Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/budan

Marketing

Škola kraj mora

Škola kraj mora



Društvo prijatelja waldorfske pedagogije

Rijeka, 6. veljače 2013.

Zametska 6, Rijeka

051/645-914

www.waldor-rijeka.hr

info@waldorf-rijeka.hr

ŠKOLA KRAJ MORA

Idejni projekt Društva prijatelja waldorfske pedagogije

Što: »Škola kraj mora» je alternativna samoodrživa škola, kreativno kulturni centar, središte mreže waldorfskih i slobodnih europskih škola kojih u ovom trenutku ima preko 1000. To je i mjesto gdje se ljudi izražavaju putem umjetnosti i znanstvenog pristupa svijetu; mjesto gdje će gostujući umjetnici, pedagozi, terapeuti i znanstvenici dijeliti svoja znanja i iskustva, prostor za seminare, konferencije, sastanke, treninge ili kampove raznih vrsta... Oaza dizajnirana idejama inovativnih arhitekata i progresivnih dizajnera kao kreativan otvoren prostor oplemenjen svježom stvaralačkom te ekspanzivnom energijom učenika, pedagoga i gostiju.

Zašto: Ideja "škola igrom" ima korijene još u 16. stoljeću (J. A. Comenius), ali njena važnost raste. U današnje doba, očekujemo od mladih naraštaja da rješavaju probleme budućnosti, ali za to ih moramo educirati na inovativne načine i to formom individualnog pristupa gdje je proces važniji od rezultata. Mreža od tisuću europskih waldorfskih škola traži atraktivnu lokaciju koju bi učinila svojim centrom. Zato što sve veći broj mladih obitelji traži alternativne načine za edukaciju svoje djece. Zato što gradovi s inovativnom populacijom privlače investitore. Interes iz Europe postoji, broj upisa raste… Drugim riječima, pronalazak adekvatnog prostora je jedinstvena prilika – u pravo vrijeme na pravom mjestu.

Zašto Rijeka: Osim činjenice da je u široj regiji Rijeka priznata kao multikulturni kozmopolitski grad, njena je povijest naslonjena na fenomen alternativa i to ne samo u kulturnom smislu. Geografski zauzima središnji položaj, a obala Jadranskog mora je njena komparativna prednost bez konkurencije zbog iznimne edukativno-turističke mobilnosti učenika spominjanih škola, učitelja i drugih edukatora. Dakle, Rijeka ne leži samo u srcu teritorija mreže otvorenih škola već i u srcu njihovih interesa.

Što očekujemo od Rijeke: Adekvatnu zgradu ili više manjih zgrada na okupu, i to za vrtić, osnovnu i srednju školu - idealno u zelenom okruženju u blizini mora. Objekt ne mora biti spreman za korištenje ili u funkciji. Dapače, spremni smo investirati u rekonstrukciju prema našim potrebama. Od Grada Rijeke tražimo podršku u davanju zgrade na besplatno korištenje, odnosno na korištenje u dogovorenom periodu (od 10 godina) bez naknadne za zakup. Svjesni smo interesa od strane fondova te investitora koji su spremni doći u slučaju da pronađemo adekvatan prostor.

Što dobiva Rijeka:

· obogaćenje turističke ponude kvalitativno i kvantitativno (konferencijska djelatnost, gostovanja učenika i njihovih obitelji)

· obogaćenje urbanog života (edukativni urbani vrtovi)

· obnovu i oplemenjivanje napuštenog/devastiranog/nekorištenog objekta, novi multifunkcionalni prostor

· uključivanje nezaposlenih, umirovljenika, volontera i osiromašenih u programe održivog razvoja

Što dobiva Hrvatska:

· prototip samoodržive škole – prvi i za sada jedini u regiji (inače razvijen model sjevernoeuropskih regija),

· istinsku demokratizaciju osnovnog školstva i stvarni korak prema EU obrazovnim mogućnostima,

· prvu srednju alternativnu školu u Hrvatskoj

· novu vrstu obrazovanja kroz modele održivog razvoja (koji ne predstavljaju samo jedan od načina izlaska iz ekonomske i socijalne krize već i izlazak iz osjećaja malodušnosti, beznađa i bespomoćnosti…)

Kako:

· podrškom lokalne zajednice (zgrada na korištenje),

· jačanjem internih kapaciteta škole i vrtića,

· jačanjem veze s mrežom europskih waldorfskih i alternativnih škola.

