(lat. neka kupac bude oprezan!) Pogotovo kod kupovine opreme na neviđeno, preko interneta i to od nepoznatih osoba, jer se vrlo lako može dogoditi neki oblik prevare.
U zadnje vrijeme mediji dosta pišu o tome kako se događalo da su ljudi, koji su preko interneta naručili (i platili) neku tehničku robu, umjesto nje dobivali cigle, komade drveta, kavu, i slične "predmete".
Takvih prevara prilikom kupnje na neviđeno, preko oglasnika, je uvijek bilo, i nisu neka novost, osim što sada mediji češće pišu o tome, pa neupueni dobivaju dojam da je odjednom ta pojava uzela maha.
Svaka kupnja preko internetskih oglasa, pogotovo na neviđeno, predstavlja rizik!
Naime, među kupcima uvijek ima onih koji prilikom kupovine nečega (tehničke robe, foto-opreme ili bilo čega drugoga) žele proći što jeftinije, i ne žele kupovati nove stvari. Tako uglavnom ciljaju na rabljenu robu, a kupuju je preko oglasnika. To pak otvara puno prostora prevarantima zbog onih, koji kupujući preko oglasa, jednostavno ne paze dovoljno.
Kod kupovine bilo čega, ako je ikako moguće, treba izbjegavati kupovanje na neviđeno! Robu koju se namjerava kupiti uvijek je puno bolje osobno isprobati, i osobno preuzeti, jer slike i opisi u oglasima često mogu biti zavaravajuće.
Kada se na nekom od oglasnika pojavi oglas, postoje neki pokazatelji koji mogu upućivati na to da nešto možda nije kako treba.
1. Nerealno niska cijena - Mnogima, čim vide izuzetno nisku cijenu, ništa drugo nije važno. No ako je cijena oglašenog predmeta znatno niža od cijena sličnih predmeta sličnog stanja i starosti koji se prodaju po oglanicima, onda je moguće ili da se radi o neispravnoj stvari koju (ako nije spomenuo u oglasu) prodavač nastoji prešutjeti, ili se radi o robi koja je "pala s kamiona" (čitaj: negdje ukradena), ili se pak radi upravo o vrsti prevare gdje umjesto naručenog poštom u paketu stigne cigla, cjepanica ili neto treće.
2. Premalo ili previše podataka - Ako oglas izgleda otprilike kao "prodajem fotoaparat, marke XY, vrlo jeftino", bez ikakvih dodatnih detalja, ili pak ako su podaci o aparatu previše opširni (pogotovo ako je doslovni copy-paste tablice tehničkih karakteristika), očito je da prodavač nema baš puno pojma o onome što prodaje. Normalan oglas uglavnom glasi otprilike na način da prodavač ukratko navede o čemu se radi, pokoju važniju tehničku karakteristiku, koliko je predmet star, koliko je korišten, u kakvom je stanju, i eventualno da li ima original ambalažu, garanciju i slično.
3. Nedostatak referenci - Online oglasni servisi poput famoznog eBaya ili domaćeg Njuškala omogućavaju prodavačima da osim teksta stavljaju i fotografije predmeta koje prodaju. Isto tako, ako su već prodavali nešto, kupci mogu postaviti povartnu informaciju (tzv. feedback). U pravilu što je bolji feedback, to pouzdaniji prodavač.
4. Inzistiranje na dostavi - Odbijanje prodavača da potencijalni kupac dođe osobno isprobati/kupiti/preuzeti robu (ako za to postoji mogućnost), je zapravo jedan od najočitijih znakova da prodavač nešto skriva i da nešto nije u redu.
Post je objavljen 20.02.2013. u 19:37 sati.