Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Streisand efekt

Streisand efekt je pojava u kojem pokušaji da se od javnosti sakrije (tj. cenzurira) neka informacija, izazove potpuno suprotni efekt - posvemašnji interes javnosti za tu informaciju, te masovno širenje te informacije.

Ta pojava (tj. efekt) dobila je naziv prema glumici Barbari Streisand koja se jednom prilikom pobunila zbog toga što je na jednoj zračnoj fotografiji bila vidljiva njena rezidencija (a što ona "nije željela"); ta njena reakcija i pokušaji utuživanja fotografa izazvalo je potpuno suprotni efekt - veliki publicitet i veliku potragu za fotografijama njene rezidencije. (LINK).

Inače se radi o normalnoj posljedici prirodne ljudske znatiželje (koja je kod nekih više, a kod nekih manje izražena, ovisno o tome koliko su ljudi temeljiti ili površni), a prema kojoj su "zabranjene" (tj. silom cenzurirane) stvari ljudima uvijek zanimljivije od "uobičajenih".

The Streisand Effect: When censorship backfires

Post je objavljen 20.01.2013. u 00:01 sati.