Maleni barokni gradić na sjeveru Hrvatske, nekada i bivši glavni grad Lijepe naše, svoj je dan, 6. prosinca ove godine proslavio u nešto drugačijem ruhu. Uz standardno lijep, bogat i topao ugođaj kojeg sa sobom donosi advent u ovome gradu zbilo se nešto na što se čekalo duge dvije godine. Otvorena je, naime, javna gradska podzemna garaža.
Velebno zdanje u bivšim gradskim tunelima
Varaždinski Kapucinski trg, nekada nadzemno parkiralište uz veliku robnu kuću VAMA, tog je datuma nanovo bio u centru pozornosti. Ovoga je puta bio pun kako izvana tako i iznutra budući da je stiglo vrijeme da se sva varaždinska gradska elita uz novinarsko društvo okupi na otvaranju garaže s čak dvije etaže s ukupno 446 parkirnih mjesta, tri pješačka izlaza, dva dizala te sanitarnim čvorom.
Ovaj zanimljiv i za naš gradić impresivan projekt dogovoren je suradnjom samoga Grada te tvrtkom Crtorad koji su prije pune dvije godine krenuli u ovaj nimalo lako i nimalo kratak posao vrijedan 60 milijuna kuna, a koji će im se zasigurno dvostruko, trostruko ili čak i više od toga isplatiti na koncu cijele priče.
Za sam početak građani su počašćeni s čak tjedan dana besplatnog parkiranja u garaži koja je za ovaj grad pomalo i svemirska, ali na koju se svaki automobil i njegov vozač i suputnici vrlo lako mogu naviknuti. A budući da će biti otvorena od 0 do 24 sata svakim danom, kako radnim tako i nedjeljom i blagdanom, za cijenu od samo pet kuna po satu, čini se kako je Varaždin našao svoje rješenje po pitanju parkiranja koje je toliko dugo mučilo njegove građane.
Na samom otvaranju, kako prenosi portal evarazdin.hr, riječ, dvije o finalnom projektu i njegovoj budućnosti kazao je direktor Crtorada, Tomo Ježovita, a na istom se mjestu našao i sam varaždinski gradonačelnik, Goran Habuš, koji se na cijelu priču nadovezao s nekoliko riječi o vanjskom, gornjem dijelu Trga koji još nije dovršen, ali se i njegovo otvaranje bliži.
Građani za ili protiv?
No, iako je potreba za parkirnim mjestima u Varaždinu uistinu bila prijeko potrebna čini se kako građani ni nakon izgradnje ovog vrijednog i velebnog projekta nisu zadovoljni. Dakako, svaki projekt sa sobom nosi svoje mane i prednosti, a samim time ima onih koji su njime zadovoljni te onih koji ga vole staviti pod povećalo i kritizirati. Međutim, pravo je pitanje u cijeloj priči, koliko je sam grad Varaždin dobio na ovome projektu te koliko je ovaj projekt način da se u gradu, koji ionako svakim danom tone sve dublje i dublje te sve teže pronalazi svjetlo na kraju tunela, uspije nekome na račun prebaciti poneka kuna, dvije, tri ili milijun više.
Ovaj projekt možda jest dobitak za infrastrukturu grada Varaždina, no prema prvim viđenjima čini se kako Varaždinci još nisu navikli na svoju novu garažu ili je, pak, ne žele koristiti. No, kako i kaže sam direktor Crtorada, vrijeme će sve pokazati. Hoće li stanovnici ovoga grada prihvatiti projekt kao zajedničko dobro te ga koristiti kako bi pomogli upravo zajednici u kojoj žive ili će, ljutiti na vlast koja je u gradu, krenuti u bojkot prema ovom vrijednom projektu koji bi svakako mogao dobro završiti za sam Grad vidjet ćemo u bližoj budućnost. No, ukoliko se ovo na koncu uistinu pokaže kao promašeni projekt vlast u gradu, koja je ionako već na klimavim nogama, teško da će preživjeti nov udar.
Saga o javnom gradskoj podzemnoj garaži tako je konačno završena otvorenjem početkom prosinca, no to zapravo nije točka na i cijele priče već pravi početak i postavljanje pitanja budućnosti kako cijeloga projekta tako i gradskih poslova i same vlasti.
...za kraj jedna mala "tura" kroz novu varaždinsku podzemnu garažu...
Post je objavljen 05.01.2013. u 11:31 sati.