Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/alwaysoutnumbered

Marketing

Mediji kao oružje i manipulatori javnog mnijenja te informacija kao najveći izvor moći

Samo usporedite.

"25-godišnji neidentificirani muškarac jutros je pronađen mrtav u svom stanu. Sumnja se na umorstvo."
"25 - godišnji neidentificirani muškarac, otac dvoje djece i zaposlenik vatrogasne postrojbe jutros je pronađen okrutno umoren u svom stanu."

Nije ni čudo što moj profesor iz Ustavnog prava stalno govori o tome koliko je zapravo jaka moć tiska i njegove sposobnosti manipulacije. Od kad postoji pisana riječ, postoji način njenog korištenja u svoj interes. Nije ni čudo što su Crkva i srednjovni vladari željeli svoje podanike prigodno glupima i nepismenima. Jer, u riječima je moć! Koliko toga se samo može napraviti pomoću riječi? Svrgnuti vlade, promijeniti pravni poredak, spasiti živote.. Ali i obmanuti društvo, okrenuti ga u smjeru u kojem ona hoće? Zar mediji nisu upravo tome služili odkad postoje? Pravilnim korištenjem epiteta, pridjeva i glagola činjenice se mogu tako jako izvgnuti, toliko da mogu značiti nešto skroz drukčije nego što je izvorno trebalo. Uzmite samo ovaj gornji primjer. Čitajući prvu rečenicu, doznajemo glavne činjenice. Čovjek je pronađen mrtav. Sumnja se na umorstvo. Druga rečenica, iako govori isto, stvara potpuno drukčije emocije. Ne samo da činjenice pretvara u zaključak (znači ne sumnja se, on je već umoren), već riječ "okrutno" u nama, čitateljima, primateljima informacija, stvara gnušanje, prijezir, bijes prema eventualnom počinitelju, to što doznajemo da je on pripadnik vatrogasne postrojbe u nama javlja osjećaj poštovanja prema žrtvi, činjenica da je otac u nama stvara suosjećanje i tugu, ta žrtva više nije neki N.N. nego je sad ima i pozadinu, čini ga bliže nama.. I to je zapravo krasno u neku ruku, ta mala smrt više nije tako mala, to je jedno ljudsko biće, i mediji su time napravili dobru stvar.. Ali što je ako to ode predaleko?

Čini mi se da današnji mediji pokušavaju u nama stvoriti sliku stvarnosti onakvom kakvom ih oni vide. Ajmo reći da je urednik novina ateist koji mrzi Crkvu i katolicizam iz dna duše. U njegovim novinama će biti senzacionalistički članci o tome što se dogodilo u Crkvi ili u njenoj organizaciji, bit će objavljene gadosti koje će puk tjerati na gnušanje, bijes, Katolička Crkva će biti centar napada, neprijatelj broj jedan.. No, biti će zanemareni događaji u kojima izvjestan svećenik već 9 godina provodi u Keniji, učeći malu djecu čitati i pisati, pretvarajući svoj život u služenje drugih, hranjenje gladnih.. Ili svećenik koji je doslovce othranio jednu obitelj već 20 godina, dajući im novce, hranu, odjeću.. Uopće ne pitajući da li su pripadnici njegove župe? Takve stvari nikad neće doći na prvu stranicu novina ili internetskih portala. I tako je naš mozak opran. Ne kažem da jedno ili drugo nije točno ili krivo, hoću prikazati način na koji mediji koriste svoju moć informacije kao oružje i sredstvo kojim nas navodi u smjer kojim ONI žele. Davno su mediji prestali biti sredstvo nepristranog informiranja. Prilozi na televiziji su izrezani tako da osobe kažu stvari izvan konteksta, informacije pametnim izborom riječi prikazane ponekad u potpuno drugom svjetlu. Oni su ti koji imaju moć prikazati osobu kao pozitivca ili negativca. Stvar je samo percepcije.

Ateizam je danas in. Vlada je u kurcu (okej, to je istina, ali koja vlada nije? xD). Amerikanci su zapravo praznoglavi idioti koji ne znaju naći Europu na karti i misle da je Pariz država. A gdje smo to saznali? Tko nam je to rekao? Nitko drugi nego novine koje čitamo uz kavu, internetski portali koje gledamo između epizoda serija ili filmova, iformativne vijesti koje gledamo dok smo zavaljeni u kauču.. Neću ići tako daleko i ulaziti u šifre zavjere ali danas mi je palo na pamet koliko smo zapravo naivni, koliko smo zapravo podložni manipulaciji i kako uvijek ali UVIJEK nasjedamo na te iste fore, upijamo svaku riječ kao fakt i cijeli svoj svjetonazor oblikujemo ovisno o tome koji smo članak pročitali ili prilog pogledali, uopće se ne trudeći pogledati drugu stranu medalje..

A informacija? Onaj tko ima informaciju u ruci može učiniti čuda s njom. Informacija je najjače oružje. Jače od atomske bombe. Možda ne može razoriti grad ili raznijeti ljude u komadiće ali može promijeniti svjetski poredak, svrgnuti vlasti, oblikovati misli i probuditi narod, ili ga pak uspavati..

Post je objavljen 07.01.2013. u 16:47 sati.