Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

TREBA NAPRAVITI PROIZVOD PREMA ŽELJAMA KUPACA!


8. DANI HRVATSKIH SIREVA

U organizaciji Udruge hrvatske male mljekare, koju čine 23 male mljekare, u Desiniću je 20. travnja 2013. godine održana manifestacija „8. Dani hrvatskih sireva“
Šampionom ovogodišnjeg ocjenjivanja proglašen je sir CAPRA – tvrdi, punomasni kozji sir, proizvođača Biogal, d.o.o. iz Daruvara. Vlasnica tvrtke Biogal d.o.o je dipl. ing. agr. Melita Pokorny.

Image and video hosting by TinyPic
dipl. ing.agr.Melita Pokorny, čiji je tvrdi punomasni kozji sir Capra proglašen šampionom
ovogodišnjeg ocjenjivanja, u razgovoru sa Snježanom Španjol, pomočnicom ministra poljoprivrede

Stručno ocjenjivačko povjerenstvo dodijelilo je 16 zlatnih, 4 srebrne i 5 brončanih plaketa. U konkurenciji za ocjenu kvalitete bio je 31 proizvod i to 1 mlijeko, 2 vrhnja, 1 sirutka, 2 jogurta, 1 maslac, 1 stepka, 4 svježa sira, 2 mliječna namaza, 1 ekstra tvrdi sir te 8 polutvrdih i 8 tvrdih sireva. Pet proizvoda je bilo s dodacima. Jedan svježi sir je diskvalificiran zbog bakteriološke kontaminacije.
Ocjenjivanje sireva malih mljekara u kontinuitetu traje već 8 godina. U tom razdoblju ocjenjivačko povjerenstvo ocijenilo je ukupno 265 proizvoda. Čak 185 proizvoda, odnosno 69,81% bilo je nagrađeno jednom od plaketa.
Image and video hosting by TinyPic
Svi nagrađeni zlatnim, srebrnim i brončanim plaketama iz Udruge hrvatske male mljekare
uz prisustvo pomočnice ministra poljoprivrede Snježane Španjol ( desno ) i županice Krapinsko zagorske županije Sonje Borovčak

Stručno povjerenstvo koje je ocijenilo kvalitetu sirevai dodijelilo medalje i izabralo šampiona radilo je u sastavu: prof. dr. Jasmina Havranek predsjednica povjerenstva, prof. dr. Dubravka Samaržija, prof. dr. Neven Antunac, prof. dr. Bogdan Perko, prof. dr. Samir Kalit, dr. Nataša Mikulec, Ružica Gagić, dipl. ing., koordinatorica i Darija Bendelja Ljoljić, dipl. ing. suradnica


IVICA JAJIĆ vlasnik Križevačke mljekare i suvlasnik tvrtke Natura Milk Križevci

TREBA NAPRAVITI PROIZVOD PREMA ŽELJAMA KUPACA!

Dvije zlatne plakete za kvalitetu pripale su sirevima križevačke mljekare, jedna križevačkom dimljenom siru, jedna križevačkom slanom siru. To su tradicijski i autohtoni sirevi. Receptura je prilagođena regiji iz koje sir dolazi. „ Razlog tome je taj što smatramo da ćemo tu polučiti najveći uspjeh. Ti su okusi prepoznati u našoj regiji, a u Dalmaciji nisu „ kaže Ivica Jajić vlasnik Križevačke mljekare s kojim sam kraće razgovarala u Desiniću na dodjeli plaketa.
_Križevačka mljekara ne izvozi, mi svoje proizvode prodajemo bez posrednika u specijaliziranim prodavaonicama. Kroz taj vid prodaje plasiramo 80% svojih proizvoda. Ostalih 20% prodajemo kroz trgovačke centre KTC, Kaufland i Billa.
_ Što će sa Križevačkom mljekarom dešavati kada RH postane punopravna članica Europske unije? Kako tada namjeravate ustrojiti svoje poslovanje?
- Mi smo se već pripremili za ulazak Hrvatske u EU.Podigli smo razinu kvalitete, a rezultat toga su današnja priznanja i zlatne medalje koje su dobili dva sira križevačke mljekare, ali i drugi kolege vlasnici malih sirana. To znači da smo prilagodili svoje proizvodne pogone zahtjevima EU, imamo tržište, imamo kupce koji traže naše proizvode i na taj način smo osigurali tržište za sebe. Ne bojimo se da će nas proizvodi EU progutati. Zato jer proizvodi EU su industrijski proizvodi. Ovi proizvodi su prepoznatljivi, ljudi ih poznaju. Križevačka mljekara sa svojim proizvodima zauzima oko 10% hrvatskog tržišta .
_ Koliki su kapaciteti Križevačke mljekare?
_ Kapaciteti Križevačka mljekare godišnje prerade 2,5 - 3 milijuna litara mlijeka.Mljekara ima 26 zaposlenih i oko 100 kooperanata. Otkupno područje Križevačke mljekare je Koprivničko križevačka županija.S obzirom da je Križevačka mljekara jedan mali pogon, s obzirom na naše mogućnosti koje imamo, naš kadar koji može proizvesti bolje, više i kvalitetnije, željeli smo izaći izvan okvira tako da smo se odlučili zajedno s partnerom tvrtkom Bethoven kupiti Đurđevačku mljekaru i upravo smo u tjednu koji završava ( op.a. 15-20.4 ) isporučili prve proizvode Lidlu. Tamo planiramo proizvodnju od 75.000 do 100.000 litara mlijeka i time ćemo izaći iz okvira malog poduzetništva. Želimo do 1.7. zauzeti taj dio police koji smatramo da je još slobodan. Imamo partnerske odnose sa kupcima, imamo partnerske odnose sa proizvođačima mlijeka. Bethoven je tvrtka koja je do sada uvozila mlijeko iz Bosne i Hercegovine. Sada smo ustrojili novu tvrtku koja se zove Natura Milk Križevac. I Natura Milk Križevac je kupila mljekaru u Đurđevcu i sada smo krenuli sa proizvodnjom, a očekujemo i nagli rast zato što je Bethoven imao police, dobre ugovore, a mi imamo, smatram, dobru tehnologiju i da ćemo sa tom kvalitetom u proizvodnji i kvalitetom u prodaji zadržati postojeće police koje sada imamo.
- Kupovna moć nije velika, a vi planirate veću proizvodnju?
- Smatramo da u ovom vremenu kada je gospodarska kriza, a Hrvatska je već odavno otvoreno tržište, na to tržište dolazi roba čija je kvaliteta prilagođena niskoj cijeni. Mi smo svjesni toga, svjesni smo da je kupovna moć jako mala. Ali ne bojimo se toga iz razloga što dovoljno poznajemo posao, dugo smo u tom poslu, stalno pratimo trendove. Gubi se tržište Cefte, ali troškovi transporta su jako veliki danas. Udio transporta u cijeni koštanja proizvoda je jako velik.
-Koliki su ti troškovi po vašem izračunu?
_ U otkupu mlijeka, samo u otkupu, je transport oko 10% od cijene mlijeka. A u transportu gotovog proizvoda također je to veliki trošak. Smatramo da se tim vanjskim mljekarima i trgovcima neće baš toliko isplatiti uvoz mlijeka. Nije baš Hrvatska toliko zanimljivo tržište koliko se priča u javnosti. Važno je samo napraviti proizvod prema željama kupaca, znači odgovoriti na zahtjeve tržišta, krajnjeg kupca, osluškivati, biti tu. I to bez onog indolentnog da će sve doći samo po sebi“.





Post je objavljen 23.04.2013. u 23:57 sati.