20 N 2.KROZ GODINU, Fabijan i Sebastijan
21 P Agneza, Neža
22 U Vinko, Vincek (zaštitnik vinogradara)
23 S Ema, Parmen
24 Č Franjo Saleški, Francek
25 P Obraćenje sv. Pavla ap. Pavlek
26 S Timotej i Tit, Tituš
27 N 3. KROZ GODINU, Julijan, Juljča
22. siječnja je sv. Vinko. Pučki običaj je da se toga dana bljagosljivlje vinograd. Donosimo primjer kako se može obaviti taj blagoslov.
BLAGOSLOV VINOGRADA NA VINCEKOVO
Svećenik se obraća prisutnima kratkim uvodom:
Okupili smo se da bi blagoslovili ovaj vinograd i ujedno sve vinograde našega kraja.
U povijesti čovječanstva vino je bila važna namirnica i to ne samo kao izvor radosti nego i kao lijek. Bolesnicima i iznemoglima davalo se vino da ih ojača.
Nekada je našem siromašnom čovjeku kupica vina bila jedini izvor radosti i krijeposti.
Umjerenost i poštovanje prema toj namirnici garancija je će nam čaša vina biti i prijateljica i lijek i izvor snage.
Dok bi molitva Gospodinu da možemo piti koliko god hoćemo, a da ostanemo pametni bilo bi jednako bogohuljenju.
Blagoslov: S. Pomoć je naša u imenu Gospospodina. O. Koji je stvorio nebo i zemlju. S. Gospodin s vama. O. I s duhom tvojim.
Pomolimo se.
Bože, čija riječ posvećuje sve stvari, izlij + svoj blagoslov na ovaj vinograd i podaj mu rodnost zdravih plodova i plemenitog vina.
Po zakonu i dobrohotnosti Tvoje volje, Gospodine, usliši što ponizno molimo. Po Kristu Gospodinu našem. O. Amen. Sada se vinograd blagoslovi, a može se i pokaditi tamjanom.
1. Čitanje: Iz 62, 1-5
Psalam: 96, 1-2a. 2b-3. 7-8a. 9-10a i c
2. Čitanje: 1 Kor 12, 4-11
Evanđelje: Ic 2, 1-12
Završili su božićni blagdani za vrijeme kojih smo promatrali otajstvo Isusovog utjelovljenja. Sada se nalazimo u vremenu kroz godinu, kada promatramo Isusa kao učitelja. Treba samo otvoriti svoje srce riječima Objave i slušati što nam to Duh poručuje.
Današnja čitanja tako su posložena da ih možemo gledati kao jednu cjelovitu poruku, a ta bi bila 'ljubav Krista i Crkve', - ljubav zaručnika i zaručnice.
Isusovo javno djelovanje ne započinje slučajno zgodom iz Kane Galilejske gdje se Isus našao na jednoj svadbi i učinio svoje prvo čudo. Kada se radi o Ivanovom evanđelju, iz kojega danas čitamo, onda treba biti posebno pozoran jer on uvijek sugerira njemu svojstvenu dvoznačnost. Nešto obično, vidljivo, svakidašnje naznačuje nešto dublje, uzvišenije i prije svega u suglasju s njegovom, Ivanovom, teologijom. Danas imamo zaručnike i Zaručnike. Imamo svadbu zaručnika koji su Isusa pozvali kao gosta na svoju svadbu da bi se naznačile zaruke Krista i njegove zaručnice Crkve. Tu nam poruku podcrtava i prvo čitanje iz proroka Izaije – proroka nade. On govori Sionu, srcu Izraela na tako topao i pjesnički način. ''U Gospodnjoj ćeš ruci biti kruna divna, i kraljevski vijenac na dlanu Boga svog.'' (Iz 62, 3). O kome to govori Izaija? Govori o Izraelu (u židovskom jeziku ženskog roda), kao izabranici Gospodnjoj. Ljubav prema svom narodu uspoređuje Gospodin s zaručničkom ljubavlju: ''Jer kao što se mladić ženi djevicom, tvoj će se graditelj tobom oženiti: i kao što se ženik raduje nevjesti, tvoj će se Bog tebi radovati.'' (Iz 62, 5)