Odgovarajuća zgrada / prostorije će omogućiti školi doseći financijski održivu razinu upisa učenika koji će privući veći broj obitelji i novoeduciranih waldorfskih učitelja iz Hrvatske i inozemstva. Ova veća i jača zajednica učitelja i roditelja omogućit će školi da organizira veći broj kulturnih i umjetničkih događaja te će ojačati kao otvoreni edukacijski i kulturni centar kako šire waldorfske/alternativne zajednice tako i u okvirima Hrvatske.

Ova inicijativa može postati primjer ostalim gradovima, ne samo u Hrvatskoj. Opcija alternativne edukacije u drugim zemljama predstavlja minimalno 15-20%, a u Hrvatskoj je zastupljena sa manje od 1% ukupne populacije učenika.

Raspolažemo skicom Investicijskog projekta, postoji lista investitora i potencijalnih donatora ovog projekta.

Nove waldorfske samoodržive djelatnosti:

Osim odgojno obrazovne djelatnosti (vrtić, osnovna škola, srednja škola), u Školi kraj mora realizirat će se još:

Cjeloživotno obrazovanje

Tečajevi - Oblik cjeloživotnog obrazovanja, univerzalno primjenjiv a namijenjen razvoju ljudskih potencijala: razvoj komunikacijskih vještina, liderskih sposobnosti, naprednih (memorijskih) tehnika učenja, brzog čitanja, mental maping, kibernetske psihologije i sl.

Radionice - Oblik stjecanja i unapređenja vještina pogodan za umirovljenike, nezaposlene, socijalno ugrožene, nezbrinute: učenje stranih jezika, vrtlarenje, elixir-kulinarstvo, domaćinstvo, travarstvo, osnove alternativnih pedagogija i sl.

Kongresna djelatnost

Predavanja - 3-4 puta godišnje ugošćavanje vodećih mislioca današnjice (znanstvenici, umjetnici, reformatori, pisci).

Skupovi - Internacionalni skupovi i razmjene novih obrazovnih ideja, vizija, istraživanja, praksi…

Treninzi - Redovni godišnji treninzi specijaliziranih pedagoga, kako waldorfskih tako i ne-waldorfskih.

Turistička djelatnost

Ekološke - organizacija jednodnevnih izleta dječjih/obiteljskih na atraktivne eko-lokacije PGŽ-a:

Kamperske - organizacija jednotjednih ljetnih kampova (kamp čuvara prirode Učkarski rendžeri, kamp preživljavanja u šumi Ćićarijski surviveing, kamp preživljavanja na moru Kvarnerski Robinzoni…)

Hostelske - organizacija jednotjednih ljetnih hostela za zabavu i učenje (stranih jezika, umjetničkih vještina…)

Wellness - oblik jednotjedne edukativno-terapijske turističke ponude namijenjen jačanju tijela, uma i duha (oslobađanje glasa, plesna terapija, terapija slikanjem, terapija kreativnog pisanja…)

Socijalna djelatnost – umrežavanje, sinergija

Usporedno je u tijeku povezivanje s lokalnom zajednicom: turističkom zajednicom, eko udrugama, sportskim klubovima, srodnim udrugama, volonterima: Vrt i kuhinja zajednice (Community Garden/Kitchen). Socijalno osjetljive skupine društva, umirovljenike, nezaposlene i nezbrinute se uključuje u programe, omogućuje se time njihov povratak zajednici i njima samima korištenjem njihovih iskustava i sposobnosti te razvijanjem njihove kreativnosti i inicijative na način na koji najviše može doprinijeti zajednici i to uz pomoć učitelja s vodećeg vala znanosti. Na sličan način prikladno i usporedno ide povezivanje na regionalnom i internacionalnom nivou.

