Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vrgorac

Marketing

DRŽAVNA REVIZIJA - U 2011. godini Grad Vrgorac je bez provedbe propisanih postupaka javne nabave nabavio radova i usluga u vrijednosti 2,3 milijuna kuna



Državni ured za reviziju objavio je početkom godine izvješće o obavljenoj financijskoj reviziji Grada Vrgorca za 2011. godinu. Postupci spomenute revizije provedeni su u razdoblju od 29. svibnja do 8. studenoga 2012. godine.
U vrijeme revizije Grad Vrgorac imao je 21 zaposlenika, a njegovo djelovanje izvođeno je kroz četiri upravna odjela. Grad Vrgorac ima i četiri proračunska korisnika (Gradska knjižnica, Gradska glazba, Gradsko kulturno središte i Dječji vrtić „Pčelica“), gdje je u vrijeme revizije bilo zaposleno 38 zaposlenika.
Proračun, odluka o izvršavanju proračuna, te izmjene i dopune proračuna su doneseni. Proračunom su prihodi i primici te rashodi i izdaci planirani u iznosu 33.760.000,00 kn. Tijekom 2011. donesene su dvije izmjene i dopune proračuna. Drugim izmjenama i dopunama proračuna iz prosinca 2011., prihodi te rashodi su planirani u iznosu 33.520.000,00 kn, što je za 240.000,00 kn ili 0,7% manje od planiranih proračunom.

Nisu uređeni odnosi Komunalnog i Grada u vezi upravljanja objektima vodoopskrbe i odvodnje

Tijekom pretprošle revizije, za 2010. godinu, Državni ured za reviziju imao je primjedbe na određene aspekte rada Grada Vrgorca, zbog čega je naložio provođenje aktivnosti za uspostavu i razvoj sustava financijskog upravljanja i kontrola, poduzimanje raspoloživih mjera naplate proračunskih prihoda, izvršavanje rashoda do visine planirane proračunom, povjeravanje komunalne djelatnosti održavanja nerazvrstanih cesta u skladu s propisima, urediti odnose s komunalnim društvom u vezi upravljanja objektima vodoopskrbe i odvodnje, komunalnom društvu putem tekućih pomoći ne prenositi sredstva za pokriće troškova poslovanja, provoditi propisane postupke javne nabave, zatražiti od izvoditelja radova okončanu situaciju i izvješće nadzornog inženjera za uređenje okoliša zgrade poticane stanogradnje. Revizijom za 2011. godinu utvrđeno je da Grad tijekom godine više nije prenosio sredstva komunalnom društvu putem tekućih pomoći za pokriće troškova poslovanja. U tijeku izvršenja su nalozi o sastavljanju plana otklanjanja slabosti i nepravilnosti za 2011. godinu, te imenovanje osobe zadužene za nepravilnosti i prijevare. Prema više naloga nije postupljeno. Tako nije pokrenute mjere za potpunu naplatu pojedinih prihoda; pojedini rashodi su izvršeni iznad planiranih; dio komunalnih poslova održavanja nerazvrstanih cesta nisu povjereni izvoditelju u skladu s propisima o komunalnom gospodarstvu; odnosi s komunalnim društvom u vezi upravljanja objektima vodoopskrbe i odvodnje nisu uređeni; pojedini postupci javne nabave nisu provedeni u skladu s propisima; za uređenje okoliša zgrade poticajne stanogradnje nije ispostavljena okončana situacija i nije sastavljeno izvješće nadzornog inženjera. Kako je navedeno u izvješću za 2011. godinu, Grad Vrgorac je i dalje u obvezi postupati prema danim nalozima Državnog ureda za reviziju.

Rashodi iz 2011. godine u iznosu od 2,8 milijuna kuna nisu evidentirani na propisanim računima Računskog plana

U reviziji financija i poslovanja Grada Vrgorca u 2011. godini izraženo je uvjetno mišljenje Državnog ureda za reviziju. Već godinama Grad, dakle, dobiva isto mišljenje. Više je činjenica utjecalo na takav stav Ureda. Uz spomenute nepravilnosti iz revizije u 2010. godini, u 2011. su istaknute i nove.
Naime, Grad uz proračun nije donio plan razvojnih programa. Iznad planiranih ostvareni su rashodi u iznosu 109.458,00 kn ili 2,0%. Unos podataka u poslovne knjige nije obavljen na temelju ovjerenih i kontroliranih knjigovodstvenih isprava. Rashodi u iznosu 2.829.043,00 kn nisu evidentirani na propisanim računima Računskog plana. Evidencija dugotrajne nefinancijske imovine po vrsti, količini i vrijednosti nije ustrojena, dok evidencija o obvezama ne sadrži ispravan datum dospijeća obveza. U poslovnim knjigama je evidentirana nefinancijska imovina u pripremi u iznosu 9.006.497,00 kn, a evidencija u glavnoj knjizi ne osigurava pregled prema vrstama objekata. Na koncu 2011. ukupna potraživanja iznose 6.331.360,00 kn. Za naplatu dospjelih potraživanja od gradskih poreza, zakupa poslovnih objekata, naknade za uređenje voda, drugih nespomenutih prihoda i prihoda od prodaje stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo u iznosu 3.542.149,00 kn, dužnicima su upućene opomene, dok druge mjere naplate nisu poduzimane. Grad je ustupio bez naknade četiri poslovna prostora političkim strankama. Odluka o visini godišnje naknade za korištenje grobnih mjesta nije donesena. Rashodi za održavanje komunalne infrastrukture su ostvareni u iznosu 2.942.618,00 kn. Odluka o određivanju djelatnosti od lokalnog značaja koje se smatraju komunalnim djelatnostima nije donesena. Komunalne djelatnosti koji se odnose na održavanje nerazvrstanih cesta, prometnu signalizaciju, te održavanje oborinske odvodnje, za koje su rashodi ostvareni u iznosu 227.004,00 kn, povjereni su pravnim osobama izravnom pogodbom, bez provedbe propisanog postupka odabira izvoditelja i pisanog ugovora.
Komunalne poslove deratizacije i dezinfekcije Grad je povjerio pravnoj osobi na rok četiri godine na temelju pisanog ugovora koji ne sadrži odredbe o jamstvu pravne osobe o ispunjenju ugovora. Tijekom 2011. bez provedbe propisanih postupaka javne nabave nabavljeno je radova i usluga u vrijednosti 2.318.398,00 kn, od čega radova u iznosu 896.561,00 kn i usluga u iznosu 1.421.837,00 kn. Plan nabave ne sadrži podatke o nabavi nekih radova i usluga.

Post je objavljen 04.02.2013. u 21:09 sati.