjedan bila je također privlačna mom prijatelju i dvjema prijateljicama. Uplatili smo polog i nestrpljivo iščekivali dogovoreni datum.

Napokon dolazi 27.4., svi smo spremni za polazak u poslijepodnevnim satima, utrpavamo stvari i dva busa kreću na otprilike 20satnu vožnju do prekrasnog grada.
U podne stižemo u Hans Brinker Hotel smješten u samom centru grada. Smještamo se u šesterokrevetne sobe, našalimo se na račun njihove uređenosti i zaključujemo da u njima i tako nećemo provesti puno vremena. Ipak, kreveti su bili puno udobniji za spavati nego što izgledaju :) U ostatku hotela nalazi se prostor u kojem smo doručkovali, bar te u podrumu prostorija za druženje gdje baš i nismo stigli provoditi vrijeme.

Prvi dan uglavnom koristimo za šetnju i upoznavanje centra. Kako bismo nešto uštedjeli, prijatelj i ja kupujemo knjižicu za 50 eura iz koje se mogu koristiti kuponi te sami biramo što nam je prioritetno za posjetiti. Tu se razdvajamo od prijateljica koje imaju drugačije preferencije i odlazimo u ''Torture museum'' koji se našao prvi na putu. Nekoliko katova užasa… moram priznati da je bilo fascinantno vidjeti na jednom mjestu da je uopće postojala tolika količina sprava za mučenje, ali ipak neki jezivi osjećaj bio je prisutan dok smo čitali sve opise sprava i načina mučenja.

Nakon toga hodamo gradom još par sati, primjećujem turiste iz cijelog svijeta, svih stilova i dobnih skupina. Ulice ovoga grada odišu nekom posebnom opuštenošću. Najveća opasnost za pješake..naravno, bicikli! Biciklisti su kao vjetar, stotine ih samo proleti u svim smjerovima. Na svakom koraku je sve puno bicikala, zaključanih, nabacanih, pa čak i onih u izlozima trgovina. Kratko odlazimo u hotel te večer koristimo za odlazak u jedan od klubova u centru.

Nakon doručka, oko 10h, nastavljamo svoj obilazak. Prazne ulice u prijepodnevnim satima dokazuju da je amsterdamski noćni život dugotrajan i zanimljiv te da ljudi očito nemaju potrebu prerano početi dan.

Odlazimo u muzej ''Madame Tussauds'' za koji smo, srećom, imali kupljene ulaznice tako da smo izbjegli kilometarski red u kojem su ljudi stajali čekajući svoju kartu. Na ulazu nas dočekuje Johnny Depp s kojim se svaki posjetitelj mora fotografirati. On je jedina figura koju nije bilo moguće slikati vlastitim fotoaparatom tako da na kraju odlazimo vidjeti kako izgleda naša fotografija. S obzirom da smo se u međuvremenu slikali s mnogim drugim odlično napravljenim voštanim figurama, nismo imali potrebu ostaviti poveću svotu za samo jednu sliku. Nakon višesatnog slikanja s mnogim poznatim osobama među kojima su se primjerice našli: Brad Pitt i Angelina, zvijezde James Bonda, Bon Jovi, George Michael, Lenny Kravitz, Salvador Dali, Einstein, David Beckham i mnogi drugi, obilazimo suvenirnicu u sklopu muzeja. Prijateljica je čak zaplesala u filmiću s C. Chaplinom, a bilo je moguće slikati se i s kraljičinom krunom te perikom i haljinom kakvu je nosila Marilyn Monroe.

Poslijepodne se ukrcavamo i krećemo na jednosatnu vožnju brodom. To je bila izuzetna prilika za saznati nešto o najvažnijim građevinama i užim dijelovima Amsterdama. Također, inspirirajuća vožnja za doraditi planove u vezi onoga što još želimo posjetiti.

Gledamo neobično uske kuće te nam posebno ukazuju na najmanju kućicu koja je široka tek nešto više od jednog metra. Prolazimo i pored Nemo centra znanosti.

