Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/theunique

Marketing

Društveno odgovorno poslovanje (DOP) – marketinški trik ili duboko integrirana strategija poslovanja


Općenito prevladava mišljenje kako se strategije DOP-a koriste prvenstveno u svrhe marketinga, što nekada i nije bilo daleko od istine. Međutim, stvari se mijenjaju. DOP više ne predstavlja tek dio strategije poslovanja kojom se potrošačima i društvu žele zamazati oči jer takvo poslovanje daje samo kratkoročne rezultate i dugoročno je (pre)daleko od održivog. Naime, poduzeća koja imaju razvijen DOP ne boje se budućnosti, ista imaju dobar imidž te ih karakterizira povjerenje od strane njihovih dionika.

Postavlja se pitanje je li profit jedini važan. Više ne! Sebični interes dioničara više se ne tolerira i sve se veća važnost posvećuje svim interesnim skupinama kroz zahtjeve za odgovorno poslovanje prema zaposlenicima, potrošačima, društvu i okolišu. Prijeko je potrebna suradnja svih dionika poduzeća te je iznimno važno da se DOP integrira unutar poduzeća i postane sastavni dio istoga. Svatko treba početi promišljati društveno odgovorno i to odmah, u svakome trenutku i u svakoj situaciji. Potrebno je sve napore usmjeriti u implementaciju DOP-a na svim razinama poslovanja jer u tom slučaju dobrobit kako za društvo, tako i za samo poduzeće ne može izostati. Naravno, nije riječ o laganoj i brzoj promjeni koja će „spasiti svijet“, već se radi o dugotrajnom i kontinuiranom procesu. Ali, za ono što vrijedi – isplati se potruditi.

Trend u cijelom svijetu je sličan, ali je ipak različit od zemlje do zemlje. U Hrvatskoj se radi na sve većem usvajanju koncepta DOP-a te izvještavanju o društvenim i okolišnim aspektima poslovanja. U kontekstu poduzeća koja provode DOP, spominje se njih dvjestotinjak. S obzirom da ne postoji službena statistika, do te se brojke došlo na temelju članstava u raznim organizacijama: UN Global Compact, HRPSOR, Zajednica za DOP HGK te sudjelovanju u nagradi za DOP – Indeks DOP-a. Projekt uspostave Nacionalne mreže za razvoj DOP-a, započeo je 1. srpnja 2010. godine uz financijsku podršku Europske komisije. Radi se o podršci promociji i samoj primjeni DOP-a u hrvatskom gospodarstvu pod upravljanjem HGK.

Postavlja se pitanje koja je uloga DOP-a u ostvarivanju održivog razvoja Europe. Naime, situacija je, teoretski, vrlo jednostavna. Gospodarski rast i nova radna mjesta osnovni su uvjet za ostvarivanje održivog razvoja Europe te upravo DOP predstavlja važan dio strategije rasta i stvaranja novih radnih mjesta. Od 2013. godine dodjeljivat će se Europska nagrada za DOP kojom se želi potaknuti izvrsnost u DOP-u. Nastoji se razviti korporativna odgovornost prema društvu te je cilj da DOP bude praktičan za primjenu i orijentiran na rezultat.

Na internetskoj stranici DOP.HR možete ukratko pročitati o primjerima dobre prakse DOP-a kojom se između ostalih mogu pohvaliti Avon, BPC, Cemex, Erste&Steiermärkische Bank, Holcim Hrvatska, Konzum, PBZ, etc. Primjerice, mala banka Banco Populare Croatia (BPC) svoju je konkurentsku prednost stvorila upravo na temelju DOP-a. Navedena banka redovito izdaje izvješće o održivosti u smislu ostvarivanja ekonomskih učinaka, učinaka očuvanja okoliša te samog učinka poslovanja na društvo. S obzirom na orijentiranost ka ekološkoj osviještenosti, karakteristika banke su tzv. zeleni krediti. Oni se odnose na poticanje energetskih poboljšanja i korištenje obnovljivih izvora energije, ali i na poslovanje banke po navedenim principima.

Dakle, i više je nego potrebno osvijestiti se i pokrenuti, te napredak očekivati samo uz inovativno promišljanje u kontekstu DOP-a. Blago onima koji su spremni na vrijeme anticipirati DOP unutar svog poslovanja.





- Internetska stranica: http://www.dop.hr/
- Internetska stranica: http://www.poslovni.hr/hrvatska/drustvena-odgovornost-za-jacanje-konkurentnosti-kompanija-222891
- Internetska stranica: Nova europska strategija za društveno odgovorno poslovanje
PROAGO - On line istraživanje provedeno od 7-15.10.2011.

Post je objavljen 07.01.2013. u 11:42 sati.