Maskirani bal u čast Dijamantnog jubileja kraljice Viktorije 1897.godine
Bal obitelji Devonshire bio je jedna od najatraktivnijih balova u čast proslave Dijamantnog jubileja kraljice Viktorije 1897. godine.
Godine 1892. 8. vojvoda od Devonshirea oženio je udovicu, Vojvotkinju od Manchestera, Louisu von Alten, koju je poznavao mnogo godina. Louise je bila poznata hostesa i kuća Devonshire postaje centar zabave. Organizirala je maskirani bal u čast kraljičinog jubileja. Poslano je više od sedamsto pozivnica, a žene su pohitale u obližnje muzeje ne bi li dobile inspiraciju za kostime koji su koštali čitavo bogatstvo a nošeni su samo jedan put.
Louise je uputila svoje goste da biraju kostime u stile dvorske mode ili mitova. Mnogi su gosti upute prihvatili doslovno dok su si drugi uzeli slobode u slikarstvu, Veneciji ili 17. stoljeću.
Ona sama inspiraciju je pronašla u antičkom sijetu te se maskirala kao Zenobija, sirijska kraljica Palmirskog carstva. Vojvoda se, neočekivano, maskirao u cara Karla V., a njegov mladi nećak također se maskirao u junaka iz šesnaestog stoljeća.
Princeza od Walesa došla je obučena kao Margaret of Valois, a ostali su slijedili njen primjer prerušavajući se u aktere Europske povijesti. Ovdje vidimo vojvotkinju od Portlanda maskiranu u vojvotkinju od Savoya:
Vojvotkinja od Connaughta kao Anna Austrijska - majka Luja XIV.:
Sir Edgar Vincent i njegova žena došli su kao likovi sa slike Franza Halsa:
Lady Mabel Ashburton kao Tennysonova Enida. Čistoća Enidine vjernosti lijepo je ilustrirana haljinom od bijelog baršuna obrubljenom ornamentima od srebra i pojasom bisera koji se spušta niz suknju. Njena pletenica je isprepletena biserjem a glavu joj krasi tiara sa ogromnim smaragdima i dijamantima.
Kraljica Maud od Norveške (u sredini) maskirala se u damu na dvoru Marguerite de Valois. Maudina haljina bila je od ružičastog satena sa aplikacijama od čiste svile protkane srebrnom, perlama i šljokicama. Bijeli ovratnik od čipke bio je ukrašen dijamantim rozetama.
Frances Evelyn (Daisy) grofica od Warwicka kao Maria Antoaneta. Frances je bila jedna od najglamuroznijih aristokrata kasnog Viktorijanskog i Edvardijanskog doba. Društvu je bila poznata kao ''najtemperamentnija i najživahnija'' od svih dama Edwarda VII.
Njen kostim s potpisom kuće Worth prvi je put viđen na njenom poznatom balu 1895. godine. Haljina je bila od ružičastog brokata sa uzorkom zlatnim cvjetića i zlatne čipke ukrašene dijamantima. Okrugli izrez bio je obrubljen starinskom čipkom. Rukavi bili su podijeljeni u male pufove te su blistali od zlatne čipke. Gornji dio haljine bio je ukrašen dojamantima. Povlaka od tirkiznog baršuna bila je dekorirana zlatom i svjetlucavom čipkom. Na napudranoj kosi Daisy nosi kokoshnik tiaru sa nojevim perjem. Kostim je, čini se, bio modeliran prema portretu Marie Antoanete "La reine Marie Antoinette dans le parc de Versailles" iz 1780. godine koji je naslikala Elisabeth Vigee Le Brun.
Alexandra, princeza od Walesa (žena Edvarda VII.) kao Marguerite de Valois. Njen kostim baš i nije raskošan zato što je ona neodobravala trošenje velikih svota na odjeću, pa je njen kostim najvjerovatnije izradio neki londonski kostimograf prije nego poznati kreator.
