O greenwashingu je već pisano na ovom blogu:
- 18.11.2017. - Kako prepoznati greenwashing
- 22.08.2012. - Kampanja protiv vrećica ocijenjena kao greenwashing
- 05.10.2012. - Zeleno ispiranje mozga
- 25.01.2013. - Hrvatski greenwashing
- 22.08.2013. - Školski primjer greenwashinga
Ali valja neke stvari ponoviti:
Green-wash (green’wash’, -wôsh’) – glagol: radnja kojom se namjerno obmanjuje kupca, potrošača da su proizvod ili proizvodnja nekog proizvoda ili proizvodni proces određene tvrtke ekološki prihvatljivi ili će kupac koristeći proizvod ili uslugu postupati ekološki, u skladu sa zahtjevima okoliša odnosno da je proizvod "zelen", "zdrav pri upotrebi", "prijatelj okoliša", "energetski učinkovit" ili "održiv". U hravstkom jeziku nema prijevoda ove engleske složenice, pa se ona najčešće koristi u izvornom obliku, ali može se koristiti i "zeleno ispiranje" ili "zeleno umivanje".
Ali …
Postoji 7 grijeha greenwashinga koje marketinški stričnjaci vrlo često rabe u eko promociji svojih proizvoda i usluga. Evo ih:
Stoga pogledajte kako to brojne kompanije rade i kako se zaštititi od greenwashinga:
Izvori:
The Sins of Greenwashing
Sustainable Plant
Greenwashing Report 2010.
Post je objavljen 26.08.2013. u 00:26 sati.