Dobra ulična fotografija često je rezultat puke slučajnosti. Ta slučajnost se svodi na to da se poklope tri stvari: da fotograf bude na pravom mjestu u pravo vrijeme, da mu se svi "objekti" poslože na pravi način, te da u odlučujućem trenutku pritisne okidač i zabilježi sliku.
I naravno, povrh svega toga najbitnija stva je da uza sebe ima nekakav "upotrebljiv" fotoaprat!
Zbog svih ovih gore navedenih faktora, kod uličnih fotografa često se javljaju i određene frustracije.
Iako pravi ulični fotografi praktički ne izlaze iz kuće bez nekakvog fotoaparata, ponekad se to ipak može dogoditi. No kada se to dogodi, prema Murphyjevom zakonu, najčešće će naići na neki neponovljiv prizor kojeg bi vrijedilo zabilježiti, ali ga neće imati čime zabilježiti.
S druge strane kad se sa fotoaparatom namjenski krene u gard, potragu za dobrim kadrovima, ponekad se može dogoditi da se šetnja svede na gubljenje vremena; može se dogoditi da fotograf jedan dan izađe u grad u potrazi za kadrovima, natuče više od 100 fotografija, ali da među njima nema niti jedne upotrebljive (tj. natprosječno kvalitetne). Međutim, isto tako se može dogoditi i da jedan dan od 10 snimljenih fotografija njih 8 bude vrlo dobrih (a preostale dvije budu "duplići").
Još jedna vrlo iritantna stvar su promašaji i uleti. Ponekad se, u očekivanju nekog događaja ili same kratkotrajnosti istog jednostavno dogodi da fotograf ne stigne reagirati i okinuti u pravom trenutku, već zakasni. Isto tako nekad se događa da ljudi, ne obraćajući pažnju na fotografa (namjerno ili slučajno) ušetaju u kadar, ili se pak tako postave u kadru (misleći da stoje izvan kadra) da ga totalno pokvare.
No svakako najviše frustracija u današnje vrijeme uzrokuju sami ljudi na koje fotografi nailaze, a bez kojih ulična fotografija nema smisla. Naime, kod pojedinih fotografa u današnje vrijeme javlja se osjećaj straha i potreba za nekakvom "autocenzurom", prvenstveno zbog averzije prema fotografima i fotoaparatima koja postoji kod ljudi, a koju su pojedinci spremni iskazivati i otvorenim nasiljem.
Na kraju, još jedna stvar koja zna kod uličnih fotografa izazivati frustracije su neodgovarajući vremenski uvjeti; npr. ako pada kiša, fotograf često mora više paziti na to da mu aparat (ako je digitalni) osnane suh, nego da promatra i oko sebe traži kadrove, a ako je jako sunce jaki odbljesci i kontrasti također mogu znatno otežavati posao.
Post je objavljen 16.10.2012. u 10:18 sati.