Georgiana, Viscountess Curzon kao kraljica Maria Leszczynska (žena Luja XV.) Ne zna se tko se kreirao ovu raskošnu haljinu sa kompliciranim cvjetnim vezom i bisernim ornamentima. Grofica također nosi zapanjujuću tiaru sa crnim perom i dijamantnu ogrlicu.
Lady Lurgan (1871-1909) i Lady Sophie Scott (1874-1937) kao Erinije - boginje osvete i prokletstva u grčkoj mitologiji - Alecto (neprekidni bijes) i Megaera (ljubomora).
Uzimajući komponente za svoje kostime iz Danteovog ''Pakla'' sestre su odjenule klasične haljine sa visećim rukavima od grimiza izvezenim zlatom. Pojas su ukrasile rubinima i smaragdima a u kosi su nosile tiaru sa zmijama. Kao završni detalj nosile su ogrlice i narukvice u obliku zmija i baklje.
Markiza Julia d'Hautpoul de Seyre kao Elsa u Wagnerovoj operi Lohengrin iz 1848. godine.
Haljina koju je Julia nosila je identična kopija haljine koju je nosila Rose Caron kada je glumila Elsu u operi. Haljina je od starinske bijele svile izvezena zlatom. Plašt je do bijele svile izvezen zlatom, biserima i rubinima. Julia također nosi krunu s velikim biserima.
Lady Janey Archibald Campbell kao Artemida, grčka boginja Mjeseca i lova, kod rimljana poznata kao Dijana. Janey je odjenula tipičan kostim kakav su nosile Viktorijanske glumice u grčkim tragedijama. Haljina je bila od svijetlozelenog krepa obrubljena srebrnim grčkim ornamentom. Draperija je imala puno nabora koji su predstavljali mjesečeve sjene, djelom plave, djelom zelene. Kao dodatak je imala luk i strijele, simboli lova. Na glavi je nosila Artemidin simbol - sedefasti polumjesec.
Lady Evelyn Cavendish, kasnije vojvotkinja od Devonshirea u kostimu dame na dvoru carice Marije Terezije:
Dame Churchill došle su odjevene u pastirice a to je bila popularna varijanta prerušavanja za aristokraciju još od doba Marie Antoanete.
Lady Margaret Villiers maskirala se u princezu Henriettu d’Orleans (sestru Karla II., kralja Engleske ).
Lady Jeanette "Jennie" Churchill (majka Sir Winston Churchilla) maskirala se u bizantsku caricu Teodoru, ženu cara Justinijana I. velikog.
Držeći kuglu i Teodorin omiljeni cvijet - bijeli ljiljan, Jennie je odjevena u haljinu zemljane boje sa zlatnim detaljima izrađenu od istočnjačkih tkanina sa draperijom u zelenoj i ljubičastoj boji. Rub haljine ručno je oslikan motivom anđela koji stoje u baršunastom krugu. Cijeli efekt bio je ljeskajuća zlatna Bizantska tkanina.
Lady Alexandra Colebrooke kao Roxana, žena Aleksandra Velikog.
Lady Algernon Bourke kao Salammbo, princeza Kartage u Flaubertovu romanu. Iako je Salammbo bila samo lik u romanu znatno je utjecala na umjetnost i modu kasnog devetnaestog stoljeća. Njen impozantan kostim izrađen je od bijele i srebrne tkanine i izvezen motivom lotosovog cvijeta. Gornji dio haljine od starinskog zelenog satena a izvezen zlatom te plavom i tirkiznom bojom i optočen rubinima.
Princeza Daisy od Plessa bila je inspirirana bliskim istokom a njen kostim predstavlja Kraljicu od Sabe ili Kleopatru. Svijet antičkog Rima i bliskog istoka bio je viđen kao zemlja fantazije i senzualnih užitaka za maštu kasnog Viktorijanskog doba.
I kao šećer na kraju Lady Wolverton predstavlja Britaniu:
Kraljicu Viktoriju na balu su zastupali princ Edward i princeza Alexandra jer ona sama, zbog bolesti, nije mogla doći, iako su se širile glasine da joj se jednostavno ne sviđa ovo ''moderno'' društvo te joj nedostajao društveni poredak njene mladosti.