Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mihaeru-gurubici

Marketing

Transport

Ispričavam se pratiteljima što se dugo nisam javljao... Imali smo vrlo napetih par tjedana na Institutu u kojima smo imali par rokova i nisam imao vremena čak ni preko vikenda.

Kad sam prvo došao u Kashiwu, izrazito mi je bilo važno shvatiti kako funkcionira lokalni prometni sustav. Jer nisam kužio ništa. Autobusne linije voze u okolici Kashiwe, a veza s centrom Tokija ide preko vlakova. Kojih ima jako puno. Zaista puno.
Dostupan plan autobusnih linija mi se činio potpuno zbunjujuć:


Primjetite da postoji više linija s istim brojem u okolici. I većina ima polazište na glavnom kolodvoru (pri dnu stranice)...
Čak ni raspored na stanici nije bio od prevelike koristi:


Nasreću, stan mi nije daleko od posla i prvih 2-3 dana sam na posao išao pješice prateći koje sve linije voze na tom putu.
Plaćanje prijevoza funkcionira na 2 načina:
- uzimanje listića - na ulazu u autuobus (samo 1 vrata) se ulazi u autobus i pritom uzme listić iz aparata odmah pored. Pri izlasku se u drugi aparat ubaci listić i kovanice kojima se plati vožnja. Na svu sreću, nije potrebno imati točan iznos jer aparat vraća razliku. (toliko puta sam krivo pročitao iznos da je to već bilo smiješno)

- pretplaćena kartica. Postoji par tipova kartica koje vrijede u određenim područjima Japana; oko Tokijskog područja je tzv "Suica":


Suica može biti s vašim imenom ili bez. I na nju se može uplatiti do 20 000 Yena. (~200 EUR). Ona koja je bez imena lakše se dobije (iz automata na kolodvoru), dok za drugu treba fotografija lica, molba i čekati neko vrijeme (mislim 2 dana). Prednost je da se u slučaju gubitka kartice vaš preostali iznos može povratiti samo u slučaju kratice s imenom.

Suica funkcionira i za autobuse i za vlakove. Hvala Bogu, jer je Tokijska mreža vlakova sama po sebi dovoljno komplicirana i mogućnost pojednostavljanog plaćanja je pomoć koja se itekako cijeni. Zamislite kombinaciju Zagrebačkih tramvaja, prigradske željeznice i HŽ vlakova. A zatim to razvucite na 3x veću površinu i smjestite u okolicu sa 35 M stanovnika Za doživljaj mreže, eto slike Tokijske metro-mreže:


Ona je isprepletena s mrežom JR vlakova:


Pored toga ima i privatnih željeznica koje voze i na mom području:


Na svu sreću, postoji super stvar kao što je Jorudan pomoću kojeg se može naći optimalna ruta od točke A do B. Potrebno je samo ukucati imena stanica A i B, te vrijeme kada bi se stiglo, tj. krenulo.. Ovaj tragač rute koristi i Japancima, ne samo strancima, jer i oni kažu da je mreža vlakova njima komplicirana..



Post je objavljen 23.12.2012. u 03:14 sati.