Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nekretninesplit

Marketing

Iz Njemačke neće doći megainvesticije, nego mala i srednja ulaganja

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju domaći gospodarstvenici priželjkuju snažniju suradnju s mnogim državama članicama, a na vrhu tog vala sigurno bi trebala biti i Njemačka. Dobro je poznato da je riječ o najvitalnijoj europskoj ekonomiji, koja je jedan od većih ulagača u našu zemlju, ali Hrvatska sada ima priliku znatno poboljšati tu gospodarsku suradnju.
O tome, ali i o potencijalnim mogućnostima razvoja domaćega gospodarstva unutar jedinstvenoga europskog tržišta, za Lider govori dr. Dino Ivan Dogan, predsjednik Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.
Dr. Dogan, koji se rodio i školovao u Stuttgartu, osim akademske karijere ima i bogato iskustvo na vodećim pozicijama u brojnim svjetskim telekomunikacijskim kompanijama, a trenutačno je član Uprave i glavni direktor za financije Hrvatskog Telekoma.
Što kažete potencijalnim investitorima iz Njemačke kad pitaju o mogućnostima ulaganja u Hrvatskoj?
Kakve prednosti imamo u odnosu na zemlje iz okruženja?
Jedna od velikih prednosti ulazak je u Europsku uniju. Nošenje oznake članice EU povezano je s pravnom sigurnošću, koja je stranim investitorima iznimno važna.
Poznato je koliko osjetljivo strani kapital reagira na pravnu nesigurnost. Investitori su zadovoljni s kvalifikacijom, produktivnošću i zalaganjem zaposlenika, infrastrukturom, kvalitetom i raspoloživošću lokalnih dobavljača i stručne radne snage, političkom stabilnosti u Hrvatskoj i uvjetima za istraživanje i razvoj.
Pretežno nezadovoljstvo vlada glede borbe protiv korupcije i kriminala, troškova rada, (ne)transparentnosti javnih natječaja, pristupa poticajima iz javnih sredstava, predvidljivosti gospodarske politike i pravne sigurnosti.
Veliko nezadovoljstvo vlada glede fleksibilnosti odredbi radnog zakonodavstva, poreznog sustava i porezne uprave, javne uprave, discipline plaćanja i poreznih opterećenja.
Kad sam vlasnika pitao zašto se odlučio za Hrvatsku, a ne Vijetnam, Kinu ili Indiju, odgovorio je da su tri presudna faktora - geografska pozicija, kvalificirana radna snaga te vrlo susretljiva lokalna zajednica, kojoj je takva investicija bila u interesu.
Drugi primjer je tvrtka Harburg-Freudenberger, koja radi preše za automobilsku industriju. Znamo da automobilske industrije u Hrvatskoj gotovo da i nema, pa je jasno da proizvode za svjetsko tržište. Očito je moguće da se u Hrvatskoj rade i vrlo kompetitivni proizvodi.
Gdje investitori iz Njemačke najviše žele ulagati? Jesu li to turizam, telekomunikacije i kao što smo nedavno vidjeli i energetika, ili su zainteresirani i za druga područja?
Spomenuli ste tri vrlo zanimljiva i ključna segmenta gdje su njemački investitori do sada ulagali. S obzirom na to da je Njemačka ekološki vrlo osviještena zemlja, vrlo im je zanimljiva tehnologija i infrastruktura vezana uza zaštitu okoliša, kao i proizvodnja energije iz alternativnih obnovljivih izvora iznajmljivanje stanova

Post je objavljen 04.07.2013. u 14:32 sati.