Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nekretninepula

Marketing

Zg holding: Bandić je kriv za rušenje našeg kreditnog rejtinga

Nije samo država završila u junku , i kreditni rejting metropole odnedavno je u - smeću, a rejting Zagrebačkog holdinga pao je i mnogo dublje. U Standard&Poorsu, bonitetnoj agenciji koja je spustila rejting državi i gradu na BB+, a Zagrebačkom holdingu s B+ na B uz negativnu prognozu, kažu da u Zagrebu očekuju daljnje gospodarsko pogoršanje, ali relativno snažnu izvedbu gradskog proračuna. Stručnjaci u gradskoj upravi nisu iznenađeni tim predviđanjima jer je riječ o uobičajenoj metodologiji agencija. Lokalna samouprava,kažu, prema pravilima ne može imati bolji rejting od države. Jedinica iz upravljanja - U rukama posjedujem dokument od 7. prosinca, kada nam je od iste agencije potvrđen stari kreditni rejting, BBB-. Što se to, dakle, povijesno moglo dogoditi u tjedan dana stanovi?

Osim poznate metode kojom se ocjenjuje rejting država i gradova tako da rejting grada jednostavno ne može biti veći od države, i ovo dokazuje da je smanjenje rejtinga gradu isključivo rezultat smanjenog rejtinga države - kaže gradski ministar financija Slavko Kojić. Slično je pad rejtinga obrazložio gradonačelnik Milan Bandić na aktualnom satu u Gradskoj skupštini, pohvalivši se da je zagrebačka Gradska uprava od 2008. najodgovornija i najracionalnija u Hrvatskoj. U S&P-u, međutim, upravljanje gradskim financijama ocjenjuju kao vrlo slabo. U godinama uoči krize Grad je ubrzano povećavao socijalnu potrošnju te ulaganja financirana putem Holdinga, kao i u rizične nekretninske projekte. Od 2009. intenzivirale su se i političke napetosti između gradske administracije i Skupštine, zbog čega se sporo prilagođava proračunska potrošnja sa sve manjim prihodima, stoji u izvješću S&P-a. Politika promašaja. Time gotovo da su rekli, slažu se neki naši sugovornici iz Zagrebačkog holdinga, da je za smanjenje rejtinga kriv gradonačelnik Milan Bandić. On je taj koji je do sredine 2011. častio više od 400 tisuća građana besplatnim javnim prijevozom (socijalna davanja), čiji kumulirani petogodišnji gubitak iznosi 1,2 milijarde kuna. On je preko Holdinga naručio niskopodne tramvaje vrijedne 2 milijarde kuna, gotovo jednako toliko uložio je u potpuno neisplativ projekt Sopnica Jelkovec (povećana ulaganja financirana preko Holdinga), ali i u kupnju zemljišta Gredelja i Zagrepčanke, vrijednih oko milijardu kuna, koje su danas ništa drugo nego mrtvi kapital (rizični nekretninski projekti).

Post je objavljen 22.12.2012. u 14:20 sati.