Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/backpack-ski

Marketing

SKIJAŠKI DAN 21. – Paganella, Italija (03.02.2013.)

Jučer su zaista bili loši vremenski uvjeti. Čim sam se probudio, otišao sam na internet provjeriti stanje u Scuolu. Skijalište poluzatvoreno zbog magle, snijega i jakog vjetra. Zbog onih pola otvorenih staza nije vrijedno davati 330 kuna. Ma ne bi bilo vrijedno po ovakvom vremenu ni da je cijelo skijalište otvoreno. Tako sam se ja najprije još malo okretao u krevetu, potom doručkovao, zatim još jednom prošetao po ovom veoma slikovitom selu, te u jedanaest uskočio u auto i put Italije. Moja GPS navigatorica Andža odabrala je put od 200 kilometara koji preko Suscha, Zerneza, Tschierva i Mustaira vodi prema švicarsko-talijanskoj granici, a onda dalje do Merana, zatim brzom cestom do Bolzana i potom autoputom do Mezzocorone, gdje onda kreće malo uspinjanja običnom cestom do Flavona.
Do Zerneza cesta je bila savršeno očišćena. Ovdje sam i tankao do vrha jer je benzin puno jeftiniji u Švicarskoj, nego u Italiji. Pokušat ću proći Italiju s minimalnim tankanjem. Po izlasku iz Zerneza snijeg je počeo sve jače padati i sve više se hvatati za cestu. Auti su vozili polako u koloni. Međutim, svi su oni, ubrzo nakon Zerneza, skrenuli u tunel za Livigno. Ja sam jedini nastavio dalje. Poslije mi se pridružili i ostali bedaci. Stanje je vrlo brzo postalo jako ozbiljno: sve jači snijeg, sve više se hvata za podlogu, sve zavojitija cesta čijem uspinjanju nije bilo kraja. A onda je i auto počeo proklizavati. Ništa, stao sam sa strane i uključio pogon na četiri kotača. I nastavio dalje bez većih problema. Lanci opet ostali u gepeku. Većina drugih je morala stavljati lance ili su ostajali u snijegu. No, i s pogonom na četiri kotača moram priznati da me bilo strah s obzirom na količinu snijega. U dva navrata čitav je promet stao zbog dviju prometnih nesreća. A onda nakon prelaska prijevoja Passo del Fuorn na 2149 metara nadmorske visine, cesta se počela spuštati i nakon nekog vremena mogao sam isključiti i pogon na četiri kotača. Put od Guarde do Flavona od 200 kilometara trajao je četiri i pol sata.
Flavon je gradić smješten na vrhu brežuljka, okružen vinogradima. Okolo ima minimalno snijega, ali zato se lijepo bijele alpski vrhovi regije Trentino. Spavam u Residenza de Poda, malom obiteljskom hotelu, gdje dvokrevetna soba s doručkom dođe 30 eura. Ništa posebno, ali jeftino, čisto, toplo i ne previše udaljeno od skijališta.
Danas je osvanuo prekrasan sunčan dan. Nakon dana i pol snijeg se ispadao i bilo je vrijeme da izađe sunce. No, to ne znači da je i toplo. Danas je zbog jakog vjetra jedan od najhladnijih dana na ovoj skituri. Odlazim u Paganellu, skijalište udaljeno dvadesetak kilometara od Flavona. Prije nekoliko godina prvi sam put čuo za ovo skijalište kao bazu američke ski reprezentacije. Kod glavne kase u Fai della Paganella veliki je poster Teda Ligetyja, a uz gornju postaju jedne od gondola u Andalu je Bode Miller. Čini se da su u međuvremenu Ameri otišli i da je Paganella trenutno ski baza norveške reprezentacije.
