Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ichange

Marketing

Optimizacija vs. maksimizacija profita

Kao i u svakodnevnom privatnom životu, tako i an fakultetu susrećemo se sa mnogim raspravama i detabama. Ovaj put se debatiralo u sklopu kolegija Društvena odgovornost poduzeća te su dva tima predstavljala tezu optimizacija ili maksimizacija. Prema našem mišljenju, tim koji je predstavljao tezu optimizacije profita je pobijedio na debati jer je jasnije objasnio tezu i dao konkretnije argumente od tima koji je zastupao maksimizaciju profita.

Neki od argumenata koje su istaknuli bili su održivi razvoj i poslovanje na dugi rok, stabilnost, te odnos s dobavljačima i klijentima. Naglasili su da je optimizacija profita najlakše održiva kroz konstantno ulaganje u zaposlenike. Zbog ograničenosti resursa i konstantnih promjena na tržištu zaposlenici predstavljaju najveće bogatstvo poduzeća. Njihovim konstantnim obrazovanjem povećava se i njihova vrijednost za poduzeće jer mogu obavljati više poslova, stječu veća znanja, dobijaju osjećaj veće važnosti za poduzeće, a poduzeće ne mora stalno tražiti nove zaposlenike. Tako se stvara i kohezija među zaposlenicima, smanjuje se njihova odsutnost s posla, povećava produktivnost što je još jedan način na koji poduzeće optimizira profit. Na dugi rok to znači zaposlenike koji su navikli na stalne promjene, iako promjene koje su skoro svakodnevne i relativno male što omogućuje poduzeću da lakše provodi promjene, izbjegavajući velike i nagle izmjene što bi dovelo do velikog šoka, vrlo lako moguće i pada profita samog poduzeća. Ono štu su kolege točno istaknuli jest da zaposlenici u koje se ulaže i u koje se vjeruje uvijek daju više jer znaju da se njihov rad i trud cijeni, te da su važan dio organizacije. Osim toga spomenuto je kako statistike pokazuju da 78% europskih potrošača smatra da je priklonjenost DOP-u važan kriterij pri odabiru proizvoda u poduzeću Također, 50% europskih i 61% američkih investitora odlučilo je da neće uložiti kapital ili će smanjiti svoje ulaganje u društveno neodgovorne kompanije. Da bi se investitorima olakšala procjena prihvaćenosti koncepcije DOP-a u nekom poduzeću razvijeni su DowJones Sustainability Group index i Domini 400 Social Indexs”.
Drugi argument se odnosio na dostavljače i ostale poslovne partnere. Postavlja se pitanje bi li optimizacija profita značila najbolji omjer uloženog i dobivenog, npr. da organizacija potpiše ugovor s dobavljačima koji će joj pružiti najbolju kvalitetu usluge za isplaćena sredstva ili je optimizacija profita ugovor s dobavljačem koji je prvenstveno društveno odgovorno poduzeće. Tu su jako dobro istaknuli da treba biti kombinacija i jednog i drugog. Idealan poslovni partner treba i sam imati jako dobar image na tržištu, treba dijeliti ideje i stavove organizacije, a uz to, naravno, treba kvalitetno obavljati svoju primarnu funkciju kao partner.
I na kraju okolina u kojoj poduzeće djeluje. Od profita koji ostvaruje organizacija svi trebaju imati koristi. Prvi argumenti su im bili zaposlenici i poslovni partneri. Također su dobro istaknuli vrijednost resursa. Prirodni resursi su neobnovljivi i kao takvi posebno važni. Optimizacijom profita sprječava se njihovo prekomjerno korištenje i njihov štetni utjecaj na okolinu te omogućuje se njihovo korištenje za nove generacije, a samim time i kvaliteta životnog i poslovnog okruženja.



Bravo i za jedan i za drugi tim, ali mi smatramo da je optimizacija profita pobijedila! J


Post je objavljen 19.01.2013. u 20:30 sati.