Dinamika razvoja:

1-5 godina

· Useljavanje škole (vrtića) u višenamjensku zgradu i povećanje broja učenika

· Formiranje solidne administrativne infrastrukture na čelu s menadžerom

· Povezivanje s lokalnom, domaćom i međunarodnom zajednicom realiziranjem

· Formirani su timovi i realiziraju djelatnosti: marketinška, konferencijska, turistička, edukativna, socijalna.

· Seminari/treninzi/predavanja/radionice tijekom ljetnih i zimskih praznika, u popodnevnim satima.

· Učitelji dobivaju punu plaću svaki mjesec i realizira se stipendiranje učenika

· Škola je financijski održiva i stabilna

5-10 godina

· Srednja waldorfska škola počinje s radom. Profil škole- školovanje za samoodrživost, multikulturalnost. Traje 4 godine plus jedna godina po izboru za one koji žele intenzivnu pripremu za državnu maturu.

· Škola prerasta u energetski samoodrživu školu (škola skuplja vodu putem kišnice, ima sistem iskoristivosti sivih voda, vlastiti solarni sustav grijanja i stvaranja električne energije, u gradnji/adaptaciji koristi prirodne i reciklirane materijale) i postaje model poučavanja i proučavanja za polaznike škole, ali i sve druge studente, znanstvenike i istraživače samoodrživih modela življenja.

· Škola/Centar postaje regionalnim centrom alternativne edukacije.

Karakteristike zgrade koju tražimo:

Multifunkcionalnost

1. Prijepodne - školske aktivnosti za djecu

2. Poslijepodne - vanškolske aktivnosti za djecu i odrasle, turiste

3. Vikend/praznici - kongresne aktivnosti

4. Ljetnih mjeseci - hostel s edukativno-rekreacijskim programima za djecu, mlade i obitelji iz Hrvatske i svijeta.

Prostor

1. Osnovni: Osnovna škola. – osam učionica (osam razreda, kabinet za fiziku/kemiju, tehniku/obradu drva, umjetnost/ručni rad, individualni terapeutski rad), Srednja škola - pet učionica (četiri razreda , kabinet za kemiju, zanatski kabinet, umjetnički kabinet), te tajništvo, zbornica, Jaslice i vrtić - jedna jaslična i jedna mješovita vrtićka skupina; toaleti za učenike i osoblje, kupatila, kuhinja, blagovaonica i drugi zajednički prostori

2. Dodatni: sala za euritmiju / tjelesni odgoj / kongres, školski vrt, apartman za gostujuće predavače

Kapacitet

1. Školski optimum:. 80 - 200 učenika (10-25 učenika po razredu); Vrtićki optimum: 40 djece

2. Hostelski optimum: 6-10 djece na spavanju po razredu, odnosno 80 - 190 djece tjedno tijekom praznika

3. Kongresni optimum: Interijer: cca. 150 sjedećih mjesta; Eksterijer (terasa/park): cca 300-400 mjesta

Pozicija i okruženje

1. mogućnost pristupa automobilom, mogućnosti zaustavljanja i parkiranja, blizina autobusne stanice radi jednostavnijeg transporta djece

2. blizina mora radi europskih gostiju i zeleni vanjski prostor zbog kretanja djece i urbanog vrtlarenja

3. blizina hotela u kojem bi se mogli smjestiti sudionici obrazovnih kongresa (prema potrebi)


-----------

lp, boro



Post je objavljen 26.03.2013. u 08:11 sati.