Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/shzzadar

Marketing

KALMETA GLAVNI KOORDINATOR SUMNJIVIH POSLOVA IZMEĐU MARKETINŠKE AGENCIJE I HAC-a

KALMETA GLAVNI KOORDINATOR SUMNJIVIH POSLOVA IZMEĐU MARKETINŠKE AGENCIJE I HAC-a

Dugopolje - Ravča: Nestalo 15 km autoceste vrijednih 105 milijuna eura



http://www.vecernji.hr/vijesti/bozidar-kalmeta-poseban-predmet-uskok-a-clanak-361742

Josip Sapunar, bivši član uprave HAC-a, nakon uhićenja zbog namještanja poslova Fimi mediji u svom iskazu označio Kalmetu kao glavnog koordinatora sumnjivih poslova između marketinške agencije i HAC-a.

Bivši ministar prometa Božidar Kalmeta dosad nije bio ispitan o izvlačenju novca iz svoga resora bez obzira na to što je Josip Sapunar, bivši član uprave HAC-a, nakon uhićenja zbog namještanja poslova Fimi mediji u svom iskazu označio Kalmetu kao glavnog koordinatora sumnjivih poslova između marketinške agencije i HAC-a.

Božidar Kalmeta - poseban predmet USKOK-a
Dugopolje - Ravča: Nestalo 15 km autoceste vrijednih 105 milijuna eura


Dio nerealnih i prenapuhanih troškova tijekom gradnje autocesta HAC je u nekoliko slučajeva pravdao i preko Fimi medije, marketinške agencije Nevenke Jurak, okrivljene zajedno s još desetoricom fizičkih i pravnih osoba, među kojima su Ivo Sanader i HDZ. Proizlazi to iz popisa dokaza na kojima se temelji optužnica USKOK-a u ovom predmetu, podignuta početkom prosinca pred zagrebačkim Županijskim sudom.

Jurakova je, podsjetimo, za HAC od 2005. do 2009. radila marketinške poslove koji su se odnosili na organizaciju raznih svečanosti, dizajn, grafičke pripreme i tisak kutija i naljepnica za ENC uređaje, produkciju TV spotova..., ali je, također, preko njezine tvrtke isplaćivan novac za dodatne i nepredvidive radove. Pritom je zanimljivo da bivši ministar prometa Božidar Kalmeta dosad nije bio ispitan o izvlačenju novca iz svoga resora bez obzira na to što je Josip Sapunar, bivši član uprave HAC-a, nakon uhićenja zbog namještanja poslova Fimi mediji u svom iskazu označio Kalmetu kao glavnog koordinatora sumnjivih poslova između marketinške agencije i HAC-a.

– Uprava HAC-a nije imala puno prostora za odlučivanje u angažiranju Fimi medije. Morala se angažirati, to su nam nametnuli ministar Božidar Kalmeta i Mladen Barišić. Potkraj 2005. godine ministar Kalmeta osobno mi je rekao da primim k sebi u prostorije HAC-a Nevenku Jurak. Tada nisam znao tko je ona, ali sam znao da to moram učiniti s obzirom na način na koji mi je to rečeno – govorio je Sapunar pred istražiteljima. Kasnije je također rekao da su Jurakovoj morali dati nekakav posao pa su preko njezine tvrtke odlučili nabaviti 50 torta Croaterra, pakiranih u zemljane posude i kartonske kutije, namijenjenih za darove poslovnim suradnicima. To što se bivšeg ministra dosad nije pozivalo ni na kakve razgovore vezane uz isisavanje novca iz državne blagajne neki tumače kao znak da je istražiteljima prilično tvrd orah te da za njega još nema dovoljno kvalitetnih dokaza, ali i njegovom jakom pozicijom u HDZ-u.

Preplaćena dionica

S druge strane, prema nekim drugim tvrdnjama, kompletan rad bivšeg ministra prometa, koji je često bio na meti kritika upravo zbog netransparentnog načina trošenja proračunskog novca, čini poseban predmet kojim se bave istražitelji. Kalmeta o svemu šuti te se ne javlja na telefon. Gradnja autoceste Zagreb – Split, točnije njezina dionica od Dugopolja do Ravče, predmet je velikog interesa policije i USKOK-a jer na temelju prikupljene dokumentacije istražitelji sumnjaju da je spomenuta dionica autoceste ne samo preplaćena već da je u njezinoj dokumentaciji sporno petnaestak kilometara koji ne odgovaraju stvarnom stanju na terenu, ali su ih izvođači radova naplatili. S obzirom na to da je cijena gradnje jednog kilometra autoceste na tom dijelu bila oko sedam milijuna eura, “nestalih” 15 kilometara je ukupno vrijedno oko 105 milijuna eura!

Braća Žužul: Ključ za rješavanje slučaja

Ključ za rasvjetljavanje, blago rečeno, problematične cestogradnje u Dalmaciji mogao bi se nalaziti kod poznatih poduzetnika i vlasnika tvrtke Skladgradnja, braće Slavena i Joze Žužula. Slaven Žužul, podsjetimo, već je bio pritvaran, i to tri puta – zbog afere vezane uz bojenje tunela Sveti Rok i Mala Kapela, zbog izvlačenja milijuna iz Brodosplita te gradnje dionica Kikovica - Oštrovica, Oštrovica - Vrata, Vrata - Delnice, Delnice - Kupjak i Kupjak - Stara Sušica za gradnje autoceste Rijeka - Zagreb. Svako spominjanje njihova imena u kontekstu sumnjivih poslova u cestogradnji ta imotska braća redovito demantiraju. Prema neslužbenim informacijama, braća Žužul su za vrijeme mandata Ive Sanadera redovito hodočastila u središnjicu stranke na Trgu žrtava fašizma.


Post je objavljen 01.05.2013. u 20:34 sati.