Neogotički utjecaj bio je na svom vrhuncu od 1825. do 1845. godine, a romantizam se u modi zadržao sve do kraja 1840.ih. Nakon što su Napoleonovi ratovi zaboravljeni u prošlosti, val anglomanije je dominirao nad francuskom modom. Britanski književnici Sir Walter Scott i Lord Byron poticali su modu utjecanu romantizmom. Silueta se postupno širila i sve manje liči na neoklasicističku modu regencije.
Desetljeće 1830.ih započelo je sa razigranom i romantičnom modom nalik na lutke sa velikim šeširima, pastelnim bojama i cvjetnim motivima. Haljine su imale prepoznatljive široke i pune rukave, pomalo padajuća ramena, uzak struk i stožaste suknje. Uski, naglašeni struk koji je uveden u ovoj dekadi će slomiti i zadnji detalj mode regencije; visoki nenaglašeni struk. Budući da se brokat vratio u modu mnoge haljine osamnaestog stoljeća uzimane su s tavana i prekrojene. Kombinacija spuštenih ramena i velikih rukava je osebujna za ovo desetljeće.
Suknje su bile izvor beskrajne varijacije. U prošloj dekadi suknje su krojene od veritkalnih traka koje su se od struka postupno širile. U 1830.ima suknje se počinju širiti i produljivati, a to će nastaviti i u sljedećoj dekadi. Postalo je potrebno nositi mnoštvo podsuknji za željeni volumen, od kojih bi barem jedna morala biti štirkana ili protkana konjskom dlakom za čvrstoću. Obične, pune suknje često su imale volane ili nabore, a teške tkanine poput brokata i satena postale su poželjne.
Rub suknje bio je centar pažnje za ovu dekadu; volani, teški dekorativni obrubi i čipka korišteni su da bi dodatno proširili rub suknje. Ovi su nabori i podizali suknju i pokazivali zglob; moda postaje drska i odvažna. Do 1835. godine silueta je izgubila razigranu punoću, osim suknje koja široka i pomalo kupolasta postavlja trendove za Viktorijansku eru.
Gornji dio je bio nešto iznad prirodne linije struka i često u V-izrez ili vodoravno okupljen na poprsju naglašavajući spuštena ramena. Široki ovratnici i pelerine od čipke ili odgovarajuće tkanine dodatno su naglašavali ramena. Manšete od čipke često su nošene na rukavima.
Kako su 1830.te napredovale, rukavi su postajali sve veći, posebno pri vrhu da budu u balansu sa širokim suknjama. Takve ogromne rukave morali su pridržavati držači od štirkane tkanine. No, već 1836. počeli su se drastično smanjivati a punoća se premjestila na dolji dio rukava. Kada je kraljica Viktorija nasljedila krunu 1837. godine rukavi su ponovno postali uski sa samo nekoliko zaostalih nabora pri vrhu. Takvog oblika i dalje su kombinirani sa velikim ovratnicima. Mnoge žene koje nisu pratile modu, poput Emily Bronte, nastavile su nositi široke rukave i u 1840.ima.
Inovacije u tiskanju tekstila utjecale su na nove stilove haljina. Bogate boje poput crvene boje rubina iz 1820.ih još su se uvijek pojavljivale no delikatni cvjetni motivi na pastelnim pozadinama bili su daleko najpopularniji. Nove nijanse zelene su bile izumljene poput one boje paprati, trave ili drugih biljnih motiva. Kombinacija cvjetića i pruga bila je iznimno popularna.
Šalovi su nošeni uz večernje haljine u prvim godinama, no, kasnije ne pristaju uz široke rukave. Mantili pune dužine nošeni su u prvoj polovici desetljeća a poslije 1836. godine postaju kraći. Česte su bile i mješavine šala i pelerine čiji su krakovi slobodno padali. Burnous je bio plašt s kapuljačom u tri četvrtine dužine. Mantil je najčešće bio dužine do koljena. U ovom periodu pelerine i mantili su ipak prevladavali jer su bolje pristajali uz velike rukave. Uz večernje haljine nošene su pelerine od brokata ili satena sa krznenim obrubom.
Pelisse je odjevni predmet najčešće povezan sa modom prethodnih dekada no još je uvijek nošen. To je dugački kaputić slobodno krojen, nenaglašenog struka sa kopčanjem cijelom dužinom. U 1830.ima je često nošen kao kućni ogrtač, no za vrijeme hladnih i vjetrovitim dana bio je najudobnija odjeća za van.
