Možda će neki reći kako Medvednica i njezin vrh Sljeme već jesu „park prirode“ i složio bih se s njima. Uistinu to jest na papiru i zajedno sa svojim službama. Ali je li Sljeme i zaštićeno kao „park prirode“? E tu bi se već moglo malo diskutirati…
Nedavno sam eto, možda slučajno – možda namjerno, bio na jednoj posebnoj cesti u Austriji – najvišoj cesti u Europi i cesti koja vodi preko prijelaza Grossglockner između Austijske i Njemačke granice. I cesta je predivna, sa vozačke strane to je upravo ono što želim voziti bilo s osobnim sportskim vozilom ili s biciklom. Sama cesta uspinje se do 2571m nadmorske visine i samo potpuno ispravna vozila su u stanju popeti se na vrh. Dok o vožnji bicikla bolje i ne pričamo, jer pad tlaka na toj nadmorskoj visini je oko 75% onoga na morskoj razini. Uspon na takvo brdo bio bi ispit za tijelo (fizičku spremu) ali i za karakter čovjeka (psihološku spremu). I znam kako ću ga odvoziti sa svojim kolegama biciklistima... A na vrhu zato sslijedi nagrada, priroda tamo gore je nenadmašna, predivna i očuvana, ali ne slučajno. Jer vožnja preko najviše ceste u Europi se naplaćuje a sva osobna vozila (mislim kako je bila 5€), dok je teretnim vozilima zabranjeno tamo voziti.
Pitao sam se dok sam stajao ondje i gledao predivnu prirodu: zar su Hrvati zbilja toliko blesavi, kada vožnju po svojim „parkovima prirode“ i kroz „nacionalne parkove“ na naplaćuju? Čini se kako jesmo i stalno guramo onu „plavo – zelenu“ liniju s turizmom mora i zelenilom očuvanih parkova, dok se najgorim kamionom slobodno može proći preko „parka prirode Medvednica“ ili državnom cestom preko „nacionalnog parka Plitvice“. Čak niti sami ZET ne pridaje važnosti očuvanje „parka prirode“, pa na liniju koja vozi na vrh Medvednice i natrag šalju vozila koja su slobodna na parkiralištu. Ponekada mi se čini kako nitko u RH nema osjećaja za biser koji imamo i koji možemo očuvati...
Zar ne bi mogli jednostavno naplatiti ljudima prelazak preko „parka prirode Medvednica“? I to s investicijom od svega desetak pojedinačnih ili dvostrukih rampi, te tako dovesti još ljepšu i bolju čistoću zrak na Sljeme? Napokon će onda i „park prirode“ imati prihode koje zaslužuje (a ne naplaćivati ulazak na Medvedgrad, na kojemu više nema ni kafića/restorana od kako je gradonačelnik uskratio potporu toj znamenitosti i kulturnoj baštini), a tko želi na Sljeme imati će opcije: plati za svoje osobno vozilo, plati kartu za bus ili besplatno prošetaj malo noge…
Jest, zagriženi sam biciklist koji obožava uspone na Sljeme. Svaki puta to mi je izazov i svaki puta dajem 90% sebe u taj uspon (i vozim zenera ispod 40min). Ali znam kako na taj način nisam onečistio i zagadio taj „park prirode“. Zimi odem pješke na Sljeme, jer mi nema ljepšeg otići malo u tišinu i maknuti se iz grada. I u tome me ne može niti snijeg spriječiti. Ta znam kako bi vožnjom na Sljeme samo bih još više zagadio i onečistio „park prirode“ koji ovom našem Zagrebu daje svježi dašak vjetra i friški prirodni zrak. Dovoljno se i ovako vozim osobnim vozilom po gradu, pa mogu negdje malo obogatiti prirodu...
Post je objavljen 16.01.2013. u 14:31 sati.