U devet bez problema parkiram blizu žice u Fai della Paganelli i kupujem jednodnevnu skikartu za 36 eura. Isprva, dok sam bio još doma planirao ovo putovanje, razmišljao sam uzeti u Paganelli dva dana. Ali nakon što sam malo detaljnije promotrio kartu skijališta, zaključio sam da je skijalište malo za dva dana i da bi mi moglo biti dosadno. Naposljetku sam se odlučio za jedan dan.
Skijalište Paganella nalazi se na istoimenoj planini iznad naselja Fai della Paganella, na 1000 metara nadmorske visine, i Andalo na 1050 metara. Najviši vrh Cima Paganella ima 2125 metara nadmorske visine. Ukupno je deklarirano 50 kilometara staza, iako mi je od svih skijališta dosad u to ovdje najteže povjerovati. Možda 30. Ajde recimo 35 kilometara… Ali ne više… Po njihovoj klasifikaciji 30km je crvenih, 15km plavih te 5km crnih staza. No, od svih skijališta na ovoj skituri, Paganella ima daleko najlaganije staze. Crvene strašno naginju prema plavima, dok od tzv. crnih ni C od crnih. Crnu Olimpionica 2 mogao bi proći čak i napredniji početnik. Dakle, ovo je skijalište idealno za prve korake na snijegu (ima čak i kratkih sedežnica namijenjenih baš za one koji se uče skijanju), ali svi oni koji traže duge i zahtjevnije staze, ostat će ovdje jako razočarani. Jer staze ne samo da nisu strme, već su uglavnom i kratke, a par kojih idu prema mjestima Fai della Paganella i Andalo također nisu predugačke, a još manje možemo pričati o njihovoj zahtjevnosti, iako su označene crvenom bojom.
Od žica 12 je sedežnica i 2 gondole. Pravi žičani čušpajz jer ima od dvije stare i bolesno spore dvosedežnice, na kojima se nije vozio Franjo Josip, već Marija Terezija, do brzih i modernijih četverosedežnica i gondole za osam osoba. Sidra i tanjurića niti jednog.
No, uz sve ovo rečeno, moram reći i da su staze odlično pripremljene. Čak i nakon dan i pol snijega i uz jaki vjetar, uspijeli su ih srediti. Snijega ima (iako puno manje nego u Austriji ili Švicarskoj) i nigdje ne iskače ni zemlja ni kamenje. Ali staze su jako tvrde, onako natjecateljski tvrde, i valja biti oprezan s brzinom i načinom skijanja. Očito je da su ljudi to shvatili pa i najbolji skijaši danas ne jurcaju previše po stazama. A uostalom i teško je jurcati, ne samo zbog leda, već i zbog mnogo ljudi, od kojih je u Paganelli iznadprosječno puno početnika. Na gornjoj polovici skijališta toliko puše da moram staviti podkapu. Vjetar je odnio dosta snijega, no tako su dobro zbili snijeg na skijalištu da čak ni na vrhu se nigdje nije pojavio čisti led. Čim moje Elanice bez problema prolaze staze, uključujući i vrh skijališta, znači da to nije čisti led. Hehehe… Uostalom, i vjetar pomaže jer kako se spuštaš niz padinu, puše prema tebi tako da te malo usporava i pomaže ti dajući ti dodatno vrijeme da ispraviš eventualnu pogrešku na tom tvrđem i ledenijem dijelu. Da zaključim – sve staze na skijalištu izdržale su do kraja dana bez hupsera i tek s minimalnim komadićima leda. Šteta što skijalište nije veće, a staze duže i malo strmije. I dobro da sam izabrao jedan dan, umjesto dva, jer bih se drugi dan mogao, čak i unatoč odlično pripremljenim stazama, dosađivati.


UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA DANAS - 39.5
UKUPAN BROJ ODSKIJANIH KILOMETARA U SEZONI - 782.5
UKUPAN BROJ PADOVA U SEZONI - 1
NAJVEĆA POSTIGNUTA BRZINA DANAS - 71.5 km/h





Post je objavljen 03.02.2013. u 20:11 sati.