U Novom zavjetu Božji narod više nije samo Izrael, to je Crkva sazdana od mnoštva naroda i plemena koji u Isusu Sinu Božjemu slave ime Gospodnje. Crkva je zaručnica Kristova. Plod ljubavi Krista i Crkve jesu sakramenti, darovi milosti koji se napose očituju u sakramentu euharistije. Na svadbenoj gozbi blaguje se kruh koji je život u naravnom smislu, kao i u nadnaravnom kada se radi o euharistiji. Čaša ili kalež i njeno ispijanje simbolizira naš životni kalež. U euharistijskom smislu to je kalež spasenja. A onda, u drugom čitanju ili poslanici sv. Pavla Korinćanima riječ je o različitim darovima Duha Svetoga. Te darove možemo promatrati kao Očev miraz koji on daruje Crkvi zaručnici Kristovoj. Tako smo dobili jednu cjelinu. A što se tih darova tiče, oni su dani nama za rast u Duhu, napredovanje u vjeri, a prije svega u ljubavi, međusobnoj i ljubavi prema Bogu u znak zahvalnosti.
Jednako tako, danas nam ne bi trebala promači uloga Marije koja se spominje u evanđelju. Mariju, koju smo navikli doživljavati u ozračju Kristova evanđelja kao skromnu, samozatajnu i šutljivu, Ivan nam danas predstavlja kao ključnu osobu koja ne samo da zamjećuje kako nešto nije u redu jer je ponestalo vina, nego kao onu koja naređuje: ''Što god vam rekne učinite…'' Tu Mariju vidimo kao posrednicu, onu, koju će Crkva prepoznati kao posrednicu milosti. Uostalom Ivan je Mariju vrlo dobro poznavao, jer ju je po Isusovoj smrti uzeo k sebi i dohranio, kako nas izvješćuje evanđelje.
Uskoro započinje Svjetska molitvena osmina za jedinstvo kršćana. Tada molimo da se pomiri ono što je ohološću i grijehom odgovornih u Crkvi podijeljeno. Da se izgrade porušeni mostovi među crkvama, kako bi se jednoglasno slavio Krist naš Gospodin. Amen.
Molitva vjernika
Nebeskom Ocu, darovatelju vječnog života po svome Sinu, uputimo svoje molitve.
1. Za svetu Crkvu zaručnicu Kristovu, da uvijek bude vijerna svome zaručniku i da mu služi u radosti i ljubavi, - Molimo te.
2. Za sve članove Crkve, da s posebnom pobožnošću i poštovanjem pristupaju skramentima spasenja koji su dar Krista Zaručnika nama, djeci crkve za naše spasenje, - Molimo te.
3. Za pastire Crkve, za papu, biskupe, svećenike da odvažno i s puno ljubavi naviještaju novi život preporođenja po Duhu Svetom u Crkvi,- Molimo te.
4. Za sve kojima je povjerena briga za opće dobro da svoj posao obavljaju kao oni koji služe a ne vladaju, - Molimo te.
5. Za bračne drugove, da svoj zajednički život izgrađuju po primjeru Kristove ljubavi prema Crkvi, - Molimo te.
6. Za one koji se opiru tvome daru vjere, da ih ne prestaneš poticati svojim Duhom kako bi te upoznali i uzljubili, - Molimo te.
7. Za naše pokojne da ih pridružiš u nebeskoj proslavljenoj Crkvi - svojim svetima, - Molimo te.
Gospodine Bože, potpomaži nas svojim Duhom da stalno napredujemo u poslušnosti tvojoj volji i predanju tebi, po Kristu Gospodinu našemu.