U Hrvatskom novinarskom društvu prije dva je dana održana tribina na temu „glavni urednici“.
Foto: Krešimir Fijačko, Dražen Vukov-Colić, Alemka Lisinski, Borna Keserović, Renato Ivanuš, Branko Tuđen, Gordana Vilović, Slavica Lukić i Dražen Ćurić
S obzirom da je većina medija danas u privatnom vlasništvu, temeljno pitanje na koje se tražio odgovor bilo je slijede li glavni urednici naputke vlasnika medija ili rade za opće dobro u službi javnosti. Svoje viđenje pozicije glavnih urednika u hrvatskim medijima dala je potpredsjednica HND-a Slavica Lukić. Smatra kako su glavni urednici uglavnom produžena ruka medijskih vlasnika te da pritom zaboravljaju na zahtjeve i potrebe publike. Njihovu lojalnost poslodavcima objašnjava činjenicom da je uprava glavni gospodar njihove sudbine, ona ih razrješava ili imenuje.
Foto: moderator Dražen Ćurić
Rješenje tog problema vidi u donošenju redakcijskog statuta prema kojem bi novinari bili ti koji odlučuju o izboru svog glavnog urednika. Dodala je kako su neki od urednika postavljeni na tu dužnost prema kriteriju poslušnosti, ali ne i stručnosti.
Tribina na temu "glavni urednici"by Valentina_FPZG
S njenim tvrdnjama se nije složio glavni urednik 24 sata Renato Ivanuš koji tvrdi da su glavni urednici uglavnom osobe bogatog novinarskog iskustva i impresivnih životopisa. Tvrdi kako dosad nije iskusio da mu se netko miješa u uređivačku politiku. Za razliku od iskustva Ivanuša, nekadašnji glavni urednik Večernjeg lista Branko Tuđen radio je pod velikim pritiskom HDZ-ove vlade sredinom 90- ih godina. Kaže kako mu je danas neugodno čitati svoje tadašnje pristrane članke. No bez obzira na sve te poteškoće s kojima se suočavao, uspio je sačuvati redakciju i ostvariti tiražu od dvjesto dvadeset tisuća primjeraka. Glavna urednica T-Portala Alemka Lisinski smatra da su urednici ti koje mora krasiti predanost, strast i jasna vizija. Zabrinjava ju loša percepcija glavnih urednika za koje se smatra da su nositelji laži i jedini odgovorni za sve loše što se događa u medijima.
Prof. Gordana Vilović tvrdi kako je današnje novinarstvo na samrtnoj postelji te da je loša gospodarska situacija ta koja doprinosi njegovu rastakanju. Njezino mišljenje dijeli nekadašnji urednik Danasa Dražen Vukov Colić. „Ne možete uspjeti ako ne prodate novine, kupovina je poput glasanja, ona predstavlja davanje povjerenja“, rekao je Vukov Colić. Neizostavna tema bilo je pitanje transparentnog vlasništva hrvatskih medija. Javnost bi trebala biti upoznata s informacijom o tome tko stoji iza kojeg medija kako bi se detektirale njegove moguće skrivene namjere. Glavni urednici su u vrlo nezahvalnoj poziciji, osim što moraju biti odgovorni poslodavcima moraju voditi računa i o svojim novinarima i o potrebama publike. Katkada je vrlo teško pomiriti te tri uloge.