Nedavno sam napisala post Kostimi kroz film: Prohujali s vihorom i kako sam dalje istraživala o snimanju filma, naišla sam na zanimljive fotografije Iza scena i s premijere filma u prosincu 1939. godine.
Gotovo milijun ljudi došlo je u Atlantu povodom premijere filma u kazalištu Loew's Grand Theatre 15. prosinca 1939. godine. Premijera je trajala tri dana i uključivala je svečanosti koje je priredio tadašnji gradonačelnik William B. Hartsfield. Svečanosti su uključivale paradu limuzinom koja je vozila zvijezde filma, prijeme, vijorenje zastave juga i maskirani bal. Eurith D. Rivers, guverner Georgije, proglasio je tada 15. prosinca državnim praznikom. Oko tri stotine tisuća stanovnika Atlante i posjetitelja izašli su na ulice i gledali povorku limuzina koje su vozile zvijezde sa aerodroma.
Samo su Leslie Howard i Victor Fleming odlučili ne doći; Howard se vratio u Englesku povodom izbijanja drugog svjetskog rata a Fleming se posvađao sa redateljem pa je odbio prisustvovati premijeri. Afroamerički glumci također nisu prisustvoli premijeri jer prema zakonima nisu smjeli sjediti zajedno s bijelcima. Kada je Clarke Gable saznao da Hattie McDaniel, glumica koja je glumila Mammie, ne smije prisustvovati premijeri prijetio je da i on neće doći, ali ga je Hattie ipak uvjerila da ode.
Premijere su slijedile u New Yorku i Los Angelesu, potonjoj su prisustvovale i potencijale glumice za ulogu Scarlett, Paulette Goddard, Norma Shearer i Joan Crawford.
Budući da ovdje već imam fotografiju Olivie i Vivien odjevene u najnovijoj modi konca tridesetih, napisat ću ponešto o modi tog razdoblja. Kroz 1930.te i rane 40.te, uz pariške kreatore, velik su utjecaj na modu imali i Hollywoodski filmovi. Kreatorica Elsa Schiaparelli bile je jedna od prvih koja je to primijetila i rekla je ''Mi, kreatori, ne možemo bez filmske industrije ni manje ni više nego što ona može bez nas. Mi potkrepljujemo jedni drugima instinkte.''
Veliki rukavi u stilu 1890.ih koje je Walter Plunkett kreiraoo za Irene Dunne 1931. godine u film Cimarron
utjecali su na naglasak na ramenima karakterističan za modu ove i sljedeće dekade. Kostimograf Adrian kreirao je mali baršunasti šeširić koji je Greta Garbo nosila nakošeno na jednu stranu 1930. godine u filmu Romance. Taj je šeširić zatim prisvojen kao dio mode dana.
Časopisi poput Women's Wear Dailya, Harper's Bazaara i Voguea služili su ženama kao izvor inspiracije i najnovijih trendova. Suknje cirka 1940. godine bile su do koljena ili nešto dulje. Dugi i teški krzneni kaputi nošeni su po zimi, a cipele na petu bile su najpopularnije tijekom dekade. Kosa je često u mekim kovrčama, a ponekad uređena u stilizirani pompadour s prednje strane.
Fotografija ispod zatočila je, čini se, duh Viktorijanskog doba. Zidovi prekriveni bijelim drvetom, zlatni svijećnjak i portret neke dame još iz davnine koji pokazuje dugu tradiciju obitelji Wilkes. Pod je svijetao a odaja djeluje prozračno i udobno; kao dom...
Samo zamislite da je ovaj film snimljen crno-bijelo. To bi odnijelo svu čaroliju, a osim toga, ove prelijepe haljine ne bi toliko došle do izražaja.