Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ichange

Marketing

Nije sve tako sivo

Nelson Mandela jednom je izjavio kako je obrazovanje najjače oružje kojim ljudi mogu promijeniti svijet. Vjerujem kako svi možemo zamisliti naše političare kako potvrdno klimaju glavom u znak odobravanja ove tvrdnje i dodatno ukazuju na ono što su upravo Oni učinili za hrvatski obrazovni sustav, za našu hrvatsku mladež, za Hrvatsku kao Zemlju znanja koja je provodeći reforme na svim obrazovnim razinama svakim danom korak bliže standardima EU.

I dok su mediji prepuni priloga i tekstova za i protiv zdravstvenog odgoja u školama, sasvim nezapaženo prošla je objava Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja o ispodprosječnim rezultatima naših osnovnoškolaca na međunarodnom ispitivanju znanja iz matematike. Istraživanjem TIMSS 2011. ispitivane su matematičke kompetencije učenika četvrtih i osmih razreda u 63 zemlje svijeta i u 14 referentnih zemalja sudionica, a rezultati u znanju matematike svrstavaju nas na ispodprosječno 30. mjesto.

Slično, dvije godine ranije rezultati OECD-ova istraživanja PISA pokazali su da hrvatski petnaestogodišnjaci zauzimaju tek 38. mjesto od 65 zemalja te su po znanju ispod prosjeka u snalaženju u matematičkoj, čitalačkoj i prirodoslovnoj pismenosti. Slika prosječnog učenika, koju je Hrvatska predočila svijetu i dostupna je u 65 zemalja, izgleda ovako: pohađa strukovnu školu, prolazi s mršavom četvorkom, čita kad baš mora, živi s mamom, tatom, često i bakom ili djedom, a u usporedbi u znanju s vršnjacima iz svijeta, na skali od jedan do šest ima trojku. Za usporedbu, najbolji učenici iz Hrvatske, gimnazijalci, zaostaju debelih 70 bodova od prosječnih učenika iz Šangaja. Upravo je ta kineska pokrajina zauzela prvo mjesto po znanju svojih učenika, potukavši tako tradicionalno najbolji obrazovni svjetski sustav - finski.



Učenici nam se puno bolje snalaze kad treba pronaći određeni podatak i pristupiti mu, naučiti ga napamet i izrecitirati, nego kada je riječ o primjeni tog rezultata, odnosno o tumačenju i objedinjavanju. Imamo obrazovni sustav koji ne potiče razmišljanje, kreativnost i poduzetništvo odnosno obrazovni program temeljen uglavnom na stjecanju teorijskog znanja pa iz srednjih škola, ali i fakulteta izlaze učenici i studenti koji se ne znaju snalaziti u poslovnom okruženju. Osim toga, sustav vrijednosti u cijelom društvu potpuno je iskrivljen, izobličen, a definicija škole kao ODGOJNO-obrazovne institucije potpuno zanemarena…

Tko zna, možda bi i naša Hrvatska bila zemlja blagostanja kao Finska koja ponosno nosi titulu najboljeg obrazovnog sustava u svijetu kada bi se temeljila na obrazovanju, kulturi i znanju te kada bi za ključne ciljeve politike umjesto profita izabrala kvalitetu, pravednost i učinkovitost.

Ipak, nije sve tako sivo s čim bi se svakako složilo Hladno pivo, ali i kompanija Gentis - regionalni lider u edukaciji, savjetovanju i razvoju potencijala ljudi. Gentis je jedinstveni primjer društveno odgovornog poduzeća u Hrvatskoj koje je u listopadu 2012. pokrenulo program „Brilliant akademija za mlade“. Vizija projekta je prenijeti znanja i vještine za stvaranje karaktera jer samo karakterni ljudi mogu donijeti pravi napredak i voditi društvo. Ciljevi „Brilliant akademije za mlade“ su razvijanje osobnosti, samopouzdanja i kreativnog potencijala srednjoškolaca.



Program je koncipiran u 2 dvomjesečna ciklusa koji se održavaju jedanput u tjednu u trajanju od 3 puna sata. Elementi svakog treninga su teorijski i praktični dio koji se oslanjaju na Kolbov ciklus učenja - činiti, promišljati, povezivati, eksperimentirati. Teorijski dio tako uključuje: teorijsku razradu treninga i usvajanje novih spoznaja, priče (2-3 kratke priče ili anegdote iz života velikih ljudi), studije slučaja (Case study – životna iskustva mladih i/ili biografska priča neke znamenite osobe), mudre i poticajne misli te glazbu kao podlogu pri rješavanju vježbi i zadataka. Praktični dio čine: individualne i grupne vježbe i zadatci, nadahnjujući filmski isječci te popularne pop, rock ili rap pjesme, igra, kratko sjedenje u tišini, aktivno slušanje, pričanje viceva, evaluacija i domaće zadaće (dnevna i tjedna), a dodatni dijelovi treninga su testovi osobnosti, upitnici, vođene fantazije i kreativne vizualizacije, debate i dijalozi, igranje uloga i simulacije, držanje najvažnijih govora koji su promijenili svijet, fotografiranje (u sklopu domaćih zadaća)te rad na projektu - razrada društveno korisnog projekta. Više informacija na: http://gentis.hr/brilliant-akademija-za-mlade-6.html

Nažalost, kao i obično, i ovdje (barem za sada) vrijedi ona stara – koliko para toliko muzike. Vrlo je malo roditelja koji svojoj djeci s obzirom na naš životni standard mogu priuštiti ovaj hvalevrijedan program.

http://www.youtube.com/watch?v=iG89-7U4XXk&feature=youtu.be


Post je objavljen 05.01.2013. u 21:32 sati.