Nakon kratkog večernjeg druženja u hotelu, poraste mi želja za pronalaskom Hard rock cafea. Na potencijalnom putu do tamo, nailazimo na neki drugi rock club ispred kojega je poveća skupina ljudi te prilazimo nekima u nadi da će nam objasniti traženi put. Lokalna ekipa nam objašnjava da tamo nije isplativo ići te da se upravo nalazimo na jednom od boljih mjesta. Zaista, podlegli smo njihovom utjecaju i ubrzo sam zaboravila što sam tražila. Ugodno provedena večer sa simpatičnim Nizozemcima.

I napokon stiže i taj 30.4., dan zbog kojega je ovo putovanje i bilo organizirano. Sve što se trebalo pripremiti za taj dan je volja za dobrim provodom te, poželjno, narančasta odjeća.J To je dan kada se u Nizozemskoj slavi kraljičin rođendan, poznat kao ''Queens day'', kada Amsterdam jednostavno poludi. Sve je narančasto (simbolična boja nizozemske kraljevske obitelji), ulice su prepune ljudi, glazbenih i društvenih događanja, gastronomske ponude. Osim osnovnih, onih što su i inače tamo, na taj dan ima i dodatnih buvljaka na kojima je po povoljnim cijenama moguće kupiti odjeću i suvenire poput tipičnih klompi ili tulipana.

Ukoliko sami niste vlasnik jednog od čamaca ili brodića, za određenu svotu novca moguće je rezervirati svoje mjesto u nečijem. Naravno, za to se trebate pobrinuti dovoljno rano: prijateljica i ja smo se neko vrijeme nadale da ćemo se uspjeti pridružiti nekome, ali ovaj put ipak nismo uspjele. Unatoč tome, zabave nije nedostajalo ni na ulicama.

Dakako, neki su se pobrinuli i za wc…

Ipak, ukoliko kasnite i stignete tek predvečer, mogli biste ostati zbunjeni količinom smeća na ulicama…

Umjesto tipičnog prvomajskog izleta, novi dan koji je, nažalost, ujedno posljednji dan našega boravka u ovome gradu nastavljamo s obilascima. Odlazimo na vožnju turističkim busom. Vjetrenjače nismo stigli vidjeti drugačije nego kroz prozore…

…izlazimo u posjet tvornici dijamanata. Gledamo proces koji je potreban da dobijemo skupocjene dijamante te slušamo kratku priču o tvornici, glavnim nalazištima te dobivamo priliku pogledati gotove proizvode. Ukoliko ste spremni izdvojiti poveću svotu novca, u trgovini u prizemlju možete naći zanimljiv nakit i ukrase. Također, prije ponovnog ulaska u autobus, svatko od nas dobiva kavu.

Nakon turističke vožnje nastavljamo hodati, prolazimo Heinekena, Rijksmuseum i stižemo do famoznog natpisa ''Amsterdam''. Kratko odmaramo u parku ispred Van Goghova muzeja te odlazimo unutra pogledati nekoliko katova predivnih slika. Tamo nismo smjeli unositi fotoaparate tako da nemam fotografije iznutra, ali ako vas imalo zanima umjetnost: ovo svakako posjetite!

Nakon toga konačno pronalazimo i Hard rock cafe. Nekoliko poznatih lica gleda nas sa slika na zidovima, kratko se divim gitarama koje vise na zidu, no ubrzo bivamo protjerani jer smo htjeli samo popiti piće. Naime, u podrumu gdje je to moguće izvesti nije bilo mjesta, a gore ''ne smijemo zauzimati mjesto ako nećemo ništa jesti''. S obzirom na cijene koje su kvalitetno napuhali, nije nam bilo teško izaći van..

…i otići u obližnji zanimljivi irski pub gdje za susjednim stolom sjedi simpatično biće sretan Isprobavamo neka nova piva pri čemu prijateljica s točenim prolazi bolje nego mi s ovim privlačnim crvenim ''sokom'' sretan Brzinski pojedem krumpiriće te koristimo zadnje minute za šetnju prije polaska.

Još par slikica pred hotelom za kraj ovoga putovanja te povratak kući uz puno dojmova cerek

Post je objavljen 09.10.2013. u 08:33 sati.