Jutarnje haljine
Jutarnje i dnevne haljine imale su visoke ovratnike a padajuća ramena su naglašavana širokim trakama čipke ili drugim dekorativnih detalja. Ljetne poslijepodnevne haljine mogle su otkrivati ramena, ali dugi rukavi bili su obavezni.
Haljine za šetnju i promenadu
Haljine za rekreaciju
Haljine za putovanje
Haljine za vožnju kočijom ili putovanje bile su jednostavne a naglaskom na udobnost te najčešće tamnih zagasitih boja.
Dvorske haljine
Dvorske haljine, govorim o Engleskom dvoru, su naravno slijedile modu dana. No, u tim raskošnim dizajnima često se potkrao povijesni utjecaj poput blagog Elizabetanskog ovratnika ili renesansnih rukava. Osim bogatih ornamenata čak i za svakodnevne haljine, obavezna je bila i povlaka.
Večernje haljine
Večernje haljine bile su vrlo širokog izreza; otkrivale su ramena i imale su široke rukave u puff te su nošene s rukavicama srednje dužine. Ponekad su imale su male nabrane rukave, ostavština od mode regencije. U ovom desetljeću dame nisu poklonile svoje povjerenje šuštavim tafetama i svili koliko teškom brokatu i satenu. Čipka kao i cvijeće bili su neizostavni detalji na večernjim haljinama.
Turbani su vrlo često nošeni uz večernje i balske haljine.
Balska haljine je, kao što vidite, bila raskošna i puna zanimljivih detalja. Na ovoj je slici prikazan i već spomenuta pelerina.
Haljine za večeru mogle su imati duge rukave, no one za bal morale su biti kratkih rukava. Haljine nošene na večere i operu bile su raskošne dizajnom poput večernjih, ali krojem im je bio skromniji.
Frizure i šeširi
Kosa je bila centralno podijeljena te oblikovana u punđu s mnoštvo kovrča i lokni koje su okruživale lice. Ornamenti za kosu u ovoj su dekadi doživjeli vrhunac a zadnji put su bili tako odvažni u osamnaestom stoljeću. Cvijeće, mašne, lišće, voće, tiare, perje, turbani i biseri spajali su se u tako odvažne i inovativne frizure inspirirane romantizmom i dalekim orijentom. Dekoracije od pletenica su također bile korištene kao i čipka. ''Apolonov čvor'' bio je također čest oblik frizure, umjesto punđe kosa je bila oblikovana u mašnu na vrhu glave.
Za van su se nosili šeširi sa dubokom krunom često dekorirani cvijećem i perjem, iz kojih su izvirivali grozdovi kovrča. Kasnijih godina šeširi postaju još dublje krune, a frizure niže s fokusom na prednje kovrče a ne punđu. U kući su žene nosile jednostave bijele kape od pamuka obrubljene čipkom i vrpcom vezane ispod brade.
Donje rublje
Donje rublje sastojalo se od lanenog košuljca sa uskim rukavima do lakta, podsuknji od kojih je jedna bila štirkana i korzeta koji se u ovom desetljeću ponovno počeo nositi. Volumiozne rukave podržavali su štirkani, napuhnuti držači volumena koji su se nosili na ruci kod ramena.
Cipele
Niske cipele oblog vrha s vrpcama za vezanje nošene su u ovoj dekadi. Još uvijek nemaju petu, ali su nešto odvažnije nego delikatne svilene papučice nošene u modi regencije. Samo su čizmice imale malu peticu i bile su uske u tamnim bojama.
Nakit
Nakit 1830.ih bio je vrlo važan za cjeloukupnu toaletu. Decentni neoklasicistički nakit prošlih dekada pada u zaborav za raskošni nakit pod utjecajem romantizma i orijenta. Tiare od smaragda i rubine bile su popularne kao i češljići, ukosice i ogrlice od kornjačevine. Rukavice bez prstiju bile su obavezne i u ovoj i u sljedećoj dekadi. Budući da nas je teški brokat na sekundu podsjetio na raskoš osamnaestog stoljeća, stare rokoko ogrlice i narukvice vraćaju se u modu.
Rukavice
Poznate ličnosti
Jane Digby, engleska aristokratkinja poznata po vrlo skandaloznom životu punom romantičnih avantura
Sarah Josepha Hale, američka spisateljica i cijenjena urednica časopisa za žene
Zinaida Volkonskaya, ruska pjesnikinja, književnica, kompozitorica i amaterska operna pjevačica
Princeza Maria Teresa od Savoja
Viktorija od Kenta, majka kraljice Viktorije
Slikarstvo
Serena Mayer Franklin, naslikao Jacob Eichholtz
Djevojka u bijeloj satenskoj haljini, Ferdinand Georg Waldmüller