Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/davorovenovosti

Marketing

PAPA NA TWITTERU

Dvojica isusovaca, p. Federico Lombardi, glasnogovornik Svete Stolice, i p. Antonio Spadaro, glavni urednik časopisa Civiltŕ Cattolica i osnivač Cyberteologije, za portal Vatican Insider komentirali su aktivnost Twitter računa pape Franje.
P. Lombardi ističe da premda „Papa, zbog svoga jednostavnog načina življenja, nije veliki korisnik novih tehnologija, ipak je njegovo propovijedanje iznimno prikladno da bude ponovno predloženo putem tweeta. U papinim katehezama nailazimo na sadržajne riječi i vrlo učinkovite izreze koji se više puta ponavljaju kako bi ostali urezani u pamćenju vjernika. Njegov način izražavanja je prikladan da se ponovno upotrijebi na Twitteru, da bude preoblikovan u poticaje za razmišljanje, sažet u izvor nadahnuća.“
Upravljanje papinim računom nastavlja se na način ustanovljen od Benedikta XVI. „Papa Franjo osobno pogleda tweetove i za njih se brine nekoliko suradnika vatikanskog ureda za društvenu komunikaciju. Taj je posao olakšan njegovim načinom komunikacije, koji je konkretan i blizak osjetljivosti ljudi.“
P. Spadaro pak, ističe kako „stav pape Franje prema komunikaciji ulazi u njegovu definiciju poniznosti. Za njega biti ponizan znači biti blizu drugima. Novi računalni alati nisu izravno dio njegova življenja, ali papa Franjo dobro poznaje važnost komunikacije kao i biti na ulicama gdje su muškarci i žene današnjice. Papa Franjo želi da Crkva bude blizu ljudima tamo gdje se oni nalaze, i da to učini izlazi na ulice. Među putovima kojima prolazi jesu i oni digitalni.
Blizina je temeljna odrednica njegova pastoralnog pristupa i ne može se evangelizirati ako se ne stvara izravan odnos. Papa voli kontakt. Naviknut je na onaj fizički, ali razmišlja i o digitalnom, koji je danas itekako važan. Danas se poruke o smislu, sukladno tome i vjerske poruke, ne mogu samo prenijeti, nego se trebaju podijeliti. Poruke o smislu prolaze i preko društvenih mreža, koje postaju mjesta razmišljanja, razmatranja i dijeljenja vrijednosti, ideja, trenutaka života. Već je Pio XI u vezi s radijem govorio o tehnologiji stavljenoj u službu odnosa, a ne o pukoj propagandi. Uistinu, društvene mreže žive logiku dijeljenja, prenošenja poruke unutar odnosa. Ne iznenađuje me, stoga, da Papa ima toliko sljedbenika i na digitalnim trgovima, a ne samo na onim fizičkim kako to vidimo na audijencijama i misama. Čak što više, često ljudi koji sudjeluju na Papinim govorima osjećaju želju da ih podjele, a često se dijele i slike.
Ja sam, na primjer, na mom facebook profilu podijelio jednu lijepu sliku Pape s osmjehom, i u kratkom roku bila je podijeljena 1 600 puta. Dakle, dijeljenje Papinih riječi i gesta na Twitteru je način da se bude „nazočan“ na događaju. U našem užurbanom životu postoji potreba za nečim prodornim i mudrim što je u stanju prelomiti tu užurbanu svakodnevicu i u nju staviti jedno malo sjeme, poticaj za razmišljanje i meditaciju.

Izvor Vatican Insider

Post je objavljen 15.04.2013. u 14